تهران تا اهواز با اتوبوس چند ساعت است؟

مسافت تهران اهواز با اتوبوس
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1403/01/25
تاریخ انتشار: 1403/01/25
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خانه » راهنمای سفر » تهران تا اهواز با اتوبوس چند ساعت است؟

شهر اهواز مرکز استان خوزستان است و در دسته کلان‌شهرهای ایران قرار می گیرد. مهمان نواز بودن مردم این شهر در کنار زیبایی هایی که دارد باعث شده سالانه مسافران زیادی به آن سفر کنند. اهواز را به شهری زنده می شناسند که رستوران ها و مراکز خرید آن تا دیروقت باز هستند. برای سفر به این شهر دیدنی می‌توانید از طریق سایت و اپلیکیشن پایانه بلیط اتوبوس خود را تهیه کنید. با توجه به موقعیت جغرافیایی این شهر ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که تهران تا اهواز با اتوبوس چند ساعت است؟ ادامه مطلب را از دست ندهید.

چرا با اتوبوس به اهواز سفر کنیم؟

با توجه به طولانی بودن مسیر ممکن است برخی افراد تمایل نداشته باشند با اتوبوس سفر کنند. اما سرعت تنها آیتمی نیست که باید در زمان سفر در نظر بگیرید. موارد مختلفی مانند هزینه، ظرفیت حمل و فضا را نیز باید مد نظر قرار دهید.

استفاده از اتوبوس برای سفر، یک انتخاب عاقلانه و اقتصادی است. شما می توانید با کمترین هزینه به شهر مورد علاقه خود سفر کنید بدون اینکه نیاز داشته باشید از مدت ها قبل برنامه ریزی کنید. از آن گذشته سفر با اتوبوس باعث می شود که شما بتوانید از دیدنی های مسیر نیز لذت ببرید.

بهترین فصل برای سفر به اهواز 

اهواز  یکی از گرمترین شهرهای ایران به شمار می‌رود و در بیشتر ایام سال دمای بالایی دارد. دمای این شهر در تابستان ها به ۴۵ درجه می رسد. در برخی روزها ممکن است این دما بالای ۵۰ درجه نیز باشد.

دمای اهواز در پاییز از ۱۳ تا ۳۵ درجه متفاوت است. در فصل زمستان نیز هوایی از ۵ تا ۲۵ درجه سانتیگراد دارد. با توجه به گرمای زیاد این شهر در تابستان می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به آن اواخر پاییز تا اوایل بهار است به دلیل اینکه در این بازه زمانی هوایی معتدل و خنک دارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفر به اهواز (هرآنچه نیاز است بدانید!)

فاصله تهران تا اهواز با اتوبوس چند ساعت است؟

در پاسخ به تهران تا اهواز با اتوبوس چند ساعت است باید بگوییم که این شهر از تهران حدود 800 کیلومتر فاصله دارد. اگر با اتوبوس به این شهر سفر کنید حدود 11 تا 12 ساعت طول می‌کشد. این سفر با اتوبوس به دلیل فاصله تهران تا اهواز جزو سفرهای طولانی مدت محسوب می‌شود.

برای خرید بلیط اتوبوس اهواز از پایانه می‌توانید از سایت و یا اپلیکیشن پایانه اقدام کنید.

فاصله تهران تا اهواز به صورت زمینی چند کیلومتر است و طی کردن آن چقدر طول می‌کشد؟

مسافت تهران اهواز با اتوبوس یا زمینی 788 کیلومتر است و طی کردن این مسیر بدون توقف 9 ساعت و 34 دقیقه طول می‌کشد. در صورتی که با اتوبوس سفر کنید، بین 11 تا 13 ساعت متغیر است.

نکات مهم در زمان سفر به اهواز با اتوبوس 

در زمان سفر از تهران به اهواز با اتوبوس لازم است برخی نکات را رعایت کنید. توجه به این نکات باعث می‌شود که در طول سفر با مشکل خاصی مواجه نشوید. مهم ترین این نکات عبارتند از:

  • به هیچ وجه داروهای ضروری و مورد نیاز خود را فراموش نکنید. این مورد یکی از مهم ترین نکاتی است که در حین سفر باید به آن توجه کنید.
  • حتما آب و خوراکی های سالم به همراه داشته باشید. استفاده از مواد غذایی سالم در حین سفر ریسک مشکلات گوارشی را کاهش می دهد.
  • بهتر است از سرگرمی های متنوع در طول مسیر استفاده نمایید تا گذر زمان را کمتر احساس کنید.
  • استفاده از بالش های گردنی در طول سفر می تواند بسیار کمک کننده باشد. نشستن طولانی مدت روی صندلی های اتوبوس ممکن است منجر به گردن درد شود.
  • پیش از سفر حتما مکان اسکان خود را مشخص کنید. به ویژه اگر در زمان های شلوغ به این شهر سفر می‌کنید.
  • اگر قصد به اشتراک گذاری موقعیت مکانی خود با خانواده یا دوستانتان را دارید، بهتر است یک اپلیکیشن جی پی اس دار را در گوشی خود نصب کنید.
  • درون کیف دستی خود وسایلی مانند “چشم بند، عینک آفتابی، دستمال کاغذی، ژل ضد عفونی کننده دست” را قرار دهید.
  • برای سفرهای طولانی مدت با اتوبوس بهتر است از لباس راحت استفاده کنید. از پوشیدن لباس های تنگ یا کفش های پاشنه دار اجتناب کنید.
  • به همراه داشتن یک پتوی مسافرتی نازک نیز در زمان مسافرت می تواند مفید واقع شود. استفاده از این پتو به ویژه اگر قصد سفر در شب با اتوبوس را دارید، می‌تواند راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان بیاورد.

بهترین صندلی های اتوبوس برای سفر به اهواز کدامند؟

افرادی که قصد سفر از تهران به اهواز را با اتوبوس دارند عموما برایشان سوال است که بهترین صندلی ها کدامند. اینکه کدام صندلی را انتخاب میکنید در وهله اول به سلیقه شما بستگی دارد.

برخی از افراد تمایل دارند در صندلی های جلوی اتوبوس بنشینند و نظاره گر جاده از آن زاویه باشند. بعضی از افراد نیز به شکل گروهی سفر می‌کنند و تمایل دارند در قسمت انتهایی اتوبوس بنشینند. چون در این قسمت می‌توانند فضای صمیمی تر و اختصاصی تری داشته باشند. و مزاحمت خاصی برای مسافران دیگر ایجاد نمی‌شود.

به صورت کلی صندلی های میانی طرفداران بیشتری دارند. به دلیل اینکه بین دو محور اتوبوس قرار گرفته اند و کمتر تکان می‌خورند. شما هنگام خرید بلیط اتوبوس تهران به اهواز می‌توانید صندلی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

سخن آخر 

در این مطلب به این پرسش که تهران تا اهواز با اتوبوس چقدر است پاسخ دادیم. با توجه به طولانی بودن مسیر باز هم اتوبوس یک انتخاب مناسب و اقتصادی برای سفر به این شهر به شمار می‌رود. خرید بلیط اتوبوس نیز مانند گذشته سخت نیست و شما می توانید به صورت آنلاین با چند کلیلک بلیط اتوبوس موردنظر خود را از هر شرکت مسافربری که بخواهید تهیه کنید.

سوالات متداول 

  • چه وسایل حمل ‌و نقل عمومی در اهواز وجود دارند؟

در شهر اهواز وسایل نقلیه عمومی مختلفی مانند اتوبوس، مترو و تاکسی وجود دارند. شما می‌توانید از این وسایل نقلیه عمومی برای رسیدن به مقصدتان در شهر اهواز استفاده کنید.

  • آیا قیمت بلیط اتوبوس برای کودکان و بزرگسالان یکسان است؟

بله، اگر کودک شما بالای دو سال است باید اقدام به تهیه بلیط اتوبوس با قیمت تمام بها نمایید.

  • بهترین اتوبوس برای سفر به اهواز کدام است؟

انتخاب نوع اتوبوس به بودجه شما بستگی دارد. به صورت کلی سفر با اتوبوس های وی آی پی (vip) راحتی بیشتری را برای شما به ارمغان می آورند. برای اطلاع از “بهترین اتوبوس های مسافربری در ایران” این مطلب را چک کنید.

خرید بلیط اتوبوس تهران به اهواز

لیست سرویس‌های اتوبوس تهران به اهواز را در سایت پایانه مشاهده کنید.
5/5 - (1 vote)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا