راهنمای سفر به ارمنستان (اتوبوس، هواپیما و خودروی شخصی)

سفر با اتوبوس
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1402/07/05
تاریخ انتشار: 1400/09/27
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ارمنستان را میشناسید. کشوری که از غرب با ترکیه، از شمال با گرجستان، از شرق با آذربایجان و از جنوب با ایران مرز مشترک دارد. این کشور محصور در خشکی است اما 5 درصد آن را دریاچه سوان تشکیل میدهد. ارمنستان مناظر طبیعی قابل توجهی دارد. کوه ها و دره‌ها، جنگل و خشکی ارمنستان زیبا را تشکیل میدهند. سفر به ارمنستان هیجان انگیز خواهد بود! اگر به پیاده‌روی و کوهنوردی علاقه دارید، ارمنستان انتخاب خوبی است.

میدانستید ارمنستان به معبدهای قرون وسطایی‌اش معروف است؟

بسیاری میگویند که ایروان دوست‌داشتنی‌ترین نقطه‌ی ارمنستان است. بنابراین در سفر به ارمنستان، ایروان را فراموش نکنید.

  • امنیت در ارمنستان: ارمنستان به‌طورکلی امن است. علاوه براینکه نرخ جرم و جنایت در آن بسیار پایین است؛ جیب‌بری و دزدی هم بسیار کم اتفاق می‌افتد.
  • حمل و نقل عمومی و تاکسی در ارمنستان: به طور کلی وسایل نقلیه عمومی در ارمنستان کاملا امن هستند. تنها خطری که شما را تهدید میکند این است که تاکسی‌های فرودگاه از شما هزینه‌ی اضافی بگیرند!
  • خطر بلایای طبیعی: سیل بزرگترین تهدید طبیعی در ارمنستان است. آخرین بار در سال 2010 اتفاق افتاد که حدود 10 میلیون ألار خسارت وارد کرد. ارمنستان با خشکسالی، تگرگ و رانش زمین نیز مواجه است. البته باید خیلی بدشانس باشید تا در سفر به ارمنستان این بلایا را تجربه کنید!
  • خطر سرقت: بعید است که در ارمنستان دزدیده و ربوده شوید. معمولا در ارمنستان رفتارهای خشونت‌آمیز نمی‌بینید.

در تاریخ ارمنستان هیچ حمله‌ی تروریستی اتفاق نیفتاده است، بنابراین احتمال حمله‌ی انتحاری (!) نزدیک به صفر است.

سفر به ارمنستان ویزا نمی‌خواهد؟

خیر! توافق شکل گرفته بین ارمنستان و ایران، باعث شده شهروندان این دو کشور، بدون ویزا و تنها با ارائه گذرنامه، بتوانند 90 روز در ارمنستان و ایران اقامت داشته باشند. این مدت زمان تا 180 روز نیز تمدید میشود. طبق توافق‌نامه، اخذ ویزا هیچ هزینه‌ای برای شهروندان دو کشور نخواهد داشت.

لازم به ذکر است واحد پولی ارمنستان درام است.

آب و هوای ارمنستان چگونه است؟

بهترین زمان برای سفر به ارمنستان، فصل بهار است. چون بهار ارمنستان، بسیار خیره‌کننده است. اما در تمامی فصول ارمنستان زیباست. در تابستان میتوانید در دریاچه سوان آب‌تنی کنید. و اگر در زمستان سفر میکنید اسکی در پیست‌ انتخاب خوبی است. حداکثر دمای هوا در ارمنستان 27 درجه است و در کمترین حالت آن به 3 درجه سانتی‌گراد میرسد.

یادتان باشد دریاچه سوان در فصل پاییز و زمستان یخ‌ میزند.

سفر زمینی به ارمنستان با خودروی شخصی

تجربه‌ی سفر به ارمنستان با خودروی شخصی بسیار هیجان‌انگیز است. اما یادتان باشد باید حداقل 300 تا 450 کیلومتر رانندگی کنید. (با توجه به مسیری که انتخاب میکنید). البته جاده‌های ارمنستان بسیار خراب است، بنابراین قبل از سفر، از سلامت خودروی خود مطمئن شوید. و اینکه برای خروج خودرو از کشور باید پلاک و گواهینامه بین‌المللی داشته باشید.

هزینه دریافت گواهینامه: حدود 110 هزار تومان

هزینه کارت خودرو و پلاک: 480 هزار تومان 

سفر به ارمنستان با هواپیما

با توجه به هم مرز بودن ایران و ارمنستان، مدت زمان کوتاهی را در هواپیما میگذرانید و قیمت بلیط معمولا مناسب است. سفر به ارمنستان با هواپیمای داخلی یک ساعت و نیم طول میکشد. اما اگر هواپیمای خارجی را انتخاب کنید، سفرتان طولانی تر خواهد بود و درگیر توقف در مسیر خواهید شد!

بهترین انتخاب: سفر به ارمنستان با اتوبوس!

هزینه سفر به ارمنستان با اتوبوس، (آذر 1400) حدود 700 هزار تومان است. البته گاهی بلیط ها را با 30 درصد تخفیف میفروشند! سفر با اتوبوس همیشه خاطره‌انگیز خواهد بود. شما تقریبا یک روز (!) در راه خواهید بود. پس درمورد سفرهای طولانی با اتوبوس بیشتر بدانید. فقط یادتان باشد هنگام رزرو بلیط، بلیط برگشت نیز تهیه کنید تا در ارمنستان به مشکل برنخورید.

قوانین سفر به ارمنستان

  • حتما از خط عابر پیاده عبور کنید. در غیر این صورت پلیس با شما برخورد خواهد کرد.
  • ورود و حمل داروهای کدئین دار به ارمنستان ممنوع است.
  • قوانین کلیساها را رعایت کنید.
  • در ساعات پایانی شب، ایجاد سروصدا (ایجاد مزاحمت برای مردم)ممنوع است.
  • درمورد مسائل سیاسی ارمنستان با دیگران بحث نکنید.

سفر به ارمنستان که یکی از قدیمی ترین کشورهای دنیا محسوب میشود و بیش از 3000 سال تاریخ از خود به جا گذشته است، مطمئنا سفری پرهیجان خواهد بود. و درنهایت.. چند عکس از زیبایی‌های ارمنستان ببینیم. 🙂

منبع مقاله.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

4.4/5 - (5 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا