همه‌چیز درباره‌ی کیوسک فروش بلیط پایانه

وب کیوسک پایانه
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1400/09/27
تاریخ انتشار: 1400/09/27
زمان مطالعه: 3 دقیقه

کیوسک فروشنده‌ای است که به صورت مستقیم با مشتری سروکار دارد. کیوسک اجازه میدهد مشتری، سرویس‌های ارائه شده توسط تمامی پایانه‌های مسافربری را مشاهده و ساعت حرکت، قیمت بلیط و خدمات اضافی سرویس‌ها را بررسی کند. مشتری پس از انتخاب بلیط، آن را خریداری کرده و هزینه‌ی را از طریق دستگاه پوز متصل پرداخت میکند.

وب کیوسک به گونه‌ای طراحی شده که مبلغ بلیط، بلافاصله به حساب شرکت مسافربری واریز میشود.

استفاده از کیوسک و خرید بلیط بدون دخالت عوامل فروش، تجربه ای خوشایند در ذهن مشتری از خرید حضوری بلیط اتوبوس به‌جا میگذارد. مشتری‌ها به سرویس های ارائه شده در کیوسک اعتماد میکنند و در صورت بروز مشکل توسط پرسنل آموزش دیده حاضر راهنمایی میشوند.

چرا وب کیوسک؟

آنچه در سیستم اتوبوسرانی کشور رخ میدهد:

  • هدایت ناسالم مسافرین حضوری : مسافرانی که به صورت حضوری برای تهیه بلیط به پایانه مراجعه میکنند، توسط واسطه ها بدون آنکه حق انتخاب داشته باشند، به سمت شرکت‌های مسافربری هدایت میشوند. این روند باعث ایجاد حس تحمیل در مسافران میشود. کیوسک از هدایت ناسالم مسافران جلوگیری میکند و به مشتری حق انتخاب میدهد.

  • فروش بلیط پایین تر از نرخ مصوب : واسطه ها با پایین آوردن قیمت، مشتری جذب میکنند. علاوه بر آن شرکت مسافربری در ازای این بازاریابی، درصدی از مبلغ بلیط را به آنها پرداخت میکند. این روند هیچ نتیجه‌ای به جز ضرر در سیستم مالی شرکتها ندارد. چرا که بلیط ها به این شکل بسیار پایین تر از نرخ مصوب به فروش میرسند. کیوسک باعث پایان دادن به سیستم دلالی در پایانه ها میشود.

بیشتر بخوانید: مسافت تهران شیراز

  • کاهش درآمد فروش حضوری شرکت‌ها : از دیگر نقص های سیستم اتوبوسرانی، رقابت ناسالم بین شرکتهای مسافربری است. شرکتها مجبورند برای باقی ماندن در سیستم رقابت کاذبی که دلال‌ها ایجاد کرده‌اند، بلیت خود را حتی پایین تر از آنچه رقبا به واسطه میفروشند، به فروش برسانند. ماندن در این رقابت به درآمد حضوری شرکت‌های مسافربری آسیب میرساند. اما فروش از طریق کیوسک، تنها با قیمت مصوب امکان پذیر است، مگر آنکه شرکتها درمواردی بلیط ها را به صورت حضوری و اینترنتی با تخفیف به فروش برسانند.

زمان لازم برای نصب راه اندازی کیوسک 15 روز برآورد می شود.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر طرح و مشارکت در این پروژه با پشتیبانی پایانه تماس بگیرید.

4/5 - (1 vote)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا