بهترین صندلی اتوبوس کجاست؟

بهترین صندلی اتوبوس کجاست؟
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1402/08/08
تاریخ انتشار: 1399/10/17
زمان مطالعه: 4 دقیقه

وقتی قیمت همه ی صندلی های اتوبوس یکسانه، پس بهترین صندلی اتوبوس کدومه؟

سفر با اتوبوس، چه برای مسافرت های داخلی و چه مسافرت های خارجی، همیشه گزینه ای پر طرفدار بین ما ایرانی ها بوده است. از هزینه به صرفه گرفته تا حال و هوای ترمینال و حس خوب پیاده شدن از اتوبوس بین مسیر، همه دلایلی هستند که سفر با اتوبوس را محبوب کرده اند. هر اتوبوس سوار حرفه ای میداند راننده اتوبوس خوب و انتخاب بهترین صندلی اتوبوس، کیفیت سفر را تعیین میکند. نمیشود مطلقا گفت کدام صندلی خوب یا کدام صندلی بد است، همه چیز به شرایط مسافر بستگی دارد. خبر خوبی که احتمالا شما هم از آن اطلاع دارید این است که شما با رزرو آنلاین بلیط خیلی راحت میتوانید صندلی دلخواه خود را انتخاب کنید و این شانس را به شرکت های مسافربری واگذار نکنید!

جالب است بدانید در بین وسایل نقلیه‌ای که برای سفرها وجود دارد، بهترین و امن ترین صندلی‌ای که می‌توانید برای سفر خود انتخاب کنید اندکی متفاوت است. برای مثال در قطار، اولین و آخرین واگن معمولا در تصادفات ریلی از ریل خارج می‌شوند، بنابراین شما برای انتخاب ایمن تر بهتر است از واگن‌های میانه یا وسط جا رزرو کنید. یا در هواپیما هم اوضاع فرق می کند. بر اساس تحقیقی که در رابطه با حادثه های هوایی شده است، به این نتیجه رسیده اند که صندلی‌هایی که در انتها و نزدیک به آخر هواپیما قرار دارد، انتخاب ایمن تری است.

در رابطه با اتوبوس قضیه اندکی متفاوت است.

نوع چیدمان صندلی‌ها در انواع اتوبوس‌های موجود در ایران

برای اینکه با چینش صندلی‌ های اتوبوس بیشتر آشنا شوید و انتخاب مناسب تری برای سفر خود در آینده داشته باشید، باید بدانید که صندلی‌های اتوبوس‌ها از نظر چیدمان به سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • نرمال: ظرفیت مسافر 45 نفر در دو ستون صندلی‌های دونفره
  • کلاسیک: ظرفیت مسافر 30 نفر در یک ستون دونفره و یک ستون تک نفره
  • VIP: ظرفیت مسافر 25 نفر در یک ستون دونفره و یک ستون تک نفره

(تفاوت صندلی‌های VIP و کلاسیک در این است که در VIP فاصله‌ی صندلی ها از هم بیشتر است.)

انتخاب صندلی با توجه به آب و هوای روز

اتوبوس‌های امروزی اگرچه کاملا با تهویه هوا و امکانات گرمایشی و سرمایشی ساخته شده اند، اما باید در نظر داشته باشید که برای مسیر های کوتاه که اتوبوس‌های معمولی را انتخاب می‌کنید، بهتر است با توجه به گرم بودن یا سرد بودن هوا هنگام خرید بلیط، صندلی کنار پنجره را انتخاب نکنید. در روزهای گرم تابستان نور آفتاب ممکن است شما را هنگام خواب اذیت کند. با توجه به هوای جاده می توانید لباس مناسب بردارید و صندلی های خیلی آخر یا خیلی جلو را که در معرض کولر هستند انتخاب نکنید.

بهترین ویو و منظره را در اتوبوس صندلی های ردیف جلو دارند.

از سفرهای شبانه میترسید؟ پس باید بگویم صندلی های ردیف جلو احتمالا بدترین انتخاب برای شماست. شما در صندلی های ردیف جلوی اتوبوس، بیشترین دید را به پیچ و خم جاده دارید که ممکن است دیدن این مناظر در طول شب به استرس شما بیفزاید. احتمالا نور ماشین های جلویی یا صدای موسیقی راننده هم مزاحم خوابتان میشود. همچنین تماشای راننده اتوبوس حین رانندگی، ممکن است به اضطراب و استرس شما در طول جاده بیفزایید.

اما اگر از جاده وحشت ندارید و اهل خوابیدن در اتوبوس هم نیستید، صندلی های ردیف جلو به شما پیشنهاد میشوند. از دیگر امکانات صندلی های ردیف جلو میشود به ساعت ها گپ زدن با کمک راننده و زودتر رسیدن به مقصد اشاره کرد! این صندلی ها با توجه به طرفدارانی که دارند، جزو اولین صندلی هایی هستند که رزرو میشوند، پس اگر شما هم صندلی های ردیف جلو مد نظرتان است، خواندن این مقاله را متوقف کنید و هرچه زودتر اقدام به خرید بلیط اتوبوس خود کنید.

صندلی های ردیف عقب بهترین انتخاب برای راحت خوابیدن در اتوبوس

بهترین صندلی اتوبوس برای آنهایی که قصد دارند کل مسیر سفرشان با اتوبوس را بخوابند یا استراحتی در آرامش داشته باشند، صندلی های ردیف عقب هستند. همچنین کسانی که به صورت گروهی و اکیپی سفر می‌کنند، مناسب ترین انتخاب برایشان صندلی‌های عقب اتوبوس است تا بتوانند بدون ایجاد مزاحمت برای سایر مسافرین در کنار هم باشند. به طور کلی این صندلی ها از رفت و آمدها و سروصدا های احتمالی دور هستند. و عیب آنها این است که در صورت وقوع حادثه احتمالی، این صندلی ها بیشترین فاصله را با درهای خروجی دارند.

صندلی های پشت یخچال بهترین انتخاب برای قدبلند ها

بیشترین دسترسی به یخچال را صندلی های پشت یخچال دارند! فصای پای پیشتر باعث شده این صندلی انتخاب بسیاری از قدبلند ها باشد. عیبش هم این است که باید رفت و آمدها و استفاده سایر مسافران از یخچال را با جان و دل بپذیرید!

صندلی‌ های تکی برای راحتی بیشتر در اتوبوس‌ های VIP

عموما همه‌ی شرکت‌های مسافربری برای مسافرین خود، انتخاب‌های زیادی از نظر نوع اتوبوس ‌ها دارند. اگر تصمیم به خرید بلیط اتوبوس VIP داشتید، در نظر بگیرید که می‌توانید برای داشتن حریم شخصی بیشتر و لذت بردن از منظره‌های بین راهی، در صورت داشتن جاده‌ای زیبا در مسیر، صندلی تک نفره را انتخاب کنید. در این صندلی‌ها لازم نیست شما فضای شخصی‌تان را با کسی دیگر تقسیم کنید.

صندلی های ردیف وسط به نسبت سایر صندلی های اتوبوس، تکان کم تری دارند.

همه چیز درباره ی صندلی های ردیف وسط اتوبوس، نسبی است. اما با توجه به آمار به دست آمده، امن ترین صندلی اتوبوس، صندلی های ردیف وسط هستند. صندلی‌های وسط اتوبوس به دلیل قرارگیری در دو محور اتوبوس نسبت به صندلی‌های قسمت عقبی و جلویی، تکان های کمتری دارند. این صندلی‌ها جزو پرطرفدار ترین صندلی‌های اتوبوس هستند که سریع تر از بقیه صندلی ها رزرو می‌شوند. با انتخاب صندلی های ردیف وسط، هم دسترسی تان به درهای خروجی مطلوب است و هم تکان کمتری نسبت به سایر صندلی ها حس میکنید. خبری هم از منظره واضح جاده نیست و نور های احتمالی خودروهایی که از روبرو می‌آیند خواب شما را دچار مشکل نمی‌کنند. تنها عیبش این است که اگر همین حالا اقدام به خرید بلیط نکنید، احتمالا صندلی تان را از دست میدهید.

به طور کلی همه چیز به سلیقه و ویژگی های شخصیتی شما بستگی دارد! هزینه‌ای که برای صندلی‌های یک اتوبوس در نظر گرفته می‌شود، یکسان است. بنابراین این کاملا به خود شما مربوط می‌شود که با توجه به شناختی که از خودتان دارید کدام صندلی برای‌تان مناسب تر است. پس همین حالا بهترین صندلی اتوبوس را انتخاب و بلیط خود را از طریق پایانه رزرو کنید!

در هنگام خرید آنلاین بلیط از سایت پایانه بهتر است بدانید صندلی‌هایی که رنگ آبی دارند، قبلا خریداری شده‌اند. صندلی‌هایی که به رنگ سفید هستند قابل خریداری و رزرو هستند. و می‌توانید از بین آن‌ها صندلی مورد نظر خود را با خیال راحت انتخاب کنید.

4.8/5 - (5 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا