مسافت تهران شیراز، ساعت حرکت و قیمت بلیط اتوبوس تهران شیراز

مسافت تهران شیراز روی نقشه
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1403/01/08
تاریخ انتشار: 1401/11/05
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه » راهنمای سفر » مسافت تهران شیراز، ساعت حرکت و قیمت بلیط اتوبوس تهران شیراز

شیراز از آن شهرهایی ست که حتما باید یک بار در طول زندگی به آن جا سفر کرد. به نظرم هر کدام از ما، بارها شده که دلمان بخواهد “حافظیه” و “سعدیه” را ببینیم، در “باغ دلگشا” قدم بزنیم و از “بازار وکیل” خرید کنیم. سفر به شیراز با توجه به جاذبه های فرهنگی و تاریخی، مراکز آموزشی و مراکز صنعتی، تجربه لذت بخشی ست.

برای سفر به شیراز از تهران گزینه های متفاوتی دارید: از هواپیما تا اتوبوس. البته این نکته را در نظر بگیرید که خیلی از مواقع بر خلاف تصور عموم، اتوبوس بهتر از هواپیماست. اگر فکر می کنید ممکن است به علت طولانی بودن مسافت تهران شیراز با اتوبوس خسته شوید و طول مسیر شما را اذیت کند، باید به شما بگوییم که اصلا این طور نیست. چرا که تمامی اتوبوس های این مسیر از نوع VIP هستند و شما می توانید به راحتی و با کمترین خستگی سفر کنید. 

اگر انتخاب شما برای سفر به شیراز اتوبوس است، احتمالا برایتان این سوال ها پیش می آید که:

  • مسافت تهران شیراز چند کیلومتر است؟ چقدر طول می کشد تا به مقصد برسیم؟
  • هزینه سفر به شیراز با اتوبوس چقدر است؟
  • اتوبوس های تهران به شیراز چه ساعت هایی و از کدام پایانه های تهران حرکت می کنند؟

فاصله تهران تا شیراز با اتوبوس چقدر است و چند ساعت طول می کشد؟

اتوبوس هایی که از مقصد تهران به سمت شیراز حرکت می کنند، همگی از یک مسیر نمی روند. برای رفتن از تهران به شیراز دو مسیر وجود دارد که بسته به شرایط، اتوبوس ها یکی از این مسیرها را انتخاب می کنند.

در مسیر اول از طریق اتوبان تهران-قم به شهر قم می رسید. پس از آن با گذشتن از شهرهای سلفچگان و دلیجان، به اصفهان می رسید. و در نهایت با گذر از شهر آباده به مقصد نهایی یعنی شیراز خواهید رسید.

مسیر دوم ابتدا و انتهایش با مسیر اول یکی است. تنها تفاوت مسیر دوم این است که به جای گذشتن از شهر های سلفچگان و دلیجان، از طریق اتوبان قم-کاشان، از شهر کاشان می گذرید. دیگر شهرهایی که در مسیر از آن ها خواهید گذشت با میسر اول متفاوت نیست. از نظر زمانی این دو مسیر تفاوت چندانی با هم ندارند.

برای اینکه بدانید اتوبوسی که میخواهید با آن سفر کنید از چه مسیری عبور می کند، بهتر است با شرکت مسافربری مورد نظرتان تماس بگیرید.

مدت زمان سفر تهران شیراز با اتوبوس حدودا 12 ساعت است. همچنین مسافت تهران تا شیراز نیز از هر دو مسیر حدود 920 کیلومتر است.

زمان حرکت اتوبوس های تهران به شیراز چه ساعتی است و چه شرکت هایی این سرویس را دارند؟

شاید مهم ترین مسئله برای مسافران زمان حرکت است. این دو شهر جزو پرجمعیت ترین شهرهای ایران هستند و طبیعتا تعداد و تردد مسافران مخصوصا بین شیراز و تهران بالاست، به همین خاطر سرویس های متعددی از تهران برای شیراز در نظر گرفته شده است. این سرویس ها همه روزه از ساعت 10 صبح تا 11 شب، مسافران را از تهران به شیراز می رسانند.

معمولا شما در هر ساعتی که بخواهید، می توانید بلیط اتوبوس تهران به شیراز را رزرو یا خریداری کنید اما توصیه می کنیم یک یا دو روز قبل از سفر بلیط تهیه کنید که با خیال راحت تری برنامه ریزی کنید. با توجه به طول مسیر تهران به شیراز، مسافران معمولا ساعت های انتهایی روز را برای حرکت انتخاب می کنند تا بتوانند شب را در اتوبوس به استراحت بپردازند و در ابتدای روز بعد در شیراز باشند. اگر شما هم به سفرهای شبانه با اتوبوس علاقه دارید توصیه ما برای زودتر خریدن بلیط اینترنتی را جدی بگیرید! ممکن است ظرفیت برخی از این اتوبوس ها تکمیل شود و یا شما نتوانید صندلی دلخواهتان را انتخاب کنید.

می دونید بهترین صندلی اتوبوس کجاست؟

اتوبوس ها از پایانه های جنوب، بیهقی و غرب به سمت شیراز حرکت می کنند. می توانید نزدیک ترین پایانه را برای سفر خود انتخاب کنید. البته بیشتر این سرویس ها از پایانه جنوب حرکت می کنند. اتوبوس هایی که مقصد نهایی آن ها شیراز است، مسافران خود را در پایانه کاراندیش شیراز پیاده می کنند.

انتخاب شرکت مسافربری نیز یکی دیگر از مسائل مهم در سفر با اتوبوس است. خوشبختانه بهترین شرکت های مسافربری در این مسیر فعالیت می کنند و شما می توانید از بین آن ها یکی را برای انجام سفر خود انتخاب کنید. شرکت هایی نظیر: گیتی پیما، سیر و سفر، ترابر بی تا، عدل، مارال سیر ایرانیان، پیک معتمد، ایران پیما، سفر سیر آریا، تک سفر ایرانیان، گیتی نورد، رویال سفر ایرانیان و همسفر چابکسواران.

قیمت بلیط اتوبوس تهران شیراز چقدر است؟

همان طور که اشاره کردیم تمامی اتوبوس های تهران به شیراز از نوع VIP هستند و قیمت همه آن ها یکسان است. بهترین اتوبوس های vip در ایران را می‌شناسید؟

قیمت بلیط اتوبوس تهران شیراز در حال حاضر (بهار 1403): 400/000 تومان است. اتوبوس های مسیر تهران شیراز از بهترین مدل های موجود در کشور هستند که امکانات رفاهی مناسبی مانند صندلی های تخت شو، شارژر اختصاصی و مانیتور پشت صندلی دارند. وجود این اتوبوس ها سفر را در این مسیر نسبتا طولانی، بسیار راحت کرده است.

خرید بلیط اتوبوس تهران به شیراز

لیست سرویس‌های اتوبوس تهران به شیراز را در سایت پایانه مشاهده کنید.
3.5/5 - (4 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا