همه چیز درباره‌ی اتوبوس اسکانیا مارال

اتوبوس اسکانیا مارال
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1403/01/28
تاریخ انتشار: 1401/04/25
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خانه » راهنمای انتخاب اتوبوس » همه چیز درباره‌ی اتوبوس اسکانیا مارال

اتوبوس اسکانیا مارال یکی از بهترین و محبوب ترین مدل های اتوبوس اسکانیا در ایران است که توسط شرکت عقاب افشان تولید می شود. این اتوبوس به دلیل ظاهری زیبا، امکانات رفاهی مناسب و راحتی در سفر، محبوبیت بالایی بین رانندگان و مسافران دارد. کدوم اتوبوس اسکانیا مورد علاقه شماست؟ درسا یا مارال؟ برای سفر با اتوبوس بهتر است بیشتر اتوبوس ها را بشناسیم.

اتوبوس های مارال در سه کلاس استاندارد با ظرفیت 44 صندلی، کلاس تجاری با ظرفیت 30 صندلی و کلاس VIP با ظرفیت 25 صندلی تولید می شوند.

شرکت اسکانیا در سال 1920 شروع به فعالیت در زمینه اتوبوس سازی کرد. در سال 1946 سری جدید از اتوبوس های خود به نام سری B را روانه بازار کرد. این سری دارای شاسی های بلندتری بود که موتور نیز در جلوی این شاسی قرار داشت.

اتوبوس مارال از سری K این شرکت اتوبوس سازی است که اولین بار در سال 1982 با نام های K112 و K85 وارد بازار شدند. نفطه اوج این سری در سالهای 2005 و 2006 بود که این سری را در قالب اتوبوس های شهری و بین شهری ارائه دادند. سری K دارای موتورهای طولی بودند که در انتهای شاسی قرار داشتند.

در مقاله سیر تکامل اتوبوس های بین شهری توضیحات بیشتری درباره تغییر و تحولات اتوبوس ها داده ایم.

در ایران اتوبوس های اسکانیا در مدلهای کلاسیک، مارال و درسا تولید می شوند. البته که امروزه برندهای دیگری نیز در ایران در حال ساخت و عرضه به بازار است.

آتش سوزی های اسکانیا کلاسیک

در سال های نه چندان دور آتش سوزی های ایجاد شده در سری کلاسیک اسکانیا، باعث کم شدن محبوبیت این برند در بین مسافران و رانندگان شده بود اما الان وضعیت فرق کرده است. شرکت اسکانیا با رفع ایرادات فنی اتوبوس کلاسیک خود و تعبیه امکانات رفاهی بیشتر، اتوبوس های اسکانیا مارال و درسا را به بازار عرضه کرد.

شاید برای شما هم پیش آمده که حین خرید بلیط اتوبوس دوست داشته باشید در مورد مدل اتوبوس ها بیشتر می دانستید. مثلا مارال VIP 25 نفره یا اسکانیا کلاسیک. درسا VIP مانیتور دار یا ولوو TX یا مان؟! در مقاله مقایسه اتوبوس های اسکانیا، ولوو و مان (برای مسافران) به تفضیل برایتان توضیح دادیم.

اتوبوس اسکانیا در برف

 

اسکانیا مارال چه امکاناتی دارد؟

مدل مارال اتوبوس اسکانیا را شاید بتوان به عنوان یکی از مجهز ترین اتوبوس های موجود در ایران نامید.

سیستم سرمایش و گرمایش مطبوع این اتوبوس یکی از پیشرفته ترین سیستم های موجود در اتوبوس هاست که باعث شده است در تمامی فصل های سال و در تمامی مناطق ایران (اعم از سردسیر و گرمسیر) اتوبوسی محبوب باشد. دمای داخل اتوبوس با کمک سیستم مطبوع همیشه در شرایط ایده آل فرار دارد.

سیستم سرمایشی این اتوبوس از کولر قدرتمند با دو ظرفیت 39 و 44 کیلو وات بهره می برد. مارال دارای سیستم سرمایش FRONTBOX مخصوص راننده با ظرفیت 7 کیلو وات و سیستم سرمایش کابین استراحت راننده باظرفیت 7.3 کیلو وات است. از این نظر اسکانیا مارال تقریبا شبیه به درسا عمل کرده و تفاوت چندانی ندارند.

سیستم گرمایش اتوبوس اسکانیا مارال نیز شامل بخاری سقفی، کنوکتور، بخاری مخصوص راننده و کابین استراحت و بخاری درجا است.

صندلی اتوبوس اسکانیا مارال چگونه است؟

صندلی های راحت و بزرگ اتوبوس اسکانیا مارال یکی دیگر از مهم ترین ویژگی های رفاهی این مدل است که سفر را برای مسافران بسیار راحت می کند.

شاید تعجب کنید که جزئیاتی مانند نوع صندلی اتوبوس هم در راحتی سفر شما تاثیرگذار است! وجود صندلی راننده به صورت پنوماتیک باعث می شود که راننده در طول مسیر کمترین میزان خستگی را احساس کند که البته این امر باعث افزایش ایمنی در سفر نیز می شود.

از دیگر امکانات و ویژگی های رفاهی اتوبوس مارال می توان به مواردی از جمله یخچال، شیشه های دوجداره، آینه های برقی، کابین استراحت راننده، اینترکولر، توربوشارژ، کروز کنترل و خنک کننده روغن گیربکس اشاره کرد.

از لحاظ ایمنی اتوبوس هایی که امروزه در جاده های ایران تردد دارند می توان به مان اشاره کرد. اتوبوس مان دو دوربین در طرفین خود دارد که دید 360 درجه به راننده می دهد، این موضوع تاثیر به سزایی در افزایش ایمنی سفر دارد.

بیشتر بخوانید: اشیای ممنوعه در اتوبوس چه هستند؟

مشخصات فنی اتوبوس اسکانیا مارال چیست؟

این اتوبوس دارای موتور 13 لیتری و 6 سیلندر است که توان 410 اسب بخار را دارد. گشتاور موتور آن 2150 نیوتون متر است. همچنین این موتور مجهز به اینترکولر و سوپرشارژ هم هست. سیستم سوخت رسانی این موتور نیز ایکس پی ای است.

اتوبوس اسکانیا مارال دارای گیربکس GR875R Scania است که هشت دنده به جلو دارد. این گیربکس مجهز به سیستم تعویض دنده اپتی کروز با قابلیت تنظیم دستی و اتوماتیک است. همچنین به خنک کننده روغن گیربکس نیز مجهز است. اگر به توضیحات فنی خودرو و اتوبوس علاقه مند باشید متوجه می شوید این نکات چقدر در امنیت بیشتر و سفر راحت تر شما تاثیرگذار است.

سیستم تعلیق این مدل در قسمت جلو دارای دو عدد بالشتک هوای فشرده و دو عدد کمک فنر و در قسمت عقب دارای چهار عدد بالشتک هوای فشرده و چهار عدد کمک فنر است. اتوبوس مارال قابلیت تنظیم ارتفاع نسبت به جاده را دارد که البته به دلیل مسائل ایمنی، در سرعت بالاتر از 30 کیلومتر در ساعت، به حالت استاندارد بر می گردد.

برای خرید بلیط اتوبوس همیشه می توانید به پایانه اعتماد کنید.

خرید بلیط اتوبوس از پایانه

لیست سرویس‌های اتوبوس را در سایت پایانه مشاهده کنید.
4.5/5 - (15 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا