راهنمای کامل سفر زمینی به وان

شهر وان در ترکیه
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1401/08/16
تاریخ انتشار: 1401/08/16
زمان مطالعه: 3 دقیقه

یکی از سفر های جذاب و در عین حال مقرون به صرفه، سفر زمینی به وان ترکیه است. وان، شهری قدیمی در شرق کشور ترکیه و نزدیک به مرز ایران است. این شهر یکی از بهترین مقصد های گردشگری برای ایرانی هاست. از ویژگی های مهم این شهر، وجود مراکز خرید و جاذبه های طبیعی گردشگری است.

کشور ترکیه به علت نزدیکی فرهنگی و جغرافیایی به ایران، همواره جزو مقاصد پرطرفدار در بین ایرانیان بوده است. همچنین این نزدیکی باعث شده است که افراد علاوه بر راه هوایی، بیشتر از راه زمینی نیز به این کشور سفر کنند.

شهر وان در 100 کیلومتری مرز رازی در ایران قرار دارد. تاریخ این شهر به حدود 3000 سال قبل باز می گردد و از جمله شهر های قدیمی در منطقه می باشد. جمعیت این شهر در حدود 370000 نفر است که اکثر آن ها را کرد ها تشکیل می دهند.

جاذبه های گردشگری شهر وان چیست؟

شهر وان دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی از جمله دریاچه وان، قلعه باستانی و کتیبه خشایارشا است. دریاچه وان بزرگترین دریاچه ترکیه و دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه است. وسعت این دریاچه 3700 کیلومتر مربع است. این دریاچه دارای چندین جزیره زیبا درون خود است. بعضی از ورزش های آبی مانند قایق سواری و شنا در این دریاچه انجام می شود و طرفداران خاص خودش را دارد.

قلعه باستانی وان که از جمله قدیمی ترین مکان های تاریخی ترکیه محسوب می شود، از جاذبه های این شهر است. این قلعه اکنون به موزه تبدیل شده و سالانه گردشگران زیادی برای بازدید و گشتن در این موزه به وان سفر می کنند.

کتیبه خشایارشا نیز یکی دیگر از جاذبه های این شهر است. این کتیبه به دستور داریوش اول ساخته شد و در زمان خشایارشا به اتمام رسید. این اثر تاریخی هم در نزدیکی قلعه باستانی وان قرار دارد.

علاوه بر مکان های گفته شده، شهر وان دارای مرکز خرید هایی است که برای گردشگران بسیار جذاب است. به علت قیمت مناسب کالاهای عرضه شده در این شهر، خرید کردن می تواند یکی از اصلی ترین دلایل برای سفر زمینی به وان باشد.

چگونه میتوان به صورت زمینی به وان سفر کرد؟

  • ماشین شخصی
  • قطار
  • اتوبوس

سفر به وان با اتوموبیل شخصی

شما می توانید با اتوموبیل شخصی خود به شهر وان سفر کنید. برای این منظور فقط کافی است مدارک خود را تکمیل کنید و به دل جاده بزنید. برای رفتن به ترکیه با خودروی شخصی لازم است که گواهینامه بین المللی داشته باشید. همچنین باید خودروی خود را کاپوتاژ کنید و مجوزهای لازم برای خروج خودرو از مرز را دریافت کنید.

برای سفر به وان با خودروی شخصی باید از مرز رازی گذر کنید. این مرز در شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی قرار دارد.

سفر به وان با قطار

سفر با قطار نیز یکی دیگر از راه های زمینی سفر به وان است. قطارهای وان از شهر تبریز حرکت می کنند. شما می توانید با اتوبوس به تبریز بروید و سوار قطارهای وان شوید. استفاده از خودروی شخصی و قطار هم از راه های دیگر است. برای اطلاع از پایانه های مسافربری تبریز حتما به بلاگ سر بزنید.

آیا با اتوبوس می توان به ترکیه سفر کرد؟

سفر به وان با اتوبوس

یکی از محبوب ترین راه ها برای سفر به وان ترکیه، استفاده از اتوبوس است. اتوبوس های وان از پایانه غرب تهران به سمت وان حرکت می کنند. اغلب سرویس های اتوبوس از طریق مرز رازی در شهرستان خوی انجام می شود. البته برخی از سرویس ها نیز از طریق مرز بازرگان و یا سرو به سمت وان حرکت می کنند. سفر به وان از طریق اتوبوس از مبدا تهران در حدود 12 تا 15 ساعت زمان می برد.

علاوه بر راه های گفته شده، می توانید به وسیله تاکسی و ون هم به وان سفر کنید. سرویس های تاکسی و ون از مبدا شهرستان ارومیه به سمت وان حرکت می کنند.

بیشتر بخوانید: حقوق مسافران اتوبوس

آب و هوای شهر وان چگونه است؟

این شهر دارای تابستان های نسبتا گرم و زمستان های سرد است و بهترین زمان برای سفر به این شهر، اواخر اردیبهشت تا اوایل آبان است.

وان از نظر آب و هوایی بسیار نزدیک به آب و هوای آذربایجان ایران است. (اگر طرفدار کشور آذربایجان هستید سفر به باکو را از دست ندهید.)

5/5 - (4 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا