تهران تا ارومیه با اتوبوس چند ساعت است؟

تهران تا ارومیه با اتوبوس چقدر راه است؟
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1402/12/25
تاریخ انتشار: 1402/12/21
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خانه » راهنمای سفر » تهران تا ارومیه با اتوبوس چند ساعت است؟

شهر ارومیه دومین شهر پرجمعیت منطقه شمال ‌غربی ایران به شمار می‌رود و مرکز استان آذربایجان غربی است. بسیاری از افراد این شهر را به “دریاچه نمک معروفش” می‌شناسند. یکی از راه‌های سفر به ارومیه، با اتوبوس است و مسافران زیادی در طول سال از این طریق به این شهر سفر می کنند. در ادامه قصد داریم به یکی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در مورد اینکه تهران تا ارومیه با اتوبوس چقدر است پاسخ دهیم.

بهترین زمان سفر به ارومیه چه موقع است؟

ارومیه در منطقه ای سردسیر واقع شده است، به همین علت زمستان های بسیار سردی دارد. بهترین زمان برای سفر به این شهر بین تیر ماه تا اواخر شهریور است. چرا که آب و هوای بسیار متعادلی دارد. در فصل بهار آب و هوای ارومیه معتدل و تا حدی خنک است. هر چقدر به خرداد نزدیک تر می شویم هوای این شهر نیز بهتر می شود.

تابستان نیز یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به ارومیه است. این شهر در تابستان هوایی بسیار معتدل و دلنشین دارد. در تابستان طبیعت ارومیه بسیار سرسبز و دیدنی می شود. با شروع فصل پاییز هوای این شهر نیز کم کم سرد خواهد شد. اوایل مهر ماه هنوز فرصت مناسبی برای سفر به ارومیه محسوب می شود.

سفر از تهران به ارومیه با اتوبوس:

برای سفر از تهران به ارومیه با اتوبوس در ابتدا وارد اتوبان تهران-کرج می شوید تا زمانی که به قزوین برسید. در ادامه مسیر از شهرهای ابهر، زنجان و تبریز می گذرید تا وقتی که به ارومیه برسید. این مسیر یکی از جذاب ترین مسیرها با اتوبوس است. چون از شهرهای زیادی عبور می‌کنید و چشم انداز طبیعت بسیار زیباست.

ترمینال های اتوبوسرانی در طول روز تعداد زیادی از مسافران را در این مسیر جا به جا می کنند. آغاز این سفر از ایستگاه‌‌های ترمینال تهران است و در پایانه اتوبوسرانی شهر ارومیه به پایان می رسد. اگر با اتوبوس به ارومیه سفر کنید می توانید از دیدن مناظر بسیار زیبایی در طول مسیر لذت ببرید. به دلیل سرسبز بودن مناطق این مسیر خیلی از افراد سفر به اتوبوس را ترجیج می دهند.

مسافت تهران تا ارومیه با اتوبوس چند ساعت است؟

فاصله تهران تا ارومیه با اتوبوس تا حد زیادی به “شرایط راه و مسیر انتخاب شده” بستگی دارد. به صورت کلی در پاسخ به این پرسش که از تهران تا ارومیه با اتوبوس چقدر طول می‌کشد؟ این مسیر 764 کیلومتر است و می توانیم بگوییم که حدوداً ۸ الی ۱۱ ساعت زمان برای رسیدن به این شهر نیاز است.

اتوبوس های مختلفی از سمت تهران به ارومیه حرکت می کنند. ساعات حرکت این اتوبوس ها متغیر است و به ساگی می‌توانید از میان آن ها سرویس مناسب خود را انتخاب نمایید.

فاصله تهران تا ارومیه (زمینی و با اتوبوس)

چه زمان هایی مسیر تهران–ارومیه شلوغ است؟

از “آغاز نوروز تا پایان تابستان” مسافران بیشترین تمایل را برای سفر به این شهر دارند. این موضوع به دلیل آب و هوای فوق العاده آن در این فصول است. همانطور که اشاره کردیم زمستان های این شهر بسیار سرد است، به همین دلیل کمتر کسی در این فصل به ارومیه سفر می‌کند.

اگر قصد سفر به ارومیه با اتوبوس را دارید، باید بدانید که بیشتر افراد در فصول بهار و تابستان به این شهر سفر می کنند و در این مواقع شلوغ تر است.

نکات مهم در زمان سفر به ارومیه با اتوبوس 

اگر قصد سفر از تهران به ارومیه با اتوبوس را دارید توجه به برخی نکات می تواند در داشتن سفری لذت بخش تر و آسوده تر به شما کمک کند. در ادامه به بررسی این نکات می پردازیم.

  1. توجه به نوع و مدل اتوبوس 

یکی از مهم ترین نکاتی که باید در این زمینه در نظر بگیرید توجه به نوع و مدل اتوبوس است. چون چندین ساعت متوالی را تا رسیدن به مقصد در اتوبوس سپری می‌کنید، بهتر است با دقت بیشتری مدل اتوبوس را انتخاب کنید. اتوبوس ها دارای 2 نوع وی آی پی(vip) و معمولی هستند. سفر با اتوبوس های vip راحتی بیشتری برای شما ایجاد می‌کند.

  1. به همراه داشتن چمدان یا ساک دستی سبک

برای اینکه سفر راحت تری را تجربه کنید بهتر است از چمدان یا ساک دستی سبک استفاده نمایید. برای هر مسافر وزن بار خاصی در نظر گرفته شده است و اگر بار شما بیش از حد باشد برای حمل آن باید با راننده به توافق برسید. بهتر است پیش از سفر به این موضوع توجه کنید تا به مشکل برنخورید.

بیشتر بدانید: مقدار بار مجاز در سفر با اتوبوس برای هر مسافر چقدر است؟

  1. بررسی آب و هوای مسیر و مقصد

از دیگر نکات مهمی که در زمان سفر از تهران به ارومیه با اتوبوس باید مد نظر قرار دهید کسب اطلاعات در مورد آب ‌و هوای مسیر و مقصد است. زمان سفر با اتوبوس از شهرهای مختلفی عبور میکنید و آب و هوای هر شهر نیز با دیگری متفاوت است.

  1.  دور نشدن از اتوبوس 

در طول مسیر و در زمان توقف ها از اتوبوس دور نشوید. این کار ممکن است باعث جا ماندن شما شود. رانندگان اتوبوس پیش از حرکت تمام مسافران را کنترل می‌کنند اما شما نیز باید در این زمینه احتیاط کنید. در زمان توقف های بین راهی بهتر است نزدیک اتوبوس بمانید تا از حرکت کردن آن باخبر شوید.

سخن آخر 

یکی از شهرهای فوق العاده برای سفر ارومیه است. سفر از تهران به ارومیه می تواند یک تجربه لذت بخش و به یاد ماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید برای خرید بلیط این سفر به صورت آنلاین نیز اقدام کنید و دیگر نیازی نیست به صورت حضوری به ترمینالها مراجعه کنید. تنها کافیست روز و زمان حرکت خود را مشخص کنید، سپس اقدام به خرید بلیط از سایت های مطمئن مانند پایانه نمایید.

سوالات متداول

  • بهترین اتوبوس ها برای سفر از تهران به ارومیه کدامند؟

بهترین اتوبوس ها برای این سفر اتوبوس های وی آی پی (VIP) هستند. این اتوبوس ها فضای زیادتری بین صندلی ها دارند و راحتی بیشتری در اختیار مسافران قرار می‌دهند. نسبت به اتوبوس های معمولی امکانات بیشتری هم دارند.

  • در هنگام سفر به ارومیه بهتر است چه وسایلی را به همراه داشته باشیم؟

در زمان سفر به ارومیه با اتوبوس بهتر است مواد خوراکی، آب معدنی و داروهای شخصی خود را به همراه داشته باشید. اگر  قصد مسافرت در شب را دارید توصیه میکنیم بالش های گردنی و یک پتوی نازک نیز به همراه ببرید و به مقاله “سفر شبانه با اتوبوس” نگاهی بیاندازید.

اینکه کدام صندلی را برای سفر با اتوبوس انتخاب میکنید به سلیقه شما بستگی دارد. به صورت کلی صندلی های میانی به دلیل امنیت بالاتر طرفداران بیشتری دارند.

خرید بلیط اتوبوس تهران ارومیه

لیست سرویس‌های اتوبوس تهران به ارومیه را در سایت پایانه مشاهده کنید.
5/5 - (7 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا