قوانین ارسال بار با اتوبوس به طور مفصل!

ارسال بار با اتوبوس
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1402/12/22
تاریخ انتشار: 1400/03/20
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خانه » قوانین سفر » قوانین سفر با اتوبوس » قوانین ارسال بار با اتوبوس به طور مفصل!

بار شما با اتوبوس سریع تر به مقصد می رسد! باور نمی کنید؟

اگر تاکنون تجربه ارسال بسته به شهرهای دیگر را داشته باشید، حتما با اضطراب دیر رسیدن به مقصد یا خراب شدن آن در طول مسیر هم آشنا هستید! گاهی نیاز دارید که بسته شما سریع به سر منزل مقصود برسد، یا اینکه بدون آسیب و مخدوش شدن آن را به دست کسی در شهری دیگر برسانید. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد: استفاده از پست، تیپاکس، باربری های اشتراکی و … که هر کدام معایب و محاسنی دارند. ما اینجا هستیم تا یکی از جذاب ترین راه حل ها را به شما معرفی کنیم. ارسال بسته و حمل بار با اتوبوس!.. بله، درست خواندید. در چند دقیقه پیش رو، هر آنچه که لازم است درباره این شیوه ارسال بدانید، به شما خواهیم گفت.

ارسال بسته و حمل بار با اتوبوس

1. سرعت ارسال بالا

برخلاف ارسال بار با تیپاکس و پست که گاها چندین روز مراحل ارسال آن به طول می انجامد، به دلیل ارسال های مستقیم و سفرهای هرروزه اتوبوس های بین شهری، مرسوله ها چند ساعت بعد از حرکت اتوبوس در شهر مقصد به دست فرد مورد نظر خواهند رسید. البته همه چیز بستگی به طول مسیر دارد؛ برای مثال ارسال از قزوین به شیراز به طور مستقیم صورت می گیرد، اما ارسال بار از قزوین به سیستان، به شکل غیرمستقیم است. مرسوله ابتدا از قزوین به تهران و سپس به سیستان خواهد رفت، بنابراین کمی زمانبر خواهد بود. با این حال اگر سرعت ارسال مرسوله برای شما اولویت دارد، همیشه ارسال آن با اتوبوس، بهترین گزینه خواهد بود.

2. هزینه و دریافت مرسوله

هزینه ارسال بسته و حمل بار با اتوبوس ممکن است کمی زیاد به نظر برسد، اما دلیل آن وجود سه ذی نفع متفاوت (انبار توشه مبدا، راننده و انبار توشه مقصد) است. همچنین هر اتوبوس مقدار بار مشخصی را میتواند ارسال کند، بنابراین محدودیت هایی وجود دارد. خبر خوب این است که برای دریافت مرسوله دیگر نیازی نیست به پایانه مقصد مراجعه کنید. بسته شما توسط پیک از انبار ارسال میشود و با داشتن مدرک شناسایی میتوانید درب منزل تان آن را تحویل بگیرید.

نکته: در صورتی که نتوانید در روزو ساعت مقرر برای دریافت بسته یا بار خود اقدام کنید، می توانید با داشتن کارت شناسایی، اس ام اس تحویل و یا اسکن بارنامه دیرتر برای دریافت بسته خود اقدام کنید.

چه باری را نمی توانم با اتوبوس بفرستم؟

  • مرسولات بالاتر از 40 کیلوگرم
  • مواد غذایی بودار یا فاسد شدنی
  • مواد مخدر، اسلحه، کالای قاچاق
  • محموله های غیربهداشتی و عفونت زا (از قبیل: جنازه، احشام مرده یا حیوانات زنده)
  • اجناس غیرمجاز، چک، وجه نقد، اوراق بهادار (مسئولیت نگهداری از آن به عهده شرکت اتوبوسرانی نخواهد بود)
  • موارد خطرناک مندرج در آیین نامه حمل و نقل

   

 

4.2/5 - (8 votes)

66 در مورد “قوانین ارسال بار با اتوبوس به طور مفصل!”

  1. من یک شنبه یه بار تقریبا ۳کیلو به ارزش ۲۰۰هزارتومن فرستادم از کرج به استان قم شنبه رسیده یعنی یک هفته طول کشیده که هیچ الان میگن حضینش میشه ۸۰هزار تومن اگر اینجوریه همه کار با اتبوس نفرستیم بارو یا پیاده ببریم بهتره

    1. تیم محتوای پایانه

      این موضوع به عوامل مختلفی بستگی داره. 3 کیلو بار وزن کمی برای ارسال نیست و شاید با تیپاکس و پست عادی هم به همین اندازه و حتی بیشتر باید هزینه کنید. شرکت ها هم در ارسال بار مستقل عمل می کنند و اکثر شرکت های مسافربری طی 12 تا 24 ساعت بار رو به انبار مقصد می رسونند.
      می تونین از شرکت های معتبری مثل “همسفر، ایران پیما، گیتی پیما (تعاونی 15)و رویال سفر” استفاده کنین چرا که این شرکت ها به سیستم اتوماسیون ارسال بار قوی مجهز است.

      1. محمد امین دهقانی

        من ۳ هفته هستش یه بسته سفارش دادم از پیج اینستگرام هر دفعه که ازش میگرفتم ۴ روزه می‌رسید دستم این سری نمیدونم چیشده کسی میتونه راهنمایی کنه؟

    1. تیم محتوای پایانه

      بله شما با ارائه هرگونه کارت شناسایی و یا اس ام اس تحویل و یا اسکن فیش باربری می توانید بار خود را تحویل بگیرید.

  2. این که شما در جواب این دوست عزیز فرمودید هزینه ۳ کیلو با پست میشه ۸۰ تومن یا بیشتر به نظرم کاملا نشون میده شما از تعرفه های پست بی اطلاع هستید
    ارسال همچین باری از کرج به قم با احتساب بزرگترین کارتن پستی که از خود پست بخرید نهایتا میشه ۵۰ تومن.
    به نظرم به عنوان تیم پشتیبانی یه مجموعه نیازه اطلاعاتتون کامل و بروز باشه.اینکه چجوری فرمودید ۸۰ تومن و یا حتی بیشتر خیلی خنده داره.

    1. تیم محتوای پایانه

      دوست عزیز، پست از لحاظ زمانی 48 ساعت تا 72 ساعت زمان برده ولی ارسال بار با اتوبوس 12 تا 24 ساعت زمان می برد. همچنین در صورت عدم دریافت بسته پستی، بسته مرجوع می شود و بنا به شهر مقصد و شرایط آن به یکی از شعب اداره پست ارسال شده و روند دریافت مرسوله بسته با توجه به زیرساخت های شعبه پستی، می تواند بسیار راحت و یا سخت باشد. اما در مورد اتوبوس رانی شما از قبل می دانید که بار دقیقا چه ساعتی و کی به کدام انبار می رود و حتی در صورت عدم دریافت بار تا مدت بسیار زیادی، بار شما در انبار شرکت مسافربری به صورت امانت می ماند و هر روزی که توانایی دریافت بسته را داشتید می توانید به آن جا مراجعه کرذه و یا تقاضای ارسال بسته را داشته باشید.

    2. من قالی ۴ از تهران برام فرستادن شد۱۰۰ تومن.ولی داخل انبار ترمینال اصفهان.به خاطر این که نیم ساعت دیرتر رفتم گرفتم ۳۰ تومن هم هزینه ی نگداری در انبار ازم گرفتن

    3. درود بر شما واقعا عین حقیقت رو گفتین بعضی انگار فقط قصد گمراه کردن مروم را دارن و شما باعث شدین که عده ای مثل من از گمراهی نجات پیدا کنن و آدم با خیالت راحت وسیله پست کنه خدا خیرت بده🙏🙏🌷🌷

  3. کلا ارسال با اتوبوس برای موارد خیلی ضروری و ناچاری قابل توصیه است چون بسیار گران و پر هزینه شاید تا دو سه برابر پست تیپاکس باشه. مثلا یه بسته سه کیلویی ۱۵۰ هزینه انبارداری و چون بار رو میارن ترمینال و شما باید از ترمینال فرضا ارژانتین تا اشرفی اصفهانی ۱۰۰ هزار تومان هم هزینه پیک بدید.

    1. تیم محتوای پایانه

      بله البته توجه کنید که این عدد و هزینه برای خود شهر تهران هست، ارسال بار با اتوبوس به شهرستان ها مخصوصا در بعضی مناطق، هم هزینه کمتری نسبت به تیپاکس می تواند داشته باشد هم از نظر زمانی به صرفه تر باشد و زودتر به مقصد برسد. ضمن این که سیستم ارسال باز جدیدا تغییر کرده است و افراد می توانند درب منازل بسته خود را به پیک ترمینال تحویل دهند.

  4. با سلام . ایا بار ما موقع ارسال در مسیر با اتوبوس مورد بررسی قرار میگیرد چون بعضی دوستان گفتن بارشون اسیب دیده بود یا کارتن ان پاره شده بود. منظورم بعد از ارسال بار در جاده مورد بررسی قرار نمیگیره؟

    1. تیم محتوای پایانه

      سلام، بار در هنگام دریافت مورد بررسی قرار می گیرد و پس از دریافت خیر، پارگی کارتن یا بسته بندی، ممکن است بابت حمل نامناسب بوده باشد. (متاسفانه.)

  5. سلام وقت بخیر…ببخشید هزینه انبارداری به چه بارهایی تعلق میگیره؟؟ حتی اگر بار به انبار نرود بازهم هزینه انبارداری باید پرداخت شود؟ در مقصد

    1. تیم محتوای پایانه

      سلام وقتتون بخیر، در هنگام دریافت بار در بیحک بار هزینه انبارداری جهت نگهداری تا لحظه حرکت اتوبوس ثبت می شود. در ضمن در مقصد نیز در صورتی که بار بیش از یک روز در انبار بماند، مجدد شامل هزینه انبار داری می شود.

  6. سلام همه پست و باربري هاي معتبر سريع و خيلي هم خوبند الحمدلله و اضطراب براي سالم رسيدن يا … نداريم.

    1. تیم محتوای پایانه

      سلام وقتتون بخیر، از شرکت مسافربری مورد نظرتون استعلام بگیرین.

    1. تیم محتوای پایانه

      سلام وقتتون بخیر، از شرکت مسافربری مورد نظرتون باید استعلام بگیرین.

  7. سلام
    5 کیلو گردو از همدان تا بوشهر چقد هزینش میشه
    بار ب چه صورت محاسبه میشه؟
    از روی وزن هست
    یا صندلی
    یا کیلومتر جاده ای؟
    ممنونم

  8. ارسال بارازاین طریق کاملا اشتباه است بسته من که قرار بودیک روزه به مقصد برسه تازه بعد دوروز بامن تماس گرفتن که وشماره تماس گیرنده رومیخان که درنهایت بسته رو پس گرفته وباپست پیشتازارسال کردم.

    1. سلام دوست عزیز، متاسفیم از تجربه ی بد شما. شرکت های مسافربری مختلف در ارسال بار مستقل از هم عمل می کنند. شما از چه شرکتی اقدام به ارسال کرده بودین؟
      اکثر شرکت ها باید بار شما رو طی 12 الی 24 ساعت به انبار مقصد برسونند.
      می تونین از شرکت های معتبری مثل “همسفر، ایران پیما، گیتی پیما (تعاونی 15) و رویال سفر” استفاده کنین، این شرکت ها به سیستم اتوماسیون ارسال بار قوی مجهز هستند.

  9. عبدالعظیم

    سلام خسته نباشیم من سه بلیط گرفتم برای گرگان از کرج یک ساک و دو اسباب بازی داشتم که هردو ده کیلو بیشتر نمیشد راننده بخاطر اینکه ساک نبود از من پنجاه تومن گرفت راننده به من گفت که ساک نیست باید پول بار بدین ساک من بیشتر پنج کیلو نمیشد ایا این خلاف نیست و هر مسافر بیست کیلو بار میتونه با خودش ببره چطور میتونم این موضوع رو پیگیری کنم ممنون

  10. سلام وقت بخیر من ی بسته از طریق ترمینال قرار بود برام بفرستین از زنجان به خرم آباد یک هفته گذشته و نه پیام برام امده نه خود بسته و تا حالا با ترمینال بسته برام نیومده میشه راهنمایی کنید

    1. سلام وقتتون بخیر، اگر هنوز بسته به دستتون نرسیده از شرکت مسافربری ترمینال زنجان که بسته فرستاده شده پیگیری کنید.

  11. یک بسته خیلی سبک با سایز کارتن حدودأ یک متر در چهل سانت ، از یک سایت اینترنتی در تبریز خریدم 31 هزار تومن که یک روزه با اتوبوس فرستادن سنندج و سریع اومد … ولی هزینه بار رو با فاکتور 160 هزار تومن ازم گرفتن !! خودم میرفتم می‌آوردم بهتر بود خداییش ؛ توبه دیگه

    1. تیم محتوای پایانه

      سلام دوست عزیز. قبول داریم که هزینه ارسال بار با پست و تیپاکس ممکن هست در بعضی مسافت ها کمتر باشه و شما میتونین بسته به زمانی که نیاز دارین بسته به دست شما برسه، این که عجله دارید یا نه، تصمیم بگیرید.
      با اتوبوس بار همینطور که اشاره کردین، خیلی سریع به دستتون میرسه ، ولی با توجه به اندازه بسته و مسافت (که برای شما از تبریز تا سنندج هست) هزینه ها متغیر و کمی بیشتر شاید از تیپاکس باشه.

    1. تیم محتوای پایانه

      سلام دوست عزیز. بستگی به میزان بار و شرکت مسافربری مربوطه دارد. ولی حدودا همین قیمت است.

  12. پریروز یه بار از تهران قرار بود بیاد برام بعد میخواستم ببینم باید برم تو ترمینال تحویلش بگیرم

    1. تیم محتوای پایانه

      سلام دوست عزیز بستگی به شرکت مسافربری که بار را از طریق آن ارسال می کنید، دارد.

  13. سلام.آیا حمل بار با اتوبوس آیین نامه قانونی در مورد شرایط و هزینه داره؟
    اگه بله این آیین نامه رو از کجا میشه دریافت کرد؟

    من یه بار برام از شیراز فرستادن اهواز‌، انبار مقصد میگه ۱۰۰ هزار تومان هزینه انبار داری میشه چه ۱ دقیقه توی انبار باشه چه ۱ روز چه بیشتر

    1. تیم محتوای پایانه

      سلام وقت شما بخیر
      از چه تعاونی ای بوده؟ مشخصات رو بذارین لطفا، پیگیری می کنم اطلاع میدم بهتون

  14. گویا کلاهبردارید کاملا ….. یک شلگیر که وزنش حدود ۲ کیلوگرم هستش رو از تهران تا گرگان ۳۴۰/۰۰۰ تومان فاکتور کردید ، با ماشین شخصی پاسم میاوردن و یا هواپیما فکر کنم بهتر بود …. دزدی توی روز روشن !!!! نه شرافتی هست و نه انصافی …. همه جا رو لجن فراگرفته !

    1. تیم محتوای پایانه

      سلام دوست عزیز. ما فعلا نظارتی روی سیستم باربری نداریم و مسئولیت با شرکت های مسافربری ست.
      قرار هست در اینده سیستمی طراحی و پیاده سازی بشه که این فرایند ها موثق ثبت و قابل پیگیری باشند.

    1. تیم محتوای پایانه

      سلام، قوانین حمل بار در مورد مواد غذایی می گوید حمل مواد غذایی بودار و فاسد شدنی با اتوبوس مجاز نیست.
      اگر مواد اولیه شما این دو ویژگی را ندارد امکانش هست.

  15. علی عزیزی

    سلام اقامن یه بار داشتم از قم به تبریز و ماکو با آتوماسیون فرستادند اونجا توقم تو بارنامه نوشتند 630هزارتومان دیروز من با تو ترمینال تعاونی 7ماکو تحویل گرفتم از من 1600یک میلیون شش صد هزارتومان گرفتن علان موندم من کجا شکایت کنم

  16. من حدود سه کارتن رو از ترمینال جنوب فرستادیم ، مشهد ، ۲۴ ساعت بعدش رسید ، با اینکه پس کرایه کرده بودیم و ۱۵۰ هزار تومان هزینه انبار داری رو حساب کرده بودن ، مجدد وقتی رسید مشهد ، از ترمینال مشهد ۲۵۰ هزار تومان به بهانه اینکه انبار داری مشهد جدا حساب بشه رو گرفتن ، یعنی زور گیری توی روز روشن .
    موقع ارسال با اتوبوس حتما از جای مطمئن ارسال کنید و شماره تماس تعاونی که هرسال کردید رو بگیرید.

    1. بابت این تجربه بد متاسفیم
      و بله نکته درستی رو اشاره کردین. حتما با تعاونی مورد نظر قیمت و همه جیر رو نهایی کنید.

  17. سلام
    امکان ارسال کالای دیجیتال هست ؟
    به طور مثال لپتاپ
    اگر هست مشکلی واسش پیش نمیاد!؟
    ممنون میشم ج بدین

    1. سلام وقت بخیر. امکان ارسال هست اما برای اطمینان خاطر از تمامی جوانب با شرکت مسافربری موردنظر هماهنگ کنید.

  18. سلام من ی کارتون حمل پرنده دارم از اهواز به همدان آیا میتونید برام ارسال کنید هزینه اش چقدر میشه

  19. ارسال شیرینی خشک و فاسد نشدنی از شیراز به تهران امکانپذیز هست؟ و چند روز طول میکشه و هزینه هر کیلو چقدره

    1. سلام وقتتون بخیر دوست عزیز، از شرکت مسافربری مورد نظرتون باید استعلام بگیرین. حتما هم فاکتور از مسئول مربوطه دریافت کنید.

  20. شبنم هنرمند

    سلام من مسافر یک اتوبوس هستم. یک مینی واش هم همراهم هست که وزنش کلا۴کیلوهست،راننده از من۲۰۰تومن هزینه جداگرفت براش! و گفت قانونه اگرپلیس ببینه وسیله برقی بار زدیم جریمه می‌کنه آیا این حرفش درست هست؟خب اگرقانونه بارنزنن!

    1. سلام وقت شما بخیر. اگر بار دیگه ای به غیر از این وسیله دارید که بیشتر از مقدار بار مجاز برای یک مسافر هست راننده حق اعتراض دارد.
      در مقاله اشیای ممنوعه در اتوبوس هم به تفضیل موارد غیر قانونی را توضیح دادیم.

  21. این چه قانون من در آوردی هست که هم تو مبدا هزینه انبارداری می گیرن و هم تو مقصد؟ بسته ای که برای من ارسال شده بود همین که اتوبوس رسید تحویل گرفتم ولی اون شرکت انبارداری دوباره صد هزار تومان دیگه پول زور با عنوان حق انبارداری از من گرفت.اعتراض هم که کردم گفت این قانون ما هستش! ۳۰ درصد به قیمت فاکتور رسید اضافه می کنیم و به عنوان حق انبارداری دوباره از مشتری می گیریم! چرا هیچ کس به این تخلف های شرکت انبارداری رسیدگی نمی کنه؟ هر چقدر دلشون خواست تو فاکتور مبلغ پس کرایه و انبارداری و هزینه شهری رو می نویسن بعد دوباره تو مقصد یه پول اضافه دیگه از مشتری می گیرن

  22. سلام و عرض ادب
    در مورد ارسال بار و یا مرصوله با اتوبوس خیلی جستجو کردم و اطمینان پیدا کردم هیچ قانونی وجود ندارد و از این خلع قانونی استفاده می شود برای اینکه هر سو استفاده ای صورت بگیرد
    هیچ نرخنامه ای وجود ندارد
    هیچ ارگان نظارتی وجود ندارد
    و اولین و آخرین تصمیم گیرنده و نظارتی فرد انبار دار تعاوني است

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا