بهترین زمان سفر به ارومیه

بهترین زمان سفر به ارومیه
نویسنده: Amir Farrashi
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1403/01/17
تاریخ انتشار: 1403/01/16
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خانه » راهنمای سفر » بهترین زمان سفر به ارومیه

ارومیه یکی از مقاصد گردشگری شمال غرب کشور است. این شهر بناهای تاریخی و دیدنی های زیادی دارد. مردم ارومیه بسیار خونگرم هستند و سفر به این شهر می تواند لحظات خوشی را برای شما رقم بزند. بهترین زمان سفر به ارومیه یکی از سوالات پرتکرار مسافران است به همین دلیل قصد داریم در ادامه به طور جامع در مورد این موضوع صحبت کنیم.

چرا باید به ارومیه سفر کنیم؟

همانطور که میدانید هر یک از شهر های ایران زیبایی های خاص خود را دارند. ارومیه نیز از این قائده مستثنی نیست و سفر به ارومیه جذابیت ها و مزایای بسیاری خواهد داشت که قطعا شما را از تهیه بلیط اتوبوس تهران ارومیه و یا هر شهر دیگری که هستید پشیمان نخواهد کرد . در ادامه مهم ترین دلایلی که باید به ارومیه سفر کنید را بیان می‌کنیم.

  • معماری بی نظیر

اگر به دنبال شهری هستید که از معماری های بینظیر برخوردار باشد ارومیه انتخاب مناسبی است. این شهر معماری های زیبا و فوق العاده ای دارد که می توانید از تماشای آن ها نهایت لذت را ببرید. این شهر دارای ساختمان های ارزشمند تاریخی و ساختمان های مدرن بسیاری است. از آن گذشته اماکن مذهبی و آثار هنری موجود در ارومیه آن را به یک مسجمه زنده تبدیل کرده اند.

  • فرهنگ و تمدن

شهر ارومیه را میتوان یکی از مراکز فرهنگ و هنر در شمال غرب کشور دانست. این شهر امکانات فرهنگی زیادی مانند کتابخانه ها، موزه ها، نمایشگاه ها و تالارهای هنری دارد. با سفر به این شهر به سادگی می توانید در معرض هنر و تمدن بین‌المللی قرار بگیرید.

  • طبیعت فوق العاده

ارومیه دارای طبیعت فوق العاده ای است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره میکند. این شهر دارای کوه ها و جنگل های بسیاری است که باعث شده اند از طبیعت بکری برخوردار باشد. اگر جزء افراد طبیعت دوست هستید این شهر می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

  • تنوع فرهنگی

ارومیه دارای جمعیتی چند قومی است که از میان آن ها میتوان به کردها، ارمنیان، آذری‌ ها و ترکمن ها اشاره کرد. این تنوع فرهنگی را میتوان به طور کامل در آداب و رسوم، پوشش، زبان و آشپزی مردم ارومیه مشاهده کرد.

  • شهری با مردمی صمیمی و خونگرم

مردم ارومیه بسیار صمیمی و خونگرم هستند. فرهنگ میهمان نوازی این مردم باعث شده که سفر به آن بسیار لذتبخش باشد. شما با سفر به این شهر می توانید لحظات آرام و زیبایی را تجربه کنید.

چرا باید به ارومیه سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به ارومیه بر اساس آب و هوا

به صورت کلی میتوان گفت ارومیه در دسته شهرهای سردسیری قرار می گیرد. این موضوع باعث شده که بهترین زمان برای سفر به ارومیه از نظر آب و هوا از اوایل تیر تا اوایل شهریور باشد. دمای این شهر در این ماه ها چیزی حدود ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.

لازم به ذکر است که دمای ارومیه در تابستان به  31 الی 32 درجه نیز می رسد. ممکن است جزء افرادی باشید که بخواهید در فصل پاییز به ارومیه سفر کنید در این صورت اوایل مهر بهترین زمان برای شما است.

شلوغ‌ ترین و خلوت ‌ترین زمان سفر به ارومیه

اگر قصد سفر به ارومیه را دارید بد نیست با شلوغ‌ ترین و خلوت‌ ترین زمان سفر به این شهر نیز آشنا شوید. تابستان ها شلوغ ترین زمان سفر به ارومیه است. در تابستان گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند به دلیل اینکه آب و هوای دلپذیری دارد. در فصل تابستان جشنواره های بسیاری نیز در پارک های این شهر برگزار می شوند. این جشنواره ها فضای بسیار شادی را در ارومیه ایجاد می کنند.

خلوت ترین زمان سفر به ارومیه نیز در فصل زمستان است. هوای ارومیه در زمستان بسیار سرد است به همین دلیل مسافران کمتری تمایل به سفر به این شهر را در این فصل دارند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته در فصل زمستان در ارومیه حدود  ۷۲ روز یخبندان سنگین وجود دارد.

شلوغ‌ ترین و خلوت ‌ترین زمان سفر به ارومیه

بهترین زمان سفر به ارومیه برای شرکت در رویدادها:

یکی از جشنواره های مهم ارومیه جشنواره انگور است. این جشنواره در تاریخ “۱۶ الی ۲۴ شهریور” برگزار می شود. مسافرانی که در شهریور ماه به این شهر سفر می کنند می توانند از این جشنواره دیدن کنند.

از دیگر جشنواره های مهم این شهر جشنواره میوه‌های چهار فصل است. در این جشنواره که در فصل تابستان برگزار می شود محصولات مختلفی مانند میوه های فصلی، صنایع دستی، تولیدات خانگی در معرض نمایش قرار می‌گیرند. بهترین زمان سفر به ارومیه برای شرکت در رویدادها فصل تابستان است.

سخن آخر

همانطور که با خواندن این مطلب متوجه شدید بهترین زمان سفر به ارومیه تابستان است. در این فصل این شهر آب و هوای فوق العاده ای دارد و رویدادها و جشنواره های مختلفی در آن برگزار می شوند. اینکه کدام زمان را برای سفر به این شهر انتخاب میکنید در وهله اول به شرایط شما بستگی دارد. با این وجود باید بدانید که سرما و یخبندان جزء ویژگی های این شهر به شمار میروند. اگر علاقه ای به سرما ندارید زمستان را برای سفر به ارومیه انتخاب نکنید.

سوالات متداول بهترین زمان سفر به ارومیه

  • در فصل بهار آب و هوای ارومیه چگونه است؟

در فصل بهار این شهر آب و هوایی معتدل و خنک دارد. در این فصل دما کم کم افزایش پیدا میکند و در نهایت میانگین آن به حدود 20 درجه سانتی گراد در روز می‌رسد.

  • کم هزینه ترین راه سفر به ارومیه چیست؟

کم هزینه ترین روش سفر به این شهر استفاده از اتوبوس است.

  • سفر به ارومیه از تهران با ماشین شخصی چقدر طول می کشد؟

سفر به این شهر از تهران با خودروی شخصی به حدود “8 الی 9 ساعت” زمان نیاز دارد. فاصله ارومیه از تهران حدود ۷۶۸ کیلومتر است.

  • معروف ترین مکان دیدنی ارومیه کجاست؟

دریاچه ارومیه معروف ترین مکان دیدنی این شهر محسوب می‌شود. این دریاچه “بزرگ‌ترین دریاچه آب ‌شور خاورمیانه” و “ششمین دریاچه آب شور دنیا” است. البته در حال حاضر به دلیل ناکفایتی در نگهداری درست از منابع طبیعی، تقریبا خشک شده است.

خرید بلیط اتوبوس ارومیه

لیست سرویس‌های اتوبوس ارومیه را در سایت پایانه مشاهده کنید.
5/5 - (3 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا