سفر به اصفهان

سه اتوبوس بین شهری پارک شده
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1403/01/15
تاریخ انتشار: 1402/06/08
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خانه » راهنمای سفر » سفر به اصفهان

تقریبا هر گردشگر خارجی که به ایران سفر می‌کند، سری به شهر پرجنب و جوش اصفهان می‌زند. بیشتر مردم ایران هم حداقل یک‌بار از این شهر دوست داشتنی دیدن کرد‌ه‌اند. قصه‌ها و افسانه‌های زیادی در مورد شهر اصفهان وجود دارد و آنقدر جاذبه و دیدنی در دل این شهر قرار دارد که مردم آن را به «نصف جهان» نیز می‌شناسند. دلیل اینکه به اصفهان نصف جهان می‌گویند این است که با بازدید از این شهر، انگار نصف جهان را دیده‌اید. روزانه تعدادی زیادی سرویس اتوبوس برای مسیر تهران اصفهان در نظر گرفته می شود. در صورتی که قصد سفر به اصفهان با اتوبوس را دارید، پایانه در خدمت شماست.

شهر اصفهان حدود ۴۵۰ کیلومتر با پایتخت ایران، یعنی تهران فاصله دارد و با داشتن حدود ۳ میلیون نفر جمعیت، سومین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود. آثار تاریخی ایرانی_اسلامی که در همه جای اصفهان به چشم می‌خورد، باعث شده است که این شهر را پایتخت فرهنگی اسلام بدانند. 

راه های دسترسی به اصفهان 

از آن جایی که اصفهان تقریبا جزو استان‌های مرکزی ایران به شمار می‌رود، دسترسی راحتی برای رسیدن به آن وجود دارد و تقریبا از همه جای ایران می‌توانید خودتان را به این شهر برسانید.

نزدیک‌ترین مرکز استان‌ به اصفهان، شهرکرد در استان چهارمحال بختیاری است. که فقط ۱۷۰ کیلومتر با اصفهان فاصله دارد و حدودا ۴۵۰ کیلومتر با تهران. به طور کلی هر جای ایران که باشید، می‌توانید با ماشین شخصی، اتوبوس، قطار و یا هواپیما به شهر اصفهان برسید و یک سفر به یادماندنی را تجربه کنید. اتوبوس های VIP گزینه مناسبی برای سفر به اصفهان محسوب می‌شوند.

حمل و نقل شهری در اصفهان چگونه است؟

برای حمل و نقل در شهر اصفهان راه‌های زیادی پیش روی شماست. شما هم می‌توانید از تاکسی برای گشت و گذار در این شهر استفاده کنید و هم گزینه اتوبوس تقریبا همیشه برایتان در دسترس است. اما اگر دنبال یک حمل و نقل ارزان‌تر هستید، پیشنهاد ما به شما استفاده از مترو اصفهان است. 

اصفهان ۳ خط مترو دارد که می‌توانید از طریق آن‌‌ها تقریبا به همه‌جای اصفهان بروید و با هزینه‌ای بسیار کمتر، از دیدنی‌های اصفهان بازدید کنید. اگر قصد استفاده از مترو اصفهان را دارید، می‌توانید با شماره ۳۴۳۵۸۴۰۰ تماس بگیرید و همه سوالات در مورد زمان حرکت و… را بپرسید. 

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان 

در شمال شرقی شهر اصفهان یک فرودگاه بین‌المللی به‌نام فرودگاه شهید بهشتی وجود دارد. این فرودگاه تا مرکز شهر اصفهان تقریبا ۲۰ کیلومتر فاصله دارد و در هفته حدود ۴۰ هزار مسافر از طریق آن جا به جا می‌شود.

فرودگاه شهید بهشتی بعد از فرودگاه امام خمینی در تهران، پر رفت‌ و آمدترین فرودگاه ایران شناخته می‌شود.

فرودگاه اصفهان دو ترمینال داخلی و خارجی دارد. تمامی پرواز‌های داخلی به شهرهای ایران از طریق ترمینال داخلی انجام می‌شود و پرواز‌های خارجی نیز از طریق ترمینال خارجی این شهر صورت می‌گیرد. 

امنیت شهر اصفهان 

علاوه بر اینکه شهر اصفهان یکی از مهم‌ترین شهرهای صنعتی ایران به شمار می‌رود، به علت داشتن ابنیه تاریخی و حفظ بافت سنتی خود، تحت نظارت و حفاظت زیاد نیروهای امنیتی است. به همین علت این شهر به یکی از امن‌ترین شهرهای ایران تبدیل شده و با وجود بیشتر از ۲۵ کلانتری امنیت آن تضمین شده است.

اگر قصد سفر به اصفهان را دارید، نگرانی بابت امنیت این شهر نداشته باشید و با خیال راحت و آسوده در هر ساعتی از شبانه روز در خیابان‌های آن قدم بزنید و از جاذبه‌هایش دیدن کنید. 

فرهنگ مردم اصفهان 

فرهنگ مردم بومی اصفهان ریشه در هنر و خلاقیت دارد. به طوری که در هر خانه‌ای در اصفهان می‌توانید بسیاری از صنایع دستی این شهر را ببینید. علاوه بر برجستگی‌های هنری در مردم این شهر، مهمان‌نوازی و خونگرم بودن آن‌ها نیز، همیشه زبان زد گردشگرانی است که به اصفهان سفر می‌کنند.

از تفریحات محبوب مردم اصفهان می‌توانیم به شب نشینی در سی و سه پل و قدم زدن در چهارباغ اشاره کنیم. به طور کلی اقتصاد موفق شهر اصفهان، تمیزی و پاکیزگی آن و آثار تاریخی بسیار زیبا که تا امروزه حفظ شده‌اند، نشان دهنده مردم موفق، مسئولیت‌پذیر و پایبند به مذهب است. 

جاذبه های شهر اصفهان 

برای اینکه جاذبه‌های اصفهان را معرفی کنیم، باید یک مقاله کامل را به آن اختصاص دهیم. اما سعی کردیم به اختصار به برترین جاذبه‌های اصفهان بپردازیم. 

  • میدان نقش جهان: اگر بخواهیم مهم‌ترین جاذبه در شهر اصفهان را نام ببریم، بدون شک اولین مکانی که به ذهن ما می‌رسد، میدان نقش جهان است. این میدان تاریخی جنگ‌ها، پادشاهی‌ها و داستان‌های زیادی را در دل خود جای داده است. شما به صورت شبانه روزی می‌توانید از میدان نقش جهان بازدید کنید. یادتان نرود که برای دیدن این میدان باید یک روز کامل را در نظر بگیرید چون بسیاری از جاذبه‌های دیگر شهر اصفهان در اطراف همین میدان قرار گرفته‌اند. 
  • مسجد شیخ لطف الله: یکی از شگفت‌انگیزترین مکان‌هایی که باید در اصفهان از آن دیدن کنید، مسجد شیخ لطف‌الله است. این مسجد با جزئیات معماری بی‌نظیرش، هر بیننده ای را شگفت‌زده می‌کند. یکی از جذابیت‌های مسجد شیخ لطف‌الله در اصفهان این است که شما در ساعات مختلف روز با توجه به تابش خورشید، رنگ‌های متفاوتی از این مسجد را با چشمانتان می‌بینید. 
  • پل خواجو: در زمان شاه عباس دوم، یک پل بسیار زیبا بر روی زاینده رود در شهر اصفهان ساخته شد که به تاج متقارن زاینده رود معروف شده است. ابتدا کاربرد پل خواجو به عنوان یک سد بوده ولی امروزه یکی از زیباترین جاذبه‌هایی است که می‌توانید در اصفهان ببینید و مکانی مناسب برای شب‌گردی در اصفهان به شمار می‌رود. 
  • سی و سه پل: یکی از نمادهای شهر اصفهان، سی و سه پل است که یادگاری زیبایی از دوران صفویه به شمار می‌رود. این پل تاریخی با نورپردازی بی‌نظیرش در شب، یکی از مکان‌هایی است که می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی از سفرتان ثبت کنید. 
  • چهار باغ عباسی: اصفهان پر از مکان‌ها و خیابان‌هایی است که می‌تواند یک مسیر پیاده روی عالی به شمار رود. یکی از این خیابان‌های طولانی، چهارباغ عباسی است. سرتاسر این خیابان، درختان زیبا و سرسبزی را می‌بینید که می‌توانید در سایه آن قدم بزنید. این خیابان معروف، از سی و سه پل شروع می‌شود و تا شمال شهر اصفهان ادامه دارد. 

هتل های اصفهان 

یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید در شهر اصفهان در آن اقامت داشته باشید، هتل است. در اصفهان می‌توانید در بهترین هتل‌های سنتی، لوکس و بوتیک‌ هتل‌ها، اقامت بسیار راحتی را تجربه کنید. در ادامه 3 مورد از برترین هتل‌های این شهر را معرفی می کنیم:

  • هتل عباسی اصفهان: اگر از اصفهانی‌ها بپرسید که بهترین هتل پنج ستاره شهر کدام است، قطعا هتل عباسی اصفهان را به شما معرفی می‌کنند. این هتل در بافت قدیمی شهر اصفهان قرار گرفته است و قدمتش به دوران صفویه باز می‌گردد. علاوه بر این‌ها هتل عباسی اصفهان یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های کشور به شمار می‌رود. 
  • هتل کوثر اصفهان: درست روبه‌روی سی و سه پل اصفهان، یکی از بهترین هتل‌های اصفهان قرار دارد. هتل کوثر که همان هتل کوروش سابق است، ۲۲۵ اتاق متنوع دارد که اقامتی به یاد ماندنی را می‌تواند در اتاق‌ها و سوییت‌هایش تجربه کنید. 
  • هتل عطار اصفهان: اگر دلتان می‌خواد در یکی از هتل‌های سنتی اصفهان با معماری بسیار جذاب و ظریف اقامت داشته باشید، پیشنهاد ما به شما هتل عطار اصفهان است. این هتل که در مرکز شهر اصفهان واقع است، دسترسی بسیار خوبی به جاذبه‌ها و مترو اصفهان نیز دارد. 

مراکز خرید در اصفهان

یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در سفرتان به اصفهان انجام دهید، خرید سوغاتی و گشت و گذار در بازارهای سنتی این شهر است. در ادامه مطلب معرفی مختصر معروف‌ترین بازارهای اصفهان است.

  • بازار تاریخی اصفهان: در فاصله بین میدان نقش جهان و میدان عتیق، یکی از منحصر به فردترین بازارهای ایران قرار دارد. در بازار تاریخی اصفهان، اولین چیزی که نگاهتان را جلب می‌کند، معماری چشمگیر آن است. علاوه بر آن، این بازار بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین بازار خاورمیانه نیز به شمار می‌رود. 
  • بازار قیصریه: یکی دیگر از معروف‌ترین بازارهای اصفهان بازار قیصریه است که مردم اصفهان آن را به بازار شاهی نیز می‌شناسند. این بازار یکی از مهم‌ترین مراکز خرید فروش و تجارت در دوران صفوی به شمار می‌رود و امروزه هم بهترین پارچه‌ها و فرش‌های دستباف ایرانی را می‌‌توانید در آن پیدا کنید. 
  • بازار جلفا: اگر به دنبال خرید سوغاتی با قیمت مناسب هستید، پیشنهاد ما به شما بازار جلفای اصفهان، در محله جلفا است. در این بازار نه‌تنها می‌توانید محصولات برند و اصل را پیدا کنید، بلکه می‌توانید کاملا اقتصادی و به صرفه خرید کنید. به طوری که خود اصفهانی‌ها هم برای خرید عید به همین بازار سر می‌‌زنند و تمامی لباس‌ها و هر چیزی که نیاز دارند را از این‌جا تهیه می‌کنند. 

پایانه و ترمینال های اصفهان

در آخرین بخش از این مطلب قصد داریم به پایانه‌های شهر اصفهان اشاره کنیم. لازم است این را هم بگوییم که شما می‌توانید از طریق سایت پایانه از همه جای ایران، به مقصد اصفهان بلیط اتوبوس تهیه کنید و با اتوبوس‌های وی‌آی‌پی به این شهر زیبا سفر کنید. 

ترمینال های مسافربری شهر اصفهان: 

  • ترمینال کاوه اصفهان 
  • ترمینال صفه اصفهان 
  • ترمینال جی اصفهان 
  • ترمینال زاینده رود اصفهان
 

بهترین زمان سفر به اصفهان چه زمانی است؟

تقریبا می‌توانیم بگوییم که هر زمانی که به اصفهان سفر کنید، زمان مناسبی برای گشت و گذار در این شهر است و حال و هوای خاص خود را دارد.

اگر می‌خواهید یک سفر کم‌خرج داشته باشید، فصل زمستان گزینه خوبی برای سفر به اصفهان به شمار می‌رود چرا که قیمت هتل‌ها در این زمان بسیار مناسب است.

اگر با شلوغی مشکلی ندارید و برایتان اذیت کننده نیست، فصل بهار و تابستان می‌تواند زمان خوبی برای بازدید اصفهان باشد چرا که آب و هوای اصفهان در بهار و تابستان در مطبوع‌ترین حالت است. 

خرید بلیط اتوبوس اصفهان

لیست سرویس‌های اتوبوس اصفهان را در سایت پایانه مشاهده کنید.
5/5 - (2 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا