راهنمای سفر به باکو (با اتوبوس)

خیابان باکو در اذربایجان
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1403/01/28
تاریخ انتشار: 1401/10/12
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه » راهنمای سفر » راهنمای سفر به باکو (با اتوبوس)

تا حالا به سفر باکو فکر کردین؟ شاید انتخاب خیلی از افراد برای سفر های خارجی، در وهله‌ی اول استانبول و ارمنستان و وان و… باشد. اما چرا سفر به باکو این همه طرفدار دارد؟!

جمهوری آذربایجان یکی از کشورهای جدا شده از شوروی سابق است که در ساحل غربی دریای خزر و منطقه قفقاز واقع شده است. همچنین از شمال با روسیه و گرجستان، از غرب با ارمنستان و از جنوب هم با ایران همسایه است. البته آذربایجان از طریق منطقه نخجوان با ترکیه نیز مرز مشترک دارد. سفر به باکو با اتوبوس، با توجه به زیبایی های طبیعی و شگفت انگیز آن، می‌تواند سفری اقتصادی باشد که تجربه های جذاب و خاطره انگیزی برایتان رقم بزند.

شهر باکو پایتخت آذربایجان است که با معماری منحصر به فردش، یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این کشور به حساب می آید. معماری این شهر تلفیقی از شیوه های سنتی و نوین است که در کنار یکدیگر چهره ای خاص به این شهر بخشیده اند. باکو شهری ساحلی ست که به دلیل وجود ذخایر نفتی از نظر استراتژیک نیز مهمترین شهر جمهوری آذربایجان است.

چه راهی برای سفر به باکو بهتر است؟ (اتوبوس، هواپیما یا ماشین شخصی)

برای سفر به جمهوری آذربایجان راه های مختلفی دارین! هواپیما، اتوبوس و خودروی شخصی از جمله گزینه هایی ست که بسته به شرایط می توانید از بین آن ها انتخاب کنید.
سریع ترین راه برای سفر به آذربایجان سفر هوایی است. سفر با هواپیما به مقصد باکو حدود یک ساعت و نیم زمان میبرد. اگر زمان کمی دارید و میخواهید هرچه سریعتر به مقصد خود برسید، این گزینه برای شما مناسب است؛ اما هزینه آن نسبت به راه های دیگر بیشتر است.
یکی دیگر از راه های سفر به آذربایجان، سفر با خودروی شخصی است. اگر خودروی مناسبی دارید که تحمل سفرهای طولانی را دارد، می توانید از طریق مرز آستارا یا بیله سوار به جمهوری آذربایجان سفر کنید. البته فراموش نکنید برای سفر با ماشین شخصی، باید گواهینامه بین المللی بگیرید و خودروی خود را کاپوتاژ کنید.

سفر به باکو با اتوبوس امکان پذیر است؟

بهترین و کم هزینه ترین راه برای سفر به باکو از طریق اتوبوس است. یکی از مهم ترین ویژگی های سفرهای زمینی این است که شما می توانید از زیبایی های مسیر لذت ببرید. مسیر زمینی به آذربایجان دارای طبیعت و زیبایی های کم نظیری ست که لذت این سفر را برایتان دوچندان می‌کند. در سفر زمینی به باکو پس از گذراندن مرز ایران، ابتدا از جاده ای ساحلی کنار دریای خزر می گذرید. بعد از آن از ساحل دور شده و وارد مناطق سرسبز کشاورزی می شوید و سپس به باکو می رسید. این مسیر یکی از زیباترین مسیر های جاده ای است که می توانید تجربه کنید.

برای رفتن به باکو با اتوبوس تنها کافی است که پاسپورت و ویزای خود را تهیه کنید و بلیط اتوبوس باکو را به صورت اینترنتی تهیه کنید. اتوبوس های ایرانی به مقصد باکو از مبدا پایانه آزادی تهران به سمت باکو حرکت می کنند. زمان این سفر با اتوبوس، با احتساب زمانی که در مرز صرف می کنید، حدود 12 تا 14 ساعت است.

مسیر حرکت اتوبوس های تهران باکو:

مسیر حرکت اتوبوس های تهران باکو، از مرز آستارا در شمال استان گیلان می گذرد. برای این منظور اتوبوس از تهران و از مسیر قزوین به سمت رشت، و پس از آن به سمت آستارا حرکت می کند. آستارا هم نام شهری در استان گیلان است و هم شهری در کشور آذربایجان. پس از عبور از مرز آستارا که بر روی رودخانه آستاراچای قرار دارد، با طی کردن مسافت حدود 300 کیلومتر به شهر ساحلی و زیبای باکو می رسید.

آب و هوای آذربایجان چگونه است؟

این کشور به دلیل قرارگیری در منطقه قفقاز، جزو مناطق سردسیر به حساب می آید. تابستان های آن کمی گرم و زمستان هایی سرد دارد. میزان بارش در آذربایجان زیاد نیست، حتی می توان گفت نسبتا کم است.

بنابراین بهترین فصل برای سفر به باکو، فصل بهار و پس از آن تابستان است.

نکات تکمیلی

واحد پول جمهوری آذربایجان چیست؟ واحد پول این کشور منات است.

امنیت در آذربایجان: این کشور جزو کشورهای نسبتا امن منطقه است. هرچند که گاهی جرم و جنایت نیز در این کشور به وقوع می پیوندد.

حمل و نقل عمومی و تاکسی: وسایل نقلیه عمومی شهر باکو تقریبا قابل اعتماد و ایمن هستند. البته ممکن برخی از تاکسی ها از شما هزینه اضافی بگیرند، مراقب باشید.

خطر بلایای طبیعی: این کشور مستعد برخی از بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله و رانش زمین است. اگر به شرایط جوی و جغرافیایی حساس هستید قبل از تهیه بلیط، حتما شرایط جوی و هشدارهای زمین شناسی و هواشناسی را بررسی کنید.

خرید بلیط اتوبوس باکو

لیست سرویس‌های اتوبوس باکو را در سایت پایانه مشاهده کنید.
5/5 - (1 vote)

4 در مورد “راهنمای سفر به باکو (با اتوبوس)”

  1. سلام
    چگونه میتوان زمینی به باکو رفت؟
    بلیط اتوبوس تهران به باکو موجوده؟
    یا اینکه اگه به آستارا بریم بلیط اتوبوس یا قطار آستارا به باکو موجوده؟

    1. بله امکان زمینی رفتن با اتوبوس وجود داره. بلیط سفر های خارجی از سایت قدیم پایانه قابل خریداری است.
      وارد سایت فعلی که شدید، بالا سمت چپ روی آیکون سایت قدیم پایانه کلیک نمایید و سپس سفر های خارجی را انتخاب کنید.
      در صورت بروز مشکل می توانید با پشتیبانی پایانه تماس بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا