چگونه در یک سفر طولانی با گوشی همه کارهایمان را مدیریت کنیم؟

بلیط اتوبوس
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1401/06/11
تاریخ انتشار: 1401/06/11
زمان مطالعه: 4 دقیقه

شاید به جرئت بتوان گفت که امروزه گوشی موبایل مهم ترین بخش از زندگی همه ما شده است. اکثر ما ساعت های زیادی را به استفاده از گوشی موبایل اختصاص می دهیم. بسیاری از کارها در این روزها به وسیله همین گوشی انجام می شود. برای مثال کارهای بانکی. حال زمانی که بحث سفر به میان می آید، اهمیت گوشی موبایل دو چندان می شود. بسیاری از ما در یک سفر طولانی با گوشی، مانند ارمنستان، باکو، شیراز، اصفهان و… می توانیم همه ی کارهای مهم و رزومره خود را انجام دهیم.

علاوه بر این، استفاده از اپلیکیشن های مختلف، کیفیت سفر ما را افزایش داده و باعث می شود در بهترین حالت ممکن سفر خود را به انتها برسانیم. همچنین اگر با اتوبوس و هواپیما سفر کنیم، بازی های مختلف و سرگرم کننده میتواند مسیر را برایمان کوتاه تر کند. در این مطلب با استفاده درست از گوشی موبایل در سفر و همچنین پرکاربردی ترین اپلیکیشن های موبایل آشنا می شویم.

چه اپلیکیشن هایی در سفر نیاز است؟

برخی از اپلیکیشن ها مختص سفر هستند. از این جهت که شما می توانید با آن ها بلیط سفر تهیه کنید و یا مکان های گردشگری و رستوران های شهرهای مختلف را در آن ها بررسی کنید. برای مثال برای تهیه بلیط اتوبوس می توانید اپلیکیشن های مختلفی را نصب کنید که به راحتی امکان خرید و کنسلی آنی را برای شما فراهم می کنند.

برای دریافت اطلاعات مکانهای اقامتی و هتل ها، اپلیکیشن جاباما بسیار مفید و کاربردی است. در این برنامه میتوانید مکان های اقامتی مختلف را ببینید و نظرات کاربران در مورد آن را بخوانید.

 اگر با خودروی شخصی سفر نکردید، برای جابجایی های شهری حتما برنامه اسنپ یا تپسی را رو موبایل خود نصب کنید. همچنین در سفر های خارجی می توانید از برنامه Uber استفاده کنید. برنامه های اسنپ و Uber قسمتی را هم برای سفارش غذا به نام اسنپ فود و Ubereats دارند.

برخی از برنامه ها هستند که در برنامه ریزی سفر به شما کمک می کنند. یکی از برنامه های خوب در این زمینه Packpoint است. در این برنامه شما می توانید بر اساس اطلاعاتی که وارد می کنید، وسایل مورد نیاز و برنامه ریزی سفرتان را از برنامه دریافت کنید.

یکی از اپلیکیشن های خوب برای دریافت اطلاعات رستوران ها در سفر های خارجی، foursquare است. در این اپلیکیشن میتوانید رستوران های مختلف را پیدا کنید و بر اساس امتیاز و نظر کاربران، بهترین انتخاب را داشته باشید.

اپلیکیشن های مسیر یاب

یکی از کاربردی ترین برنامه ها در سفر، اپلیکیشن های مسیریاب هستند. بدون داشتن این اپلیکیشن ها، پیدا کردن آدرس های مختلف می تواند خیلی سخت باشد. اما به وسیله این برنامه ها به راحتی می توان هر جایی را پیدا کرد و از بهترین مسیر به آنجا رفت. از بهترین اپلیکیشن های مسیریاب می توان به google maps اشاره کرد. همچنین برنامه های بلد و نشان نیز از مسیریاب های ایرانی هستند که در داخل ایران قابل استفاده هستند.

اپلیکیشن های بانکی

زمانی که به مسافرت می روید، ممکن است کار بانکی برایتان پیش بیاید، اما دسترسی به بانک یا خودپرداز نداشته باشید. یکی از الزامات سفر طولانی با گوشی، داشتن اپلیکیشن های بانکی است. حتما قبل از سفر از طریق بانک خود، اپلیکیشن موبایل آن را فعال کنید تا در طول سفر به راحتی کارهای بانکیتان را از طریق موبایل بانک مدیریت کنید.

اپلیکیشن های مدیریت سیمکارت

اپلیکیشن های مدیریت سیمکارت مانند ایرانسل من و همراه من، میتوانند برای پرداخت قبض و یا شارژ اینترنت بسیار کاربردی و مفید باشند. توصیه میشود اپلیکیشن مربوط به سیمکارت خود را در موبایل خود داشته باشید.

اپلیکیشن پیش بینی آب و هوا

یکی از مهم ترین عوامل در کیفیت سفر، وضعیت آب و هوا است. تغییرات آب و هوا می تواند از بهترین تا بدترین حالت ها را برای سفر به وجود آورد. بنابراین بسیار لازم است که اپلیکیشن های پیش بینی وضع هوا در موبایل شما موجود باشد. اکثر گوشی ها به صورت پیش فرض این برنامه ها را دارند. اما برای اطمینان بیشتر یک یا دو برنامه پیش بینی آب و هوای دیگر هم به موبایل خود اضافه کنید. برای مثال می توانید برنامه Accuweather را نصب کنید.

اپلیکیشن های ترجمه

زمانی که به سفر های خارجی می روید، برنامه های ترجمه کننده مانند google translate از الزامات سفر است. ممکن است با خود فکر کنید که زبان انگلیسی شما خوب است و نیازی به این برنامه ها ندارید، اما این نکته را هم در نظر بگیرید که امکان دارد در سفرتان با شخصی روبرو شوید که زبان انگلیسی اش خوب نباشد.

در هر صورت این برنامه ها برای سفر لازم است و بهتر است برای اطمینان بیشتر در گوشی خود داشته باشید.

اپلیکیشن های عکاسی و ادیت عکس

اگر از آن دسته آدم هایی هستید که در مسافرت همیشه دوربین گوشیتان روشن است، بهتر است یک یا چند اپلیکیشن برای ادیت عکس داشته باشید. یکی از محبوب ترین برنامه ها برای ادیت و افکت گذاری عکس ها، برنامه snapchat است. به وسیله این اپلیکیشن می توانید هر حالت و افکتی که نیاز دارید را برای خود انتخاب کنید و به راحتی عکس های دلخواهتان را بگیرید.

اگر تنها سفر می کنید حتما بخونید: نکات سفر انفرادی با اتوبوس.

محبوبترین بازی های موبایل کدام اند؟

سفر با گوشی به دلیل اپ های بازی بسیار راحت تر هستند. اگر با اتوبوس، قطار و یا هواپیما سفر میکنید، ممکن است زمانی که در مسیر هستید حوصله تان سر برود. بهترین گزینه برای مقابله با این مسئله داشتن بازی بر روی گوشی موبایل است. بهتر است قبل از سفر، بازی هایی که فکر می کنید به آنها علاقه دارید را دانلود کنید. چون ممکن است در مسیر اینترنت شما مناسب نباشد. همچنین برخی از بازی ها مانند clash royale و pubg آنلاین هستند و نیاز به اینترنت دارند. اما برخی بازی ها هم هستند که به صورت آفلاین میتوانید آن ها را انجام دهید. مانند ninja fruit، 2048، snake io، bridge race، flow free.

برای اینکه بتوانید به صورت بهینه از موبایلتان استفاده کنید بهتر است حواستان به شارژ باتری موبایل هم باشد. لازم است همیشه یک پاور بانک همراه داشته باشید تا در موارد لزوم از آن استفاده کنید. همچنین سعی کنید زمانی که به پریز برق دسترسی دارید موبایل و پاوربانکتان را شارژ کنید. البته اگر با اتوبوس VIP سفر می کنید نیازی به این نگرانی هم نیست. می توانید موبایل و لپ تاپ خود را به راحتی شارژ کنید.

5/5 - (3 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا