همه چیز درباره‌ی اتوبوس اسکانیا درسا

فضای داخل اتوبوس درسا اسکانیا
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1403/01/27
تاریخ انتشار: 1401/02/26
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه » اسکانیا ولوو مان » همه چیز درباره‌ی اتوبوس اسکانیا درسا

اتوبوس اسکانیا درسا که یکی از محصولات کارخانه عقاب افشان بوده، از محبوب ترین مدل های اتوبوس بین شهری ست و بین مسافران و رانندگان طرفداران زیادی دارد. این مدل اتوبوس با ظرفیت 25 نفره VIP تولید و به بازار عرضه شد. برای داشتن سفری با کیفیت با اتوبوس، بهتر است کمی بیشتر درباره اتوبوس ها بدانیم.

شرکت اسکانیا در سال 1920 شروع به فعالیت در زمینه اتوبوس سازی کرد. در سال 1946 سری جدید از اتوبوس های خود به نام سری B را روانه بازار کرد. این سری دارای شاسی های بلندتری بود که موتور نیز در جلوی این شاسی قرار داشت.
اتوبوس مارال از سری K این شرکت اتوبوس سازی است که اولین بار در سال 1982 با نام های “K112” و “K85” وارد بازار شدند. نفطه اوج این سری در سالهای 2005 و 2006 بود که این سری را در قالب اتوبوس های شهری و بین شهری ارائه دادند. سری K دارای موتورهای طولی بودند که در انتهای شاسی قرار داشتند.

اتوبوس درسا در سال 1394 به تولید انبوه رسید. اما جالب است بدانید این اتفاق تنها دو سال پس از معرفی آن به بازار رخ داده است!

مشخصات فنی اسکانیا درسا چیست؟

این اتوبوس ها با موتور هایی با حجم 12.7 لیتر و توان 400 و 410 اسب بخار تولید می شوند. همچنین این مدل مجهز به توربو شارژ و اینترکولر است.

سیستم تعلیق محور جلو دارای دو عدد بالشتک هوا و دو عدد کمک فنر و سیستم تعلیق محور عقب نیز دارای چهار عدد بالشتک هوا و چهار عدد کمک فنر است.

گیربکس اسکانیا درسا مدل GR875R و به صورت اتوماتیک و دارای 8 دنده رو به جلوست. این مدل گیربکس مجهز به اپتیکروز (تعویض دنده هوشمند) و روغن سرد کن است.

اگر به اطلاعات بیشتر و کامل تری برای انتخاب اتوبوس نیاز دارید مقایسه اتوبوس های اسکانیا، ولوو یا مان به شما در تصمیم گیری بهتر کمک می کند.

اتوبوس درسا چه طول و عرضی دارد؟

طول 12548 میلی‌ متر، عرض 2554 و ارتفاع 3841 میلی متر.

ظرفیت مخزن سوخت این اتوبوس 750 لیتر در نظر گرفته شده است.

درسا دارای موج گیر های اضافی به نسبت سایر اتوبوس هاست. محور جلوی آن قابلیت تنظیم ارتفاع به دو صورت اتومات و دستی را دارد.

اتوبوس درسا برخلاف اتوبوس اسکانیا مارال که از شاسی های کوتاه برخوردار است، شاسی های بلندی دارد که باعث می شود همراه خوبی برای سفر های طولانی مدت شما باشد.

امکانات رفاهی اتوبوس اسکانیا درسا چیست؟

از تجهیزات مدرن و امکانات به روز این مدل نیز در تجربه بهتری ازمسیر نباید غافل شویم. آخرین فناوری های به روز دنیا که برای اتاق و عایق بندی صدا در آن به کار رفته است موجب آسایش بیشتر برای سرنشینان می شود و مسیر طولانی یا سفر خارجی با اتوبوس را برای همه فراهم می کند.

 سیستم سرمایش و گرمایش این اتوبوس یکی از پرتوان ترین سیستم های موجود است. به همین علت است که این اتوبوس برای اکثر زمان های سال و در هر آب و هوایی برای سفر مناسب باشد. این سیستم دارای قابلیت سرمایش 7/49 کیلووات و گرمایش 90 کیلو وات است. اتوبوس درسا دارای سیستم سرمایش مخصوص راننده FRONTBOX با ظرفیت 7 کیلووات و سرمایش کابین استراحت به قدت 7/3 کیلو وات است. سیستم گرمایش این اتوبوس شامل بخاری سقفی، کنوکتور، بخاری مخصوص راننده و کابین خواب و همچنین دارای بخاری درجا می باشد.

روی هر صندلی به صورت جدا مانیتور تعبیه شده است که امکاناتی مانند: پخش ویدیویی و صوتی، بلوتوث و هدفون دارد. صندلی های نرم و راحت با قابلیت جابجایی، کمر را در حین سفر اذیت نمی کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد بهترین صندلی اتوبوس، مقاله بهترین صندلی اتوبوس کجاست؟ را در بلاگ پایانه بخوانید.

  • صندلی راننده به صورت پنوماتیکی، بادی طراحی شده است و تمام سعی خود را کرده تا خستگی او را حین رانندگی کاهش دهد.

اتوبوس درسا از لحاظ امنیتی خیلی مقاوم است. برخورداری از سیستم های ترمز هوشمند، سیستم تعلیق هوشمند (به اصطلاح اکسل مستقل) و سیستم ضد واژگونی در این مدل، خیال شما را از جاده های خیس و لغزنده راحت می کند.

با پایانه خیلی راحت می توانید به صورت اینترنتی بلیط اتوبوس خود را تهیه کنید.

5/5 - (5 votes)
اسکرول به بالا