بهترین زمان سفر به اصفهان

بهترین زمان سفر به اصفهان
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1403/01/17
تاریخ انتشار: 1403/01/17
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خانه » راهنمای سفر » بهترین زمان سفر به اصفهان

اصفهان یکی از مکان های دیدنی و پرطرفدار کشور ما است از آن گذشته افراد زیادی از سراسر جهان نیز برای دیدن زیبایی هایی این شهر به ایران می آیند. دیدنی های بسیار این شهر باعث شده که با نام «نصف جهان» شناخته شود.

تماشای زیبایی های اصفهان در هر فصلی جذابیت های خاص خودش را دارد اما ممکن است این سوال برایتان ایجاد شود که بهترین زمان سفر به اصفهان چه موقع است. برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه شوید.

بهترین زمان سفر به اصفهان از نظر آب و هوا

بخش هایی از استان اصفهان حالتی کویری دارند و بخش های دیگر نیز کوهستانی هستند. این موضوع باعث شده که در این استان بتوان سه نوع آب و هوای مختلف را مشاهده کرد. قسمت های مرکزی، شرق و شمال شرق اصفهان دارای آب و هوایی گرم و خشک هستند. مناطق جنوبی و غربی این استان نیز آب و هوایی نیمه مرطوب و سرد دارند. آب و هوای نواحی مرتفع مرکزی و شمالی نیز عموما نیمه خشک است.

بیشینه دما در این استان در فصل تابستان به حدود 43 درجه سانتی گراد می رسد. کمترین دمای آن در فصل زمستان نیز 19- درجه سانتی گراد است. بر اساس موارد ذکر شده میتوان گفت در تمام فصول سال امکان بازدید از اصفهان وجود دارد. چنانچه بخواهیم بهترین زمان را برای سفر به اصفهان انتخاب کنیم اواخر اسفند، اواخر اردیبهشت و ماه های شهریور و مهر انتخاب های مناسبی برای تهیه بلیط تهران اصفهان می باشد.

بهترین زمان سفر به اصفهان با اتوبوس

 

شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان برای سفر به اصفهان

شلوغ ترین زمان سفر به اصفهان در اوایل فصل بهار و در ایام نوروز است. تعطیلات نوروزی و آب و هوایی که این شهر در فصل بهار دارد مسافران بسیاری را جذب میکند. این موضوع باعث می شود قیمت هتل ها و اقامتگاه ها افزایش پیدا کند. با تمام شدن نوروز این شهر کم کم خلوت می شود اما هنوز هم گردشگرانی در آن حضور دارند.

در ماه اردیبهشت اصفهان خلوت می شود و آب و هوای بینظیری نیز دارد. از آن گذشته قیمت هتل ها و اقامتگاه ها نیز کاهش پیدا میکند. اگر محدودیتی برای سفر در ایام مختلف سال را ندارید اردیبهشت خلوت ترین و بهترین زمان برای سفر به اصفهان است.

خلوت ترین زمان تردد گردشگران در اصفهان عموما در فصل تابستان است به دلیل اینکه هوا بسیار گرم می شود. تا اوایل شهریور تقریبا این شهر خلوت است. در شهریور به دلیل پایان تعطیلات تابستانی افراد زیادی به اصفهان سفر می کنند. در فصل پاییز نیز اصفهان خلوت است اما همچنان آب و هوای خوبی دارد. زمستان نیز فصلی است که گردشگران کمی به اصفهان سفر می کنند و جزء خلوت ترین زمان ها برای سفر به شمار میرود.

بیشتر بخوانید: راهنمای مسیر مشهد به اصفهان

بهترین زمان سفر به اصفهان از نظر رویدادها:

همانطور که میدانید اصفهان قدمتی طولانی و تاریخی بزرگ دارد. خیلی از رسوم این شهر این روزها دیگر برگزار نمی شوند. برای علاقه مندان به این نوع آیین ها تماشای این رسوم می تواند تجربه ای لذتبخش باشد. برای این افراد زمان برگزاری این مراسم بهترین موقع برای سفر به اصفهان است.

از قدیمی ترین مراسم اصفهان میتوان به «جشن آبریزان زاینده ‌رود» اشاره کرد متاسفانه این مراسم امروزه دیگر برگزار نمی شود. سقاخانی از دیگر مراسم اصفهان است که مخصوص ایام محرم می باشد. آیین شب اسفند نیز از دیگر مراسم این استان است که در بخش هایی از آن اجرا می گردد. در این مراسم 5 روز پایانی سال را جشن می گیرند و اینگونه به استقبال بهار می روند.

‌از رسوم معروف در اصفهان و شهرها و روستاهای اطراف آن میتوان «آتش افروزی و جل جلانی» را نام برد. در این مراسم نوجوانان در شب‌های ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ دی ماه اقدام به روشن کردن آتش بر فراز تپه ها می کنند. مردم اصفهان بر این باور هستند که رسیدن نور این آتش ها به باغ ها و درختان برکت محصولات آن ها را افزایش می دهد.

یکی از جشنواره هایی که در اصفهان قدمتی طولانی دارد جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان است. این جشنواره قدمتی بالای 25 سال دارد و هر سال در زمان های مختلفی برگزار می گردد. گردشگرانی که به حوزه فرهنگ علاقه مند هستند هر ساله به خاطر این مراسم به اصفهان سفر می کنند.

یکی از جشنواره های تازه تاسیس در اصفهان نمایشگاه سالانه صنعت سینما است که در اوایل اسفندماه برگزار می شود. این جشنواره نیز سالانه گردشگران بسیاری را که به این صنعت علاقه مند هستند به این شهر می کشاند.

شلوغ ترین و خلوت ترین زمان سفر به اصفهان

 

سخن آخر

اصفهان یکی از بزرگترین شهرهای مرکزی ایران محسوب می شود. اصفهان شهری بسیار کهن است که بخش بزرگی از هنر، تاریخ، تمدن و طبیعت ایران را در دل خود جای داده است. تمام این جاذبه ها در کنار یکدیگر باعث شده اند که اصفهان به یکی از توریستی ترین شهرهای ایران تبدیل شود.

در این مطلب بهترین زمان های سفر به اصفهان را به شما عزیزان معرفی کردیم. در نهایت این شما هستید که بر اساس شرایطتان باید زمان سفر خود را انتخاب کنید. امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مطلب قدمی هر چند کوچک در جهت راهنمایی شما عزیزان برداریم.

قصد سفر به اصفهان را دارید؟ مقاله سفر به اصفهان با نگاهی جامع به شما کمک می‌کند.

سوالات متداول

  • بهترین زمان سفر به اصفهان با اتوبوس چه موقع است؟

شما می توانید در هر زمانی از سال با اتوبوس به اصفهان سفر کنید و محدودیتی در این زمینه ندارید.

  • زیباترین مکان های اصفهان در فصل پاییز کدامند؟

منظره برگریزان در خیابان چهارباغ و پارک‌های اطراف زاینده ‌رود جزء زیباترین مکان های اصفهان در فصل پاییز هستند.

  • از چه طریق می‌توان به اصفهان سفر کرد؟

اصفهان یکی از کلانشهرهای مهم ایران به شمار میرود و شما می توانید با تهیه بلیط اتوبوس از سایت و اپلیکیشن پایانه از شهر های مختلف به این شهر زیبا سفر کنید.

خرید بلیط اتوبوس ترمینال اصفهان

لیست سرویس‌های اتوبوس اصفهان را در سایت پایانه مشاهده کنید.
5/5 - (2 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا