پیش از سفر به قشم با اتوبوس بخوانید!

سفر به قشم
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1400/07/06
تاریخ انتشار: 1400/07/06
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مگر میشود که تا حالا به جزیره قشم سفر نکرده باشید؟ نمیدانستید که با اتوبوس هم میتوانید به قشم سفر کنید؟ قشم بزرگترین جزیره ایران است و از دهه هفتاد تاکنون به منطقه آزاد تجاری تبدیل شده است. به همین دلیل، پاییز و زمستان هر سال، گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب میکند. به دلیل آب و هوای گرم و مرطوبش، اواخر فصل بهار یا تابستان زمان مناسبی برای سفر به قشم نیست. اگر با گرما مشکلی ندارید، سفر به قشم در تابستان، سفری به صرفه و ارزان برایتان خواهد بود.

چگونه با اتوبوس به قشم سفر کنیم؟

برای سفر به قشم سه راه پیش روی شماست: سفر با هواپیما، قطار یا اتوبوس. البته سفر با هواپیما هزینه زیادی روی دستتان میگذارد و به صرفه ترین راه، سفر با اتوبوس است. قشم در استان هرمزگان قرار دارد و به شهر بندرعباس، بندر خمیر، جزیره لارک، جزیره هنگام، تنب کوچک و تنب بزرگ بسیار نزدیک است.

از شهرهای تهران، شیراز، اصفهان، یزد و شهرکرد میتوان به صورت مستقیم با اتوبوس به قشم سفر کرد. اکثر سرویس ها، vip، تخت شو و مانیتوردار هستند تا سفر راحت تری را تجربه کنید. درباره اتوبوس های vip بیشتر بدانید.

معمولا اتوبوس ها از مبدا شیراز شب ها (9 تا 10:30) و در مبدا اصفهان از ساعت 4 تا 7 عصر به سمت قشم حرکت میکنند.

بلیط اتوبوس از قشم به شیراز حدود صبح ها (9 صبح تا 11) و ظهر ها (14 تا 15:30) در پایانه کاراندیش شیراز و پایانه های دیگر آن موجود است. شما می توانید از طریق وبسایت پایانه بلیط اتوبوس قشم به شیراز را تهیه کنید.

به سمت قشم با اتوبوس

اتوبوس ها به سمت بندرعباس حرکت میکنند و 70 کیلومتر بعد از آن به بندر پل میرسند. اتوبوس سوار لندی کرافت میشود که حدودا 20 دقیقه در دریا هستید تا به قشم برسید. اگر با خودروی شخصی به قشم سفر میکنید، باز هم همین مسیر پیش روی شماست، با این تفاوت که باید ساعات زیادی رانندگی کنید. راه دیگری هم وجود دارد؛ شما میتوانید تا بندرعباس را با اتوبوس سفر کنید و پس از آن از اتوبوس پیاده شوید. از طریق اسکله شهید حقانی بندرعباس، با قایق موتوری، اتوبوس دریایی، لنج های چوبی و یا قایق های تندرو، به قشم برسید. اسکله حقانی همه روزه از 6 صبح تا 11 شب برای جزایر قشم و هرمز سرویس دارد.

هزینه های سفر به قشم

باید قبل از رسیدن به قشم خیالتان را از هتل و محل اقامت خود راحت کنید. در قشم هتل پنج ستاره وجود ندارد؛ اما هتل های چهار ستاره هم انتخاب خوبی هستند. برای سفری کم هزینه تر، پیشنهاد ما رزرو هتل های سه ستاره یا اقامتگاه های بومگردی است. در این اقامتگاه های سنتی خبری از تخت خواب نیست و در بیشتر موارد برایتان لحاف و تشک تدارک دیده اند و دیگر نیازی نیست نگران غذا باشید، آنها از شما با غذاهای محلی قشم (مثل قلیه ماهی، غذاهای دریایی که اکثرا طعم تندی دارند) پذیرایی خواهند کرد.

اگر با اتوبوس سفر میکنید برای گشت و گذار در قشم باید خودروی سواری کرایه کنید که معمولا روزانه 200 هزار تومان برایتان آب میخورد. البته نگران نباشید، تاکسی هایی که در فرودگاه، هتل ها و مراکز خرید وجود دارند، شما را هر جای جزیره که بخواهید، میرسانند.

بیشتر بخوانید: مقایسه اتوبوس های اسکانیا، ولوو و مان (برای مسافران)

دیدنی ها و تفریحات قشم

اگر مدت سفر شما محدود است، چک لیست دیدنی های قشم به دردتان میخورد تا با برنامه ریزی درست، هیچکدام از این جاذبه ها را از دست ندهید:

  • جزیره ناز
  • تنگه چاهکوه
  • جنگل حرا
  • غار نمکدان
  • غار خربس
  • دره ستارگان
  • دره تندیس ها
  • سد گوران
  • جزیره هنگام و جزیره هرمز
  • دره مجسمه ها
  • قلعه پرتغالی ها
  • دره سکوت
  • معدن خاک سرخ
  • فرش خاکی هرمز

از تفریحات جزیره قشم هم میتوان به غواصی، پرواز با پاراگلایدر، قایق سواری، تور آفرود، شاتل سواری و فلای بورد اشاره کرد.

امیدواریم سفر خوبی داشته باشید.

4.5/5 - (2 votes)

1 در مورد “پیش از سفر به قشم با اتوبوس بخوانید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا