مقایسه اتوبوس های اسکانیا، ولوو و مان (برای مسافران)

اسکانیا ولوو مان
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1402/10/28
تاریخ انتشار: 1400/11/27
زمان مطالعه: 5 دقیقه

امروزه اتوبوس از مهم ترین وسایل حمل و نقل به شمار می رود و اولین انتخاب خیلی از ماها برای مسافرت است. تجربه سفر با بعضی اتوبوس ها از لحاظ راحتی حتی بهتر از قطار و هواپیماست. قبول دارید؟ اولین سوالی که برای خرید بلیط اتوبوس به ذهن خیلی ها می رسد این است که با کدام اتوبوس می شود راحت تر سفر کرد؟ اسکانیا، ولوو یا مان؟ راحتی و امکانات رفاهی کدام بیشتر است؟ با ما باشید تا بررسی کنیم در مقایسه اتوبوسهای بین شهری چه اتوبوسی بیشتر سلیقه شماست.

اسکانیا

در مقام مقایسه اتوبوسهای بین شهری اسکانیا از معروف ترین اتوبوس های مسافربری ست که سال هاست فعالیت دارد و در ترمینال های اتوبوسرانی زیاد دیده می شود. اولین مدل برند اسکانیا 4212 کلاسیک بود که در ابتدای ورود بسیار موفق عمل کرد اما بعد از یک دهه به دلیل مشکلات فنی مدل های جدید تری از آن وارد بازار شد. مدل های مارال و اسکانیا درسا در حال حاضر محبوب بسیاری از مسافران هستند.

مدل های 4214 کلاسیک سه محوره، اسکانیا 4212 مارال، 4214 سه محوره مارال و اسکانیا دُرسا مدل های دیگر بعد از اسکانیا کلاسیک اولیه هستند.

ظاهر و طراحی اتوبوس های اسکانیا

اتوبوس های اسکانیا اولیه ظاهر ساده ای داشتند اما به تدریج با تغییر طراحی چراغ های عقب و تغییرات بدنه، ظاهری قدرتمند و مدرن به خود گرفتند. از لحاظ ایمن بودن و کیفیت نیز بسیار بهتر شده اند و می توانید به آن اعتماد کنید.

طراحی داخلی اتوبوس های اسکانیا مورد علاقه بیشتر مسافران است. دلیل اصلی آن هم صندلی های بزرگ و جادار این برند نسبت به سایرین است. صندلی اتوبوس های معمولی به صورت نیمه خوابیده است و اگر از سرویس VIP استفاده کنید صندلی ها به حالت تخت خواب نیز در می آیند.

سیستم تهویه هوا به کار رفته مانع از جریان هوای نامطبوع درون اتوبوس می شود. عایق محکم بدنه اسکانیا از نفوذ سروصدا به داخل جلوگیری می کند و شما می توانید در آرامش و سکوت از منظره های اطراف و طبیعت لذت کافی ببرید. 

سیستم سرمایشی و گرمایشی در بالای سر هر مسافر، طوری تعبیه شده که به دلخواه قابل تنظیم است.

اتوبوس های VIP اسکانیا امکانات رفاهی بیشتری دارد. برای هر صندلی یک مانیتور در نظر گرفته شده است و برای شارژ موبایل، ایرپاد و اسپیکر کنار هر صندلی پریز برق تعبیه شده است.

ولوو

ولوو توسط شرکت رانیران در ایران مونتاژشده و روانه بازار می شود. مدل های ولوو B12، B7 و B9 هستند. برند ولوو اولین بار در دهه 70 شمسی اتوبوس های خود را وارد بازار کرد و تا امروز به جابجایی مسافران مشغول است. مدل B9 از سری اتوبوس های vip ولوو است که از لحاظ ظاهری نیز کمی با اتوبوس های معمولی فرق دارد.

ظرفیت مدل B12، 44 مسافر است. اغلب امکانات رفاهی مانند تلویزیون، یخچال، سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، میکروفون و دوربین دنده عقب در اتوبوس های ولوو وجود دارد.

ظاهر و طراحی اتوبوس های ولوو

ولوو در ظاهر به اتوبوسی خشن شبیه بود که قصد دارد جاده را بدرد. دماغه ذوزنقه ای شکل ظاهری تهاجمی به او داده بود ولی با گذشت زمان ولوو نیز مدرن تر و مهربان تر شده است. 

چراغ های جلو طراحی منسجم و یک تکه دارد. شدت و شعاع نور در مدل B9 گسترده تر است. ستون ها و سقف بسیار مستحکم ولوو امنیت این برند را به شدت تضمین می کند. 

ولوو همانند رقیب بین شهری خود اسکانیا، سالن اصلی بزرگ و جادار دارد که می توان راحت از آن عبور کرد. اسکانیا اما سقف بلند تری دارد و در نتیجه فضای بالای سر هر مسافر برای بار در اسکانیا کمی بیشتر است. 

صندلی های ولوو در مقایسه با اسکانیا نرم تر و راحت تر هستند. در قسمت انتهایی اتوبوس نیز صدا کمتر از مارال اسکانیاست.

مان

اتوبوس های مان یا ام ای ان را شرکت یاران خودرو وارد سیستم حمل و نقل کشور کرده است. نظرسنجی ها نشان می دهد مسافران اتوبوس های مان را در مقایسه با اتوبوسهای بین شهری دیگر، بسیار دوست دارند. نرمی و راحتی مان باعث محبوبیتش بین مسافران و حتی رانندگان شده است. 

رانندگان اتوبوس مان را بسیار خوش دست می دانند و می گویند در طولانی مدت نرمی و راحتی آن باعث می شود سفر لذت بخش تری را تجربه کنند.

ظاهر و طراحی اتوبوس های مان

طراحی این برند بسیار مستحکم است و در بین رقبا از لحاظ امنیت بهترین است. 

مان به خاطر ترمز بسیار قوی آن، در مقایسه اتوبوس های بین شهری به نسبت اسکانیا و ولوو، عملکرد خیلی بهتری در جاده های لغزنده و خیس دارد. عکس العمل این ترمز در کوتاه ترین زمان ممکن است. اگر می خواهید در فصل های بارانی سفر کنید اتوبوس مان می تواند انتخاب مناسبی باشد.

در مقایسه با اتوبوسهای بین شهری، مان نیز بدنه و قسمت های بیرونی اتوبوس را بسیار زیبا طراحی کرده است. 6 چراغی که در قسمت پایین و بالای شیشه جلو به کار رفته و خود شیشه بلند جلوی اتوبوس ظاهری شکیل به آن داده است. زاویه های چهار طرف نیز آن را از حالت مستطیلی صرف خارج کرده است. مدل S2000 اتوبوس مان طراحی شیک و منحصر به فردی دارد. امکانات مناسب مانند یخچال های جلو و عقب اتوبوس، آب سرد کن، سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، صندلی های متحرک راحت سفر با مان را دلنشین می کند.

نور مناسب چراغ های مطالعه در قسمت های محتلف داخل اتوبوس، وضعیت مناسب برای پیاده و سوار شدن از در عقب و فضای حمل بار مناسب از دیگر ویژگی های خوب این برند است. شکل و فضای حمل بار را مان به گونه ای طراحی کرده که از 13 متر مکعب بهترین استفاده را می توان کرد.

بیشتر بخوانید: سیر تکامل اتوبوس های بین شهری

تفاوت اتوبوس های VIP و VIP 2+1

اتوبوس های VIP یا (Very important person) همان طور که تا الان گفته شد مشکلاتی از قبیل سروصدای زیاد، کمبود جا و سختی فضا، صندلی های سفت و سخت، بو های نامطبوع یا آزار دهنده را به طور کلی از بین می برد و تجربه ای جدید از سفر با اتوبوس برایتان رقم خواهد زد.

اتوبوس های VIP با مانیتور شخصی لذت گذشت زمان در اتوبوس را برایتان دو چندان می کند. امکانات دیگری مانند پریز برق، امکان تنظیم صندلی و تخت کردن آن، وجود یخچال، آب سرد کن یا بطری آب سرد، سیستم تهویه مناسب باعث می شود سفر با اتوبوس برایتان بدون دردسر و راحت باشد. پریز برق برای مسافرانی که نیاز به شارژ لپ تاپ و تلفن همراه خود دارند بسیار کاربردی ست. ظرفیت اتوبوس های معمولی بین 40 الی 44 نفر است اما اتوبوس های VIP دو نوع 25 نفره و 32 نفره دارند.

اتوبوس های VIP 2+1

در واقع این اتوبوس ها، همان اتوبوس های VIP اما 25 نفره هستند که صندلی های تخت خواب شو دارند. یک ردیف این اتوبوس ها دو صندلی و ردیف دیگر تک صندلی ست. صندلی های تک، راحتی و آسایش شما را هنگام سفر چند برابر می کند. این اتوبوس ها تمام امکانات اتوبوس VIP را دارند به علاوه بعضی امکانات منحصر به فرد تر.

سرویس بهداشتی یکی از سوالات بسیار مهم برای افراد سالمند و کسانی ست که کودک همراه خود دارند یا از بیماری هایی رنج می برند که نیاز متعدد به توالت دارند، باید خیالتان را راحت کنیم و بگوییم که بعضی از اتوبوس هایی که شرکت ولوو طراحی کرده است دارای کابین بهداشتی و توالت هستند.

بیشتر بخوانید: تفاوت اتوبوس های VIP و معمولی

3.7/5 - (7 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا