ترمینال های مسافربری اصفهان

پایانه های مسافربری اصفهان
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1402/12/24
تاریخ انتشار: 1402/06/04
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خانه » راهنمای سفر » ترمینال های مسافربری اصفهان

زمانی که اسم اصفهان می آید، نا خودآگاه به یاد اماکن زیبایی نظیر زاینده رود، سی و سه پل، میدان نقش جهان، عمارت عالی قاپو و مکان های گردشگری دیگر این شهر می افتیم. شهر اصفهان یکی از مهم ترین شهرهای توریستی ایران است. که در ایران به نصف جهان شهرت دارد. این شهر دارای پیشینه تاریخی و اماکن گردشگری پر شماری است و از قدیمی ترین شهر های ایران به حساب می آید، که سالانه مسافران داخلی و خارجی زیادی را به سوی خود می کشاند. بسیاری از اماکن تاریخی این شهر در سازمان جهانی یونسکو ثبت شده است. همین امر اهمیت اصفهان را نشان می دهد.

این شهر سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد است. همچنین اصفهان به علت وجود دانشگاه های معتبر و کارخانه های صنعتی متعدد، یکی از پر تردد ترین شهر های ایران به حساب می آید. اصفهان با جمعیتی نزدیک به 2،961،260 نفر و وسعت بالایی که داراست، نیاز به بیش از یک ترمینال دارد. به همین دلیل دارای 4 پایانه مسافربری است که در نقاط مختلف این شهر برای سرویس دهی به مسافران تاسیس شده اند. در این مطلب قصد داریم شما را با پایانه های مسافربری اصفهان آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

ترمینال های مسافربری اصفهان:

  • پایانه مسافربری (ترمینال) کاوه
  • پایانه مسافربری (ترمینال) صفه
  • ترمینال مسافربری زاینده رود
  • پایانه مسافربری جی

بزرگترین پایانه مسافربری (ترمینال) اصفهان کجاست؟

پایانه مسافربری کاوه بزرگترین پایانه مسافربری اصفهان است که در قسمت شمالی شهر اصفهان قرار دارد. این پایانه با مساحت 101 متر مربع، 30000 متر مربع زیربنا و 25000 مترمربع فضای سبز در آذر ماه سال 1370 تاسیس شد. فضاسازی این پایانه آن را به یکی از زیباترین پایانه های کشور تبدیل کرده است. در این پایانه روزانه 12000 مسافر تردد می کنند.

بهترین شرکت های مسافربری در این پایانه مشغول فعالیت هستند. مهم ترین این شرکت ها:

  • همسفر چابکسواران
  • رویال سفر
  • سیر و سفر
  • ایران پیما
  • پیک صبا
  • ترابر بی تا
  • لوان نور
  • تک سفر
  • آسیا سفر
  • گیتی نورد
  • عدل
  • ایمن سفر

این شرکت ها علاوه بر خدمات مسافربری، خدمات باربری نیز ارائه میکنند و می توانید برای جا به جایی بار هم از این شرکت ها استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از شرایط ارسال بار مقاله “قوانین ارسال بار با اتوبوس” را مطالعه کنید.

معماری پایانه کاوه در اصفهان به چه صورت است؟

معماری این سازه به صورت مکان‌های قدیمی ساخته شده‌است و اگر کمی به طراحی آن دقت کنید متوجه وجه تشابه آن با خانه‌های منطقه‌های آب و هوایی گرم و خشک می شوید. مانند خود آب و هوای شهر اصفهان. پایانه کاوه در واقع با الهام از معماری سنتی و فرم‌های مربوط به آن در یک طبقه طراحی شده‌است و ظرفیت آن روزانه تعداد 20000 نفر است.

محل ورود به ترمینال کاوه به صورت دو دروازه در قسمت شمالی و جنوبی پایانه قرار گرفته‌است.

از ترمینال کاوه به کدام شهر های ایران سرویس اتوبوس موجود است؟

پایانه مسافربری کاوه یکی از پرترددترین پایانه های مسافربری کشور است. از این پایانه به تمام شهر های استان اصفهان از جمله کاشان، گلپایگان، سمیرم، شهرضا و آران بیدگل سرویس اتوبوس موجود است. علاوه بر این، اتوبوس های این پایانه به مهم ترین شهر های ایران مانند تهران، قم، مشهد، شیراز، اراک، ارومیه، تبریز، ساری، گرگان، کرمان، ایلام، اهواز، خرم آباد، سمنان، همدان ،یاسوج، سنندج، کرمانشاه، بندرعباس، یزد، بوشهر، اردبیل، زاهدان، زنجان و قزوین تردد دارند. برای خرید بلیط اتوبوس به هر شهری که می خواهید، پایانه در خدمت شماست.

از دیگر شهر ها که تردد کمتری به این پایانه دارند، می توان به شهر های زیر اشاره کرد:

خرمشهر، دزفول، شوشتر، آباده، جهرم، جیرفت، بجنورد، ملایر، الیگودرز، بروجرد، بیرجند، ساوه، بندرانزلی، لاهیجان، بابل ،بابلسر و رامسر.

پایانه مسافربری کاوه چه امکاناتی دارد؟

همینطور که گفتیم، پایانه کاوه یکی از مجهز ترین پایانه های سراسر کشور است. این پایانه دارای امکانات رفاهی، تفریحی، فرهنگی، تجاری و اداری بسیار خوبی است. از جمله: “هتل، رستوران، خوابگاه استراحت رانندگان، پارکینگ شبانه روزی، حمام، فروشگاه های متعدد مواد غذایی، پوشاک، صنایع دستی، ایستگاه تاکسی، نمازخانه، مسجد، فضای سبز و پارک سلامت، سالن انتظار و اتاق مادر و کودک.”

برخی از این امکانات در بسیاری از پایانه های مهم کشور موجود است. اما دیگر امکانات نظیر هتل، از امکاناتی است که معمولا در پایانه های مسافربری نیست و همین امر وجه تمایز این پایانه مسافربری با دیگر پایانه های کشور است. علت وجود این امکانات در پایانه کاوه، میزان بالای گردشگران داخلی و خارجی است که سالانه برای بازدید از اماکن متعدد گردشگری اصفهان، به این شهر زیبا سفر می کنند.

راه های دسترسی به ترمینال کاوه در اصفهان:

پایانه مسافربری کاوه چیزی حدود 6 کیلومتر با مرکز شهر اصفهان فاصله دارد. شما برای رسیدن به مرکز شهر می‌توانید از تاکسی، مترو و اتوبوس‌ های درون شهری استفاده کنید.

برای تاکسی، تاکسی‌ های آنلاین، دربست و تاکسی تلفنی‌ها در دسترس شما هستند.

برای استفاده از اتوبوس می‌توانید از اتوبوس‌های خط 27 (میدان جمهوری به پایانه کاوه) یا خط 83 (پایانه کاوه به میدان پردیس) استفاده کنید.

 از مترو خط 1 اصفهان نیز می‌توانید برای رسیدن به پایانه مسافربری استفاده کنید.

آدرس پایانه کاوه : اصفهان، بلوار کاوه، بعد از پل چمران، ترمینال کاوه اصفهان

شماره تماس : 03134358880

پایانه مسافربری صفه کجاست؟

دومین پایانه مسافربری شهر اصفهان از لحاظ بزرگی و اهمیت، پایانه مسافربری صفه است. این ترمینال در قسمت جنوبی شهر اصفهان و نزدیک به کوه صفه قرار دارد. پایانه صفه در سال 1370 با مساحت حدود 4 هکتار تاسیس شد. از 40 هزار متر مربعی که مساحت ترمینال دارد، 12000 متر مربع آن را زیربنای ساختمان پایانه صفه و 5000 متر مربع آن را فضای سبز این مکان تشکیل داده‌است.

صفه در مقایسه با پایانه کاوه سرویس های اتوبوس کمتری دارد. اما باز هم جزو پایانه های مهم اصفهان به حساب می آید.

ترمینال صفه اصفهان چه امکاناتی دارد؟

پایانه صفه دارای امکانات بسیار مناسبی است. امکاناتی نظیر هتل، رستوران، فروشگاه های مختلف، نمازخانه، ایستگاه تاکسی و اتوبوس. هتل این پایانه به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به مسافران است.

از امکانات منحصر به فرد پایانه صفه داشتن هتل (هتل همام اصفهان) مانند پایانه کاوه است.

معماری به کار رفته در ترمینال صفه نیز مانند ترمینال کاوه از نوع خانه‌های قدیمی و سنتی ایران است.

از مهمترین شهرهایی که اتوبوس از آن ها به این پایانه تردد می کند می توان به این شهر ها اشاره کرد: شیراز، بندر عباس، کرمان، آبادان، اهواز، بوشهر، تهران، خرم آباد، کرج، گرگان، یزد، چالوس و همدان.

همچنین صفه سرویس هایی برای برخی شهر های استان اصفهان مانند گلپایگان، خوانسار، شهرضا و سمیرم دارد.

در این پایانه 14 شرکت مسافربری فعال هستند. از این بین می توان شرکت های “پیک صبا، ایران پیما، عدل، ترابر بی تا، تک سفر، گیتی پیما و آسیا سفر” را نام برد.

آدرس ترمینال صفه: شهر اصفهان، ابتدای جاده اصفهان به شیراز

شماره‌ تماس پایانه صفه : 03136732753

دیگر پایانه های مسافربری اصفهان:

آیا در اصفهان به غیر پایانه های کاوه و صفه، پایانه دیگری وجود دارد؟ بله. پایانه های زاینده رود و جی، دو تا از دیگر ترمینال های استان اصفهان هستند.

پایانه مسافربری زاینده رود

غیر از این دوپایانه که پایانه های مسافربری اصلی شهر اصفهان هستند، دو پایانه دیگر در این شهر قرار دارد. پایانه مسافربری زاینده رود که در قسمت “جنوب غربی شهر اصفهان” قرار دارد. این پایانه در سال 1372 با مساحت 10000 متر مربع احداث شد. از این پایانه می توانید برای تردد به شهر های جنوب غربی استان و همچنین استان چهارمحال و بختیاری استفاده کنید.

پایانه زاینده رود دارای امکاناتی نظیر غرفه های فروش مواد غذایی و فروشگاه های مختلف، نمازخانه، ایستگاه تاکسی و دفاتر شرکت های مسافربری است.

پایانه مسافربری جی

دیگر پایانه اصفهان که در قسمت شرقی این شهر قرار دارد پایانه مسافربری جی است. پایانه جی با مساحت 17000 مترمربع، 2000 متر مربع زیربنا و 9000 مترمربع فضای سبز در بهمن ماه سال 1370 افتتاح شد. سرویس های این پایانه برای شهرهای شرق استان اصفهان هستند. البته برای برخی از شهر های مهم کشور مانند تهران، کرمان، مشهد، یزد، اردستان، ورزنه و نایین نیز سرویس اتوبوس موجود است. ترمینال جی ظرفیت جا به جایی 2500 مسافر در روز را دارد. از مهمترین شرکت های مسافربری فعال در این پایانه می توان به رویال سفر، سیر و سفر، جوان سیر ایثار و عدل اشاره کرد.

امکانات ترمینال جی: به دلیل ترددهای کمتری که نسبت به سایر پایانه‌های مسافربری اصفهان دارد، پایین‌تر است. امکانت این مجموعه شامل خدمات تاکسی سرویس، فروشگاه های مواد غذایی، صنایع دستی و پوشاک، وجود انبار برای شرکت‌های مسافربری و معاینه فنی خودرو  می‌باشد.

آدرس پایانه زاینده رود: اصفهان، پل وحید بلوار میرزا کوچک خان جنگلی، پایانه زاینده رود

شماره تماس: 03137860529

آدرس پایانه جی: اصفهان، خیابان همدانیان، خیابان جی

شماره تماس: 03135241009

دسترسی به پایانه های اصفهان چگونه است؟

اگر به اصفهان سفر کرده باشید، تعداد بالای گردشگران و مسافران این شهر را دیده اید. این میزان گردشگر نیازمند پایانه های مسافربری در نقاط مختلف اصفهان است. که دسترسی از هر کجای شهر راحت باشد. به همین دلیل چهار پایانه در نقاط اصلی این شهر واقع شده اند که پاسخگوی نیاز مسافران باشند. دسترسی به این پایانه ها تقریبا آسان است. شما از هر نقطه از اصفهان می‌توانید با اتوبوس و تاکسی به این پایانه ها دسترسی داشته باشید.

علاوه بر این پایانه های کاوه و صفه دارای پارکینگ خودرو هستند و می توانید برای رفتن به این پایانه ها از خودروی شخصی خود نیز اسفاده کنید.

سفر با اتوبوس همیشه جذابیت های خاص خود را دارد. برای اینکه سفر راحتی داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم مقاله “چک لیست ضروری برای سفر با اتوبوس” را مطالعه کنید.

راهنمای مسیر کرج به اصفهان 

راهنمای مسیر مشهد به اصفهان

راهنمای مسیر اصفهان به اهواز

خرید بلیط اتوبوس ترمینال اصفهان

لیست سرویس‌های اتوبوس ترمینال اصفهان را در سایت پایانه مشاهده کنید.
5/5 - (3 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا