مسافت تهران تا اصفهان، ساعت حرکت و قیمت بلیط اتوبوس تهران اصفهان

مسافت تهران تا اصفهان روی نقشه گوگل مپ
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1402/11/28
تاریخ انتشار: 1401/11/11
زمان مطالعه: 4 دقیقه

حتما تا به حال اسم نصف جهان به گوشتان خورده است. نصف جهان لقب اصفهان است که احتمالا به دلیل شدت بالای توریستی بودن افتخار داشتن همچین لقبی را کسب کرده است. اغلب ما هم وقتی نام اصفهان را می شنویم، به یاد میدان نقش جهان، سی و سه پل، زاینده رود، کاخ هشت بهشت و تعداد زیاد دیگری آثار تاریخی و فرهنگی میافتیم که ارزش بازدید چندین و چندباره را دارند. اصلا وجود این جاذبه های فراوان باعث شده است که اصفهان سالانه پذیرای مسافران داخلی و خارجی زیادی باشد. علاوه بر این اصفهان یکی از قطب های صنعتی و آموزشی ایران نیز به حساب می آید.

می دانستید پر تردد ترین مسیر اتوبوسرانی ایران، مسیر تهران به اصفهان است؟

این تردد بالا به این علت است که شهرهای تهران و اصفهان از مهم ترین شهرهای صنعتی و تجاری ایران هستند.

از منظر دیگر مسافت این دو شهر خیلی از هم دور نیست و شما می توانید با اتوبوس، قطار، هواپیما و خودروی شخصی بین این دو شهر تردد کنید. اما اگر میخواهید که با خیال راحت، هزینه پایین و کیفیت بالا سفر کنید، حتما اتوبوس را انتخاب کنید.

شاید فکر کنید که به علت مسیر نه چندان طولانی بین این دو شهر، بهتر است از خودروی شخصی خود استفاده کنید و راه به صرفه تری است. اما اشتباه نکنید. زمانی که از خودروی شخصی استفاده می کنید، باید استهلاک خودرو، خطرات احتمالی و همچنین خستگی رانندگی را هم در نظر بگیرید؛ در سفر با اتوبوس هیچکدام از این مسائل مطرح نیستند!

برای انتخاب اتوبوس لازم است بدانید:

  • مسافت تهران اصفهان چقدر است؟
  • این سفر چقدر طول می کشد؟
  • اتوبوس ها چه ساعت هایی و از کدام پایانه های مسافربری تهران به سمت اصفهان حرکت می کنند؟
  • قیمت بلیط اتوبوس تهران اصفهان چقدر است؟
  • کدام شرکت های مسافربری این سرویس را دارند؟

مسافت تهران اصفهان چقدر است و این سفر چقدر طول می کشد؟

برای رفتن به اصفهان با اتوبوس دو مسیر وجود دارد. مسافت تهران اصفهان از این دو مسیر تفاوت چندانی با هم ندارد. اما از نظر زمانی کمی متفاوت است. آن هم به این علت است که مسیر اول تماما اتوبانی است و امکان حرکت سریع تر برای اتوبوس ها فراهم است.

مسیر اول که اتوبوس ها بیشتر از این مسیر برای رسیدن به اصفهان استفاده می کنند، مسیر “قم کاشان اصفهان” است. ترتیبش اینگونه است: اتوبوس از طریق اتوبان تهران قم به شهر قم میرسد. پس از آن از راه اتوبان قم کاشان، به شهر تاریخی کاشان رسیده و سپس به اصفهان خواهد رسید. طول این مسیر حدودا 435 کیلومتر است. بیشتر طول این مسیر، اتوبان است و به همین دلیل نسبت به مسیر دوم کمی زودتر به مقصد خواهید رسید. به همین خاطر است که اتوبوس ها بیشتر از این مسیر استفاده می کنند. به طور کلی زمان های سفر ممکن است متغیر باشد اما با اتوبوس از این مسیر حدودا 5 ساعت راه است.

اما مسیر دوم که قبل از احداث اتوبان قم کاشان، مسیر معمول اتوبوس ها بود و هنوز هم گاهی اوقات از آن استفاده می شود، مسیر قم دلیجان اصفهان است. تفاوت این مسیر با مسیر اول این است که: پس از قم، به جای کاشان، از شهرهای سلفچگان و دلیجان می گذرید و به اصفهان می رسید. طول این مسیر نیز حدود 440 کیلومتر است. زمان سفر از این مسیر کمی طولانی تر از مسیر اول و چیزی حدود 5:30 تا 6 ساعت است.

اتوبوس های تهران اصفهان چه ساعتی و از کدام پایانه های تهران حرکت می کنند؟

تا به حال شده که خیلی یهویی و ناگهانی برایتان سفری پیش بیاید؟ ممکن است شاغل باشین و یا دانشجو و یا در بدترین حالت فردی از بستگان شما بدحال باشد یا فوت کرده باشد و… حالا اگر این سفر یهویی از تهران به اصفهان باشد، شما خیلی خوش شانسید! همانطور که گفتیم، مسیر تهران اصفهان، پرترددترین مسیر جاده ای کشور است. به همین دلیل سرویس اتوبوس بین این دو شهر به صورت 24 ساعته مشغول به کار است و شما هر ساعتی از شبانه روز که بخواهید، می توانید به نزدیک ترین پایانه مسافربری تهران بروید و بلیط اتوبوس تهران به اصفهان را بخرید. و یا حتی از این هم راحت تر! با اپلیکیشن پایانه، به صورت اینترنتی بلیط خود را رزرو کنید.

اتوبوس های “تهران به اصفهان” از تمام پایانه های مسافربری تهران از جمله: بیهقی، جنوب، شرق و غرب، به سمت اصفهان حرکت می کنند. البته مبدا بیشتر این اتوبوس ها پایانه های بیهقی و جنوب است. مقصد نهایی این اتوبوس ها عمدتا پایانه کاوه اصفهان است. برخی از این اتوبوس ها تا پایانه صفه هم می روند.

اگر جزو آن دسته افراد ماجراجو و عاشق سفرید و همچنین به شیراز هم مانند اصفهان علاقه مندید، حتما به مقاله “مسافت تهران شیراز، ساعت حرکت و قیمت بلیط اتوبوس تهران شیراز” سر بزنید.

قیمت بلیط اتوبوس تهران اصفهان چقدر است و کدام شرکت های مسافربری این سرویس را دارند؟

⦁ سرویس های مسیر تهران به اصفهان شامل دو مدل اتوبوس و یک مدل ون هستند. اتوبوس های این مسیر از نوع نیمه VIP با ظرفیت 32 مسافر و VIP با ظرفیت 25 مسافر است.

در حال حاضر _زمستان 1402_ :

قیمت بلیط اتوبوس های 32 نفره: 122/000 تومان

قیمت بلیط اتوبوس های 25 نفره: 197/000 تومان

سرویس ون هایی که از تهران به اصفهان حرکت می کنند تحت عنوان ون هیوندای CIP 8 نفره هستند که توسط شرکت مسافربری رویال سفر ایرانیان ارائه می شود.

قیمت بلیط این ون ها 250000 تومان است و از پایانه های پونک و غرب تهران به سمت اصفهان حرکت می کنند.

برای خرید بلیط اتوبوس اصفهان می‌توانید از وبسایت و اپلیکیشن پایانه اقدام کنید.

اگر تجربه سفر با اتوبوس را داشته باشید می دانید که انتخاب شرکت مسافربری تا چه اندازه اهمیت دارد. شرکت مسافربری خوب می تواند در کیفیت سفر شما تاثیر زیادی داشته باشند. در این مسیر، شرکت های زیادی مشغول فعالیت هستند. شرکت هایی مانند:

  • گیتی نورد (تعونی 12)
  • ایران پیما (تعاونی 1)
  • رویال سفر ایرانیان
  • هسمفر چابکسواران
  • لوان نور (تعاونی 8)
  • سیر و سفر
  • تک سفر ایرانیان (تعاونی 13)
  • ترابر بی تا (تعاونی 15)
  • میهن نور آریا (تعاونی 4)
  • راه پیمای آسیا (تعاونی 9)
  • آریا سفر (تعاونی 11)
  • عدل (تعاونی 7)
  • بین المللی گیتی پیما ایران

یک اتوبوس سوار حرفه ای همیشه به حقوقش آگاه است، به همین خاطر مقاله شکایت از اتوبوس و اتوبوسرانی! را از دست ندهید که در صورت نیاز، حرفه ای و آگاهانه عمل کنید.

5/5 - (2 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا