راهنمای کامل سفر زمینی به جزیره کیش

سفر زمینی کیش با اتوبوس
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1402/12/11
تاریخ انتشار: 1402/01/29
زمان مطالعه: 6 دقیقه

خانه » راهنمای سفر » راهنمای کامل سفر زمینی به جزیره کیش

سفر به کیش با اتوبوس شاید در نگاه اول سخت به نظر برسد، اما با ما همراه باشید تا انواع راه های سفر زمینی به کیش را با هم بررسی کنیم. ایران از کشور های بسیار زیبایی ست که نقاط گردشگری زیادی را از شمال تا جنوب در خودش جا داده است. ممکن است فردی ماجراجو و هیجان پسند باشید یا ممکن است به سفر های آرام و ریلکس علاقه داشته باشید. مکان های گردشگری بسیاری برای سلایق متفاوت وجود دارد.

کیش از جزیره های جنوبی کشور است و از مهم ترین قطب های گردشگری این منطقه است. فکر نمی کنم کسی باشد که علاقه‌ای نداشته باشد به کیش سفر کند. فرهنگ زیبای مردمان جنوب، غذاهای محلی خوشمزه، غذاهای دریایی لذیذ و مهم تر از همه خود دریای آبی، گوشه ای از جذابیت های کیش و قشم است. اگر قصد سفر به کیش را دارید، این مقاله برای شماست.

انتخاب وسیله نقلیه برای سفر زمینی به کیش

برای سفر به کیش مهم‌ ترین انتخاب شما، انتخاب وسیله‌ نقلیه ای است که می خواهید با آن مسیر طولانی تا کیش را طی کنید. بیشتر مسافران به علت دور بودن مسیر ترجیح می‌ دهند مسیر هوایی را برای این سفر انتخاب کنند تا زودتر برسند. اما مسیر زمینی هم ویژگی‌ های خاص خود را دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.
از راه زمینی سفر به کیش با اتوبوس، قطار و ماشین شخصی امکان پذیر است.

سفر به کیش با اتوبوس:

انتخاب اتوبوس برای سفر به کیش انتخابی هوشمندانه است. سفر با اتوبوس اقتصادی است و می توانید برای راحتی و آسایش بیشتر در طول مسیر، از اتوبوس های vip استفاده کنید. همیشه این را در نظر داشته‌ باشید که سفر های طولانی با اتوبوس یک مزیت مهم دارند. می توانید منظره‌ های بکر و چشم نواز و طبیعت‌ استان‌ های مختلف را در مسیر تماشا کنید. مخصوصا اگر در طول روز سفر کنید.
برای سفر به کیش با اتوبوس می‌ توانید با توجه به روحیات و نیاز های خود به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم به این جزیره سفر کنید.

سفر مستقیم:

اولین گزینه‌ای که می‌توانید برای سفر به کیش انتخاب کنید شرکت در تور های مسافربری تهران یا سایر شهرهاست. در این صورت شما با اتوبوس انتخابی توسط لیدر، از شهر مبدا عازم یکی از بنادر چارک یا آفتاب می‌شوید.

بندر‌های چارک و آفتاب تنهای پایانه‌ های دریایی هستند که به صورت قانونی و مداوم در زمینه‌ی حمل مسافر، خودرو یا بار از مرز های جنوبی ایران به سمت سواحل جزیره‌ کیش فعالیت دارند.

گرفتن بلیط های مربوط به اتوبوس‌ های دریایی یا لندینگ کرافت‌ها (کشتی‌ های ویژه‌ی حمل خودرو) هم برای مسافران و هم برای وسیله‌ های نقیله بر عهده مدیر تور و راننده اتوبوس است. پیشنهاد می کنیم مقاله حقوق مسافر اتوبوس های بین شهری را مطالعه کنید.

پس از انجام اقدامات لازم و گرفتن اجازه ورود، مسافران سوار بر کشتی عازم جزیره می‌شوند. پس از رسیدن به بندرگاه می‌توانند دوباره با اتوبوس در داخل کیش به گشت و گذار بپردازند. برای سفر به کیش بدون نیاز به تور های مسافربری، باید در نظر داشته‌ باشید که در میان شهر‌ های ایران شیراز تنها شهری محسوب می‌شود که در برنامه هفتگی خود اتوبوس‌ هایی به مقصد کیش دارد.

در این حالت مسافر پس از خرید بلیت و گذراندن یک مسیر 8 ساعته، در بندر چارک یا آفتاب پیاده می‌شود و از آنجا با اتوبوس‌ های دریایی به مقصد می‌رسد.

در سفرهای مستقیم به کیش باید حتما به برنامه‌ی حرکت اتوبوس‌ها دقت داشته‌ باشید.

راهنمایان تور های کیش باید توجه داشته‌ باشند که ورود اتوبوس در ایام ویژه مانند نوروز به جزیره ممنوع است.

سفر غیر مستقیم:

برای سفر به کیش با اتوبوس به صورت مستقیم مسافر باید از شهر مبدا خود به وسیله اتوبوس‌ های حمل و نقل بین شهری خود را به بندرعباس برساند و پس از پیاده شدن از اتوبوس بقیه سفر خود را با اتوبوس بعدی ادامه دهد. شاید از روش قبلی سخت تر باشد اما ماجراجویی بیشتری به همراه دارد و لذت بیشتری از دیدن شهر ها و مناطق موجود در مسیر می برید.

بیشتر بخوانید: فاصله اصفهان تا بندرعباس با اتوبوس

در این حالت برنامه ریزی سفر هم با خود شماست. می توانید با توجه به علاقه مندی ها و تفریحات خودتان آزادانه برنامه بریزید.

بندرهایی برای رسیدن به جزیره‌ی کیش بندر لنگه، بندر چارک یا بندر آفتاب در استان هرمزگان قرار گرفته‌اند.

یکی از متدوال‌ ترین سوال‌ ها این است که کدام بندر به جزیره‌ی کیش نزدیک‌تر است؟ بندر آفتاب

بندر لنگه:

نزدیک‌ ترین بندر به شهر بندرعباس است.
اتوبوس‌ های شناور مسافربر بندر لنگه تا خود کیش، حدود 2:30 دقیقه زمان سپری می‌کنند تا به جزیره برسند. این مسیر بیشترین زمان سفر دریایی به مقصد کیش است.
شناور های حمل خودرو هم حدود چهار ساعت زمان می‌برند تا به جزیره برسند.

بندر چارک:

دومین بندری که می‌توانید برای سفر زمینی به کیش از آن استفاده کنید بندر چارک است.
از بندر چارک اتوبوس‌ های شناور مسافربر حدود یک ساعت زمان لازم دارند تا به جزیره کیش برسند.
اتوبوس‌های شناور حمل خودرو هم 2:30 دقیقه طول می‌کشد تا به جزیره برسند.

بندر آفتاب:

فاصله کمی با جزیره کیش دارد.
فاصله بندر آفتاب تا کیش حدود 18 کیلومتر است.
اتوبوس‌ های شناور مسافربر برای رسیدن به جزیره 30 دقیقه زمان لازم دارند.
شناور های حمل خودرو تا جزیره‌ کیش، حدود یک ساعت طول می‌کشد تا برسند.
بندر آفتاب در غرب استان هرمزگان قرار گرفته‌ است. از سمت فارس می توانید با خودرو شخصی به بندر آفتاب بروید.

2. سفر به کیش با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی برای آن دسته از افرادی که علاقه‌ی زیادی به رانندگی دارند پیشنهاد می‌شود.
اگر از مسیر ها اطلاعات کافی ندارید، باید از هر جای ایران که هستید خود را به بندرعباس برسانید.
برای مثال: اگر از تهران حرکت می‌کنید به سمت کیش، باید ابتدا جاده تهران به کرمان و سپس جاده کرمان به بندرعباس را طی کنید. در بندرعباس شما باید به سمت بندر چارک و یا بندر لنگه بروید. ماشین خود را تحویل داده و خود نیز سوار شوید تا به جزیره برسید.

3. سفر به کیش با قطار

در سفر زمینی به کیش، به غیر از اتوبوس، قطار را هم در نظر بگیرید. برخی از مسافران به علت بالا بودن هزینه‌ بلیط های هواپیما ترجیح می‌دهند با قطار به کیش سفر کنند و در طول مسیر از مناظر لذت ببرند.
برای سفر به وسیله‌ قطار هم همانند ماشین شخصی باید مقصد نهایی خود را بندر عباس در نظر بگیرید.
از بندر عباس باید به بندر چارک یا بندر لنگه بروید و با اتوبوس‌ های شناور به جزیره زیبای کیش برسید.
برای مثال: با قطار مسافت تهران تا بندرعباس حدود 20 ساعت زمان می‌برد. به علاوه مسیر رسیدن بندر چارک یا بندر لنگه.

نکاتی در مورد لندینگ کرافت:

برای رسیدن به جزیره‌ی کیش از هر مسیری که برای سفر خود انتخاب کرده باشید (غیر از مسیر هوایی)، باید مقداری از مسیر را با لندینگ کرافت‌ ها یا همان اتوبوس‌ های شناور بر روی آب سفر کنید. بعضی از مسافران عقیده دارند لندینگ کرافت ها (Landing craft) بخشی از جذابیت سفر زمینی به کیش محسوب می شوند.
به دلایلی تکان‌ هایی که هنگان حرکت بر روی آب توسط لندینگ کرافت‌ها اتفاق می‌افتد، ممکن است موجب ایجاد حالت ‎‌های سرگیجه یا حالت تهوع در شما شود. بهتر است دارو های لازم را همراه خود داشته‌ باشید.

توجه به آب و هوا:

همانطور که می‌دانیم جزیره‌ی کیش در جنوبی‌ ترین نقطه‌ کشور قرار گرفته‌ است.
بنابراین در همه‌ی فصول سال هوای گرمی دارد و برای سفر به این جزیره باید تغییرات شرایط آب و هوایی را از شهر مبدا به مقصد حتما در نظر بگیرید و با توجه به آن لباس مناسب همراه خود داشته‌ باشید.
برای مثال اگر در زمستان از شهر سردسیر کشور به سمت کیش سفر می‌کنید، بهتر است برای طول مسیر لباس گرم بردارید. و برای روز‌های اقامت خود در جزیره لباس‌ های خنک داشته‌ باشید.

برای خرید راحت و آسان بلیط سفر به کیش با اتوبوس و قطار می توانید از سایت و اپلیکیشن پایانه اقدام کنید.

اقامت در جزیره‌ی کیش

محل اقامت خود را قبل از رسیدن به کیش انتخاب کرده و رزرو کنید. مخصوصا در ایام ویژه و شلوغی مانند عید نوروز. محل اقامتی که برای چند روز سفر خود انتخاب می‌کنید بسیار مهم هست و تاثیر زیادی روی رضایت شما از سفرتان می‌گذارد. با توجه به سلیقه و علایق خود می توانید هتل یا اقامت‌گاه ها را برای استراحت خود انتخاب کنید.

چند تا از هتل ها و اقامت گاه های شناخته شده:

اگر جزو آن دسته افرادی هستید که دنبال اقامتی آسوده و لوکس با بهترین امکانات رفاهی هستند، هتل‌ های 5 ستاره و 4 ستاره را انتخاب کنید.

  • هتل ترنج – ابتدای جاده جهان (5ستاره)
  • هتل داریوش – میدان داریوش (5ستاره)
  • مارینا پارک – بلوار مرجان، جنب برج‌های دوقلو (5ستاره)
  • پانوراما – بلوار رودکی (5ستاره)
  • میراژ – بلوار دریا (5ستاره)
  • هتل بین‌المللی – بلوار سنایی (5ستاره)

نکته دیگر: به هتل‌ هایی که هزینه‌ نسبتا کمتری دارند و شامل ستاره‌ کمتری هم هستند، به چشم فرصتی برای صرفه جویی نگاه کنید.

  • گاردنیا – بلوار خلیج فارس (3ستاره)
  • پارسیان – میدان ساحل (3ستاره)
  • گراند – بلوار موج دریا (3ستاره)
  • لوتوس – میدان امیرکبیر (3ستاره)
  • سیمرغ – جاده جهان (3ستاره)
  • فانوس – خیابان میرمهنا (2ستاره)

اگر هم از آن دسته افرادی هستید که لوکس بودن و امکانات عالی آنقدری برایتان اهمیتی ندارد و می‌خواهید برای قسمت های دیگر سفر هزینه کنید، ‌می توانید به اقامتگاه‌ ها هم فکر کنید.

5/5 - (3 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا