از شرکت عقاب افشان چه می دانید؟

اتوبوس های بین شهری درسا مارال ولوو
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1403/01/28
تاریخ انتشار: 1401/10/21
زمان مطالعه: 4 دقیقه
خانه » اتوبوسرانی و حمل و نقل » از شرکت عقاب افشان چه می دانید؟

اگر از مسافران اتوبوس های بین شهری باشید یا حتی چندباری سفر با اتوبوس را تجربه کرده باشید، حتما با اتوبوس های اسکانیا آشنایی دارید. اما اتوبوس های اسکانیا را چه شرکتی تولید می کند؟ تا به حال نام شرکت عقاب افشان را شنیدید؟ اگر بگوییم این شرکت در ایران یکی از با کیفیت ترین اتاق های اتوبوس را تولید می کند تعجب می کنید؟

اتوبوس های اسکانیا توسط شرکت عقاب افشان در ایران تولید و عرضه می شوند. این شرکت در سال 1378 فعالیت خودش را آغاز کرد و هم اکنون جزو بزرگ ترین شرکت های تولید کننده اتوبوس در بخش خصوصی کشور است. کارخانه اصلی این شرکت در شهر سمنان است و دفتر مرکزی آن در تهران قرار دارد.

موسس شرکت عقاب افشان هادی اکبری راد است که سال 1305 در محله ری تهران به دنیا آمد و زندگی پر چالش و الهام بخشی داشت. از شاگردی در کارگاه های نجاری تا تاسیس بزرگترین شرکت تولید اتوبوس در ایران؛ جالب نیست؟! به گفته خود آقای اکبری راد، گرفتن نمایندگی از شرکت اسکانیا کار آسانی نبود؛ اما او با ممارست و مکاتباتی که با اسکانیا انجام داد بالاخره توانست نمایندگی اسکانیا در ایران را بگیرد.

آن ابتدا عقاب افشان نمایندگی فروش قطعات اتوبوس های اسکانیا در ایران را داشت و بعد از آن به تولید محصولات این شرکت پرداخت. در سال 2017 و 2018 عقاب افشان به عنوان بزرگترین شریک تجاری اسکانیا در جهان معرفی شد.

شرکت عقاب افشان چه محصولاتی تولید می کند؟

اگر فقط چندبار به صورت گذری اسم این شرکت را شنیده باشید و آشنایی زیادی با اتوبوس و عقاب افشان ندارید ممکن است تصور کنید تنها محصول تولیدی این شرکت اتوبوس های بین شهری ست. اما اشتباه نکنید! عقاب افشان علاوه بر تولید اتوبوس بین شهری، مینی بوس و اتوبوس های شهری نیز تولید می کند. همچنین نمایندگی فروش موتورهای دیزلی اسکانیا را هم در اختیار دارد. برای آشنایی با این محصولات با ما همراه باشید.

انواع اتوبوس های بین شهری را می شناسید؟!

اتوبوس اسکانیا کلاسیک

این محصول، اولین اتوبوس تولیدی این شرکت بود که از اوایل دهه 80 تا دهه 90 شمسی در ایران تولید می شد. تولید اسکانیا کلاسیک نام عقاب افشان را بین رانندگان و مسافران سر زبان ها انداخت. چرا؟ به این علت که این اتوبوس جزو اولین اتوبوس های مدرن تولید شده در ایران پس از اتوبوس ولوو بود که حمل و نقل جاده ای ایران را وارد دوره جدیدی کرد. هم اکنون تولید این اتوبوس متوقف شده است.

اتوبوس اسکانیا مارال

اسکانیا مارال که شاید بتوان گفت معروف ترین اتوبوس در ایران است، دومین اتوبوس بین شهری بود که توسط شرکت عقاب افشان تولید شد. امکان ندارد که شما به یکی از ترمینال های مسافربری بروید و این اتوبوس را نبینید. از نظر ظاهری این اتوبوس بسیار شبیه به اسکانیا کلاسیک است اما از نظر فنی و کیفی تفاوت های قابل توجهی دارد. اسکانیا مارال در مدل های 44 نفره و 25 نفره VIP در ایران تولید می شود و جزو پرفروش ترین اتوبوس های موجود در ایران است.

در بلاگ پایانه مطالعه کنید: در مقاله “تفاوت اتوبوس های VIP و معمولی” به شرح و تفضیل تفاوت این اتوبوس ها و جزئیات آن ها پرداخته ایم.

اتوبوس اسکانیا درسا

جدیدترین اتوبوس اسکانیا تولید شده در ایران؟

اسکانیا درسا آخرین مدل تولید شده اتوبوس های اسکانیا در ایران است. زمانی که درسا کارش را در جاده های ایران آغاز کرد، توانست طرفداران زیادی بین رانندگان و مسافران به دست آورد. این محبوبیت به دلیل سواری نرم و صندلی راحت و داشتن امکانات رفاهی مناسب نظیر مانیتور پشت صندلی است. از نظر فنی درسا و مارال با هم شباهت زیادی دارند. این اتوبوس به صورت 25 نفره VIP در ایران تولید می شود.

اتوبوس های شهری و مینی بوس:

همین طور که گفتیم عقاب افشان در زمینه تولید اتوبوس های شهری و مینی بوس هم فعال است.

این شرکت 4 محصول اتوبوس شهری به نام های آرین، پارسا، پارسین و پارسین CNG تولید می کند که در شهرهای مختلف ایران در حال تردد اند.

اگر برای جا به جایی در شهر از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنید، احتمالا اتوبوس هایی که برند OGHAB رویشان نوشته شده را دیده اید. این اتوبوس ها هم از محصولات این شرکت است.

در مورد مینی بوس ها وضع کمی فرق می کند. این روزها کمتر کسی از مینی بوس برای تردد استفاده می کند اما در برخی از مسیرهای برون شهری که مسافت کوتاهی دارند؛ هنوز هم مینی بوس وجود دارد.

خاطرات مینی بوس های بنز قدیمی با آن بو و سرو صدا را فراموش کنید. مینی بوس های جدیدی امروزه در ایران هستند که یکی از آنها مینی بوس تولید شده توسط عقاب افشان به نام NAVIGO 165S است. این مینی بوس جزو مدرن ترین مینی بوس های تولید شده در ایران است که دارای امکانات مناسبی است. امکاناتی نظیر صندلی های راحت و سیستم تهویه مطبوع.

موتورهای دیزلی:

فروش موتورهای دیزلی یکی دیگر از زمینه های فعالیت شرکت عقاب افشان و تولیدات آن است.

این موتورها در سه دسته بندی به فروش می رسند:

  • موتورهای صنعتی
  • موتورهای دریایی
  • موتور های برق شهری

بهترین اتوبوس های vip در ایران چه هستند؟

اطلاعات تکمیلی

  1. شرکت عقاب افشان در سال 1390 بزرگ ترین تولید کننده اتوبوس در ایران لقب گرفت. (در سال 1399 مجموع کارکنان این شرکت به 2000 نفر رسید. هم اکنون ظرفیت تولید اتوبوس این شرکت در حدود 5000 دستگاه است.)
  2. از افتخارات شرکت عقاب افشان تولید اتاق های اتوبوس با کیفیت و استاندارد جهانی ست که از طریق “کسب مهارت و دانش” و “بومی سازی این دانش و مهارت” به دست آمده است.
  3. عقاب افشان چندین شرکت زیر مجموعه دارد. این شرکت ها در راستای پیشبرد سیاست های اصلی عقاب افشان فعالیت می‌کنند.
  4. یکی از نکات جالب در مورد این شرکت ها، وجود چهار شرکت دانش بنیان در بین آن هاست که تاکید و نظارت می‌کند تولیدات عقاب افشان بر اساس دانش روز جهان هستند.
  5. عقاب افشان در مسیر پیشرفت، علاوه بر تولید محصولات در ایران، به صادرات آن ها نیز می‌پردازد. محصولات این شرکت به کشورهای سوریه، مصر، الجزایر، ترکمنستان، عراق و عربستان صادر می‌شود. قرارداد هایی هم با کشورهای اروپایی برای صادرات اتوبوس های عقاب اسکانیا بسته شده است.
5/5 - (2 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا