پیش فروش بلیط اتوبوس نوروز 1403

اتوبوس درسا_پیش فروش نوروزی بلیط اتوبوس
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1402/12/21
تاریخ انتشار: 1401/12/12
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خانه » سفر نوروزی » پیش فروش بلیط اتوبوس نوروز 1403

پیش فروش بلیط های اتوبوس عید 1403 کی شروع می‌شود؟

از 20 اسفند 1402 فروش بلیط های نوروزی اتوبوس شروع خواهد شد.

معمولا اسفند ماهی‌ ست که همه برنامه های خود را برای عید نوروز قطعی می‌کنند و تصمیم می‌گیرند با تعطیلات چه کنند. سفر انتخاب بسیاری از افراد است. سفر های گروهی و سفر های انفرادی در تعطیلات عید خیلی رایج است. اما خب برای سفر راه‌های زیادی پیش روی شماست. از هواپیما و ماشین شخصی گرفته تا قطار و اتوبوس. در این بین یکی از بهترین انتخاب ها، استفاده از اتوبوس برای سفر نوروزی است.

اگر اتوبوس سوار حرفه‌ای باشید یا قبلا تجربه سفر با اتوبوس در ایام تعطیل را داشتید، با خرید بلیط رفت و برگشت قبل از سفر خیال خودتان را راحت می کنید. پیش فروش بلیط اتوبوس نوروز 1403 از 20 اسفند شروع می‌شود. شرکت های مسافربری معمولا از اوایل اسفند (بسته به اعلام سازمان) پیش فروش بلیط اتوبوس های خود را شروع می کنند. طبق اعلام سازمان پیش فروش بلیط های اتوبوس امسال از 20 اسفند شروع می‌شود. توصیه می‌کنیم برای اینکه گزینه هایتان محدود نشود، زودتر تصمیم بگیرید و بلیط اتوبوس خود را برای سفر رزرو کنید.

یکی از بهترین راه ها برای رزرو و خرید بلیط اتوبوس، استفاده از سایت و اپلیکیشن پایانه است. نیاز نیست در شلوغی های ماه آخر سال به دفاتر مسافربری و یا ترمینال‌ها مراجعه کنید. می توانید با صرف کمترین زمان، بلیط اتوبوس خود را خریداری کنید.

سفر خارجی با اتوبوس؟ می دانستید برای سفرهای خارجی هم می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید؟ بله درست است! شما می توانید با اتوبوس به برخی از شهر های خارجی مانند استانبول، وان، باکو و ایروان سفر کنید. همچنین برای برخی از شهرهای داخلی که گمان می کنید فقط با هواپیما می‌شود به آنجا رفت هم می توانید اتوبوس را انتخاب کنید؛ مانند کیش و قشم.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر زمینی به کیش

برای سفر نوروزی با اتوبوس بهتر است نکاتی را بدانید که رعایت آن ها به بهتر شدن کیفیت سفرتان کمک می‌کند.

توصیه های نوروزی برای سفر با اتوبوس:

1. بلیط اتوبوس خود را به صورت پیش فروش و زودتر تهیه کنید.

در شرایط عادی معمولا یک یا دو روز قبل از سفر می‌توانید برای تهیه بلیط اتوبوس اقدام کنید و مشکلی هم پیش نمی آید. اما اگر برای مواقع خاص و شلوغ مانند عید نوروز هم بخواهید همین طور عمل کنید، ممکن است بلیط گیرتان نیاید.

اگر بتوانید بلیط هم تهیه کنید، شانس زیادی برای انتخاب صندلی دلخواهتان ندارید. همان طور که حتما می دانید، یکی از مهم ترین پارامترها برای اینکه سفر لذت بخشی داشته باشید، انتخاب صندلی مناسب است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای تعطیلات نوروز، حداقل دو هفته زودتر که پیش فروش بلیط اتوبوس ها شروع می شود بلیط خود را بخرید.

2. تاریخ و ساعت حرکت خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

تا حالا تو ترافیک سفر های عید گیر افتادید؟ خیلی آزاردهنده‌ست. برای اینکه درگیر این مشکل نشوید باید تاریخ و ساعت حرکت خود را درست انتخاب کنید. معمولا در روز آخر اسفند و اول فروردین مسیر های خروجی از شهرها و ورودی به شهر های توریستی بسیار شلوغ است. بنابراین بهتر است تاریخ سفر خود را قبل یا بعد از این تاریخ تنظیم کنید تا کمتر به شلوغی برخورد کنید.

برای برگشت نیز سعی کنید قبل یا بعد از 13 فروردین را انتخاب کنید. در غیر اینصورت باید انتظار ترافیک های طاقت فرسا را داشته باشید!

ساعت حرکت اتوبوس نیز نکته بسیار مهمی است. اگر از سفر های شبانه با اتوبوس نمی‌ترسید، بهترین زمان برای سفر با اتوبوس شب است. در شب شما می‌توانید به استراحت بپردازید و همچنین شلوغی کمتری را در مسیر تجربه می‌کنید. اینجوری هم زمان کمتری صرف می‌کنید و هم بدون خستگی به مقصد می‌رسید و می‌توانید به گشت و گذار در شهر مشغول شوید. برای اینکه بتوانید انتخاب آزادانه ای در ساعت حرکت اتوبوس داشته باشید بهتر است بلیط خود را از 20 اسفند به بعد، زمان پیش فروش بلیط اتوبوس نوروز 1403 تهیه کنید.

تعطیلات عید نوروز کجا بریم؟

یکی از مهم ترین نکات در سفر نوروزی با اتوبوس، انتخاب مقصد مناسب است. بسیاری از شهرهای ایران در عید نوروز دیدنی هستند و این به شما بستگی دارد که کجا را برای بازدید انتخاب می کنید.

اگر ساکن تهران نیستید، یکی از بهترین مقاصد برای بازدید در عید نوروز، تهران است. در تعطیلات عید، تهران تمیز ترین هوا در طول سال را دارد و از ترافیک و شلوغی های همیشگی خبری نیست. این یک فرصت عالی برای دیدن زیبایی های بی شمار فرهنگی، تاریخی و طبیعی تهران است.

شاید از کسانی باشید که عاشق جاده های سرسبز و زیبا هستید. در این صورت بهترین پیشنهاد برای شما سفر به شمال کشور است. در ایام عید، آن مناطق آب و هوای بسیار خوبی دارند.

سواحل خلیج فارس نیز در ایام عید مقصد بسیار مناسبی است. شهرهای زیبایی نظیر چابهار، بوشهر، بندرعباس، آبادان، کیش و قشم که مسافران زیادی را در ایام عید به خود جذب می‌کند.

اگر به مناطق کوهستانی، سرسبز و خنک علاقه مند هستید، غرب کشور را از دست ندهید. استان های کردستان، کرمانشاه و ایلام با توجه به قرار گیری در دامنه زاگرس، مناظر و چشم اندازهای زیبایی مخصوصا در فصل بهار و ایام عید نوروز دارند.

علاوه بر این مناطق، شهرها و استان های مرکزی ایران هم دارای جاذبه های فراوان طبیعی و تاریخی هستند. استان های اصفهان، یزد، کرمان، همدان و چهارمحال و بختیاری از جمله این مناطق هستند.

در سفر نوروزی با اتوبوس می توانید علاوه بر یک شهر، چندین شهر را بازدید کنید. اگر برنامه ریزی مناسبی برای این نوع سفر داشته باشید و بلیط شهرهایی که میخواهید به آنجا سفر کنید را در تایم پیش فروش بلیط اتوبوس نوروز 1403 تهیه کنید. همچنین برای اقامت در شهرهای مختلف، همان زمانی که بلیط تهیه می‌کنید، محل اقامت خود را هم رزرو کنید تا از این بابت مشکلی برایتان پیش نیاید.

چه وسایلی در سفر نوروزی با اتوبوس نیاز داریم؟

مهمترین نکته در سفر با اتوبوس، سبک سفر کردن است. سعی کنید فقط وسایل ضروری را همراه خود ببرید. برای سفر با اتوبوس یک چمدان یا ساک که در قسمت بار اتوبوس بگذارید و یک کوله که همیشه همراهتان باشد کافیست. در چمدان لباس ها و وسایلی که در طول سفر به آنها نیاز ندارید را بگذارید.

لیست پیشنهادی:

در کوله یا کیف دستی همراهتان، وسایل ضروری از قبیل: کیف پول و مدارک، موبایل، تبلت، کتاب، میان وعده کم حجم و مقوی، پاوربانک، هندزفری، دارو (در صورت نیاز)، پتوی مسافرتی کوچک، بالش گردنی و هرچیزی که حس می کنید داخل اتوبوس نیاز دارید را قرار دهید.

نقشه شهر مقصد خود را که در آن مکان های دیدنی آن شهر مشخص باشد، همراه خود داشته باشید. ممکن است در بعضی مکان ها به اینترنت دسترسی نداشته باشید. داشتن نقشه می تواند خیلی به کارتان بیاید.

برای آگاهی بیشتر درباره وسایل ضروری، مقاله “چک لیست ضروری برای سفر با اتوبوس” را در بلاگ پایانه مطالعه کنید.

خرید بلیط اتوبوس نوروزی

لیست سرویس‌های اتوبوس نوروزی را در سایت پایانه مشاهده کنید.
4.4/5 - (9 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا