پرسش های متداول
ما به متداول ترین سوالات شما درباره خرید بلیط و قوانین سفر با اتوبوس پاسخ داده ایم.
آیا برای سوارشدن به اتوبوس، چاپ بلیط اینترنتی الزامیست؟
خیر، به همراه داشتن شماره بلیط و رسید اینترنتی کفایت میکند. توجه داشته باشید ابتدا باید از طریق باجه شرکت مسافربری مبدا ، بلیط خود را چاپ کنید.
از اعتبار حسابم هنگام خرید بلیط نمیتوانم استفاده کنم.
برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس با اعتبار سایت، ابتدا باید مبلغ اعتبار را به اندازه قیمت بلیط برسانید و سپس عملیات خرید را انجام دهید. در این حالت دیگر به درگاه بانک متصل نمیشوید و مبلغ بلیط از اعتبار حسابتان کسر میشود.
میخواهم اعتبار حسابم به کارت بانکیم واریز شود.
از طریق فرم تماس با ما در وبسایت پایانه، شماره همراه، حساب کاربری و شماره کارت به نام صاحب حساب را ارسال کنید، وجه اعتبار طی 72 ساعت به حساب بانکی شما واریز خواهد شد.
برای کنسل کردن بلیط اتوبوس در وبسایت پایانه چیکار کنم؟
کافیست شماره خرید را در صفحه استرداد بلیط وارد کنید. میتوانید راهنمای استرداد بلیط از طریق وبسایت پایانه را نیز مطالعه کنید.
بعد از پرداخت هزینه بلیط، با خطا مواجه شدم، چیکار کنم؟
ابتدا از قسمت استعلام بلیط اتوبوس، تاریخ خرید بلیط (تاریخ اقدام به خرید نه تاریخ حرکت) را در بازه زمانی مشخص کنید و بلیط رو استعلام بگیرید. درصورتی که اطلاعات بلیط را در جدول استعلام مشاهده میکنید، بلیط شما صادر شده است و مشکلی ندارد.
در غیر این صورت، صندلی رزرو شده تا 15 دقیقه ی دیگه آزاد میشود و میتوانید مجددا برای خرید اقدام کنید.
در صورتی که وجه از حساب شما کم شد و بلیط صادر نشد، مبلغ بعد از دوساعت به حساب شما واریز میشود، اگر واریزانجام نشد، با پشتیبانی پایانه تماس بگیرید.
برای استرداد آنلاین بلیط اتوبوس، چقدر وقت دارم؟
تا یک ساعت مانده به حرکت اتوبوس، شما میتوانید بلیط خود را از طریق پایانه استرداد کنید. بعد از حرکت اتوبوس، برای دریافت 50 درصد هزینه، با شرکت مسافربری تماس بگیرید.
اگر دچار مشکل شدم، چه راه دیگری جز تماس با پشتیبانی هست؟
میتوانید از طریق اینستاگرام پایانه مشکل خود را با ما درمیان بگذارید. اطلاعات بیشتر را در صفحه ارتباط با پشتیبانی بخوانید.
شناسه و گذرواژه ام رو فراموش کردم، چیکار کنم؟
در صفحه ورود به حساب کاربری، گزینه گذرواژه را فراموش کردم انتخاب کنید. سپس ایمیل یا شماره تماس حساب کاربری را ثبت کنید. شناسه و گذرواژه برای شما ارسال میشود.
چطور مطمئن شوم خرید بلیط اتوبوس با موفقیت انجام شده؟
بعد از خرید موفق، شماره بلیط را در سایت دریافت میکنید . شماره بلیط از طریق پیامک برای شما ارسال میشود. در غیر این صورت مشکلی به وجود آمده است و باید با پشتیبانی پایانه تماس بگیرید.
هزینه از حسابم کسر شده ولی شماره بلیط دریافت نکردم، چیکار کنم؟
بوجه پرداختی به صورت آنی به حساب شما واریز میشود، در صورت عدم واریز وجه تا 72 ساعت، با پشتیبانی پایانه تماس بگیرید.
قوانین سفر با اتوبوس
بهتره قبل از سفر با اتوبوس، قوانین رو به طور کامل بدونید
قیمت بلیط بچه ها و بزرگسالان با هم فرق دارد؟
برای کودکان زیر دوسال که بغل مادر هستند، نیازی به خرید بلیط اتوبوس نیست. ولی برای کودکان بالای دوسال باید بلیط خریداری شود که قیمت آن با بلیط بزرگسالان برابر است. لازمه بدانید بیمه، کودکان زیر دوسال را هم بدون خرید بلیط پوشش میدهد.
اگر سوار اتوبوس نشوم، میتوانم هزینه پرداختی را پس بگیرم؟
بله. شما میتونید بلیط خود را بعد از حرکت اتوبوس هم استرداد کنید و براساس قانون استرداد، پنجاه درصد مبلغ را پس بگیرید. برای اطلاع از جزئیات و قوانین استرداد به صفحه کنسلی بلیط اتوبوس مراجعه کنید.
برای سوار شدن به اتوبوس، چقدر بار میتوانم به همراه داشته باشم؟
میزان بار مجاز هر مسافر در سفرهای داخلی 20 کیلوگرم و در سفرهای خارجی 40 کیلوگرم می باشد، البته بعضی از تعاونی ها با دریافت هزینه اضافه و اضافه بار، اجازه حمل بار بیشتری به شما میدهند.
چه مدت قبل از حرکت اتوبوس در ترمینال حضور داشته باشم؟
بهتره کمی زودتر از حرکت اتوبوس (حداکثر سی دقیقه) در ترمینال حضور داشته باشید.
همراه داشتن سگ و گربه در سفر با اتوبوس امکان پذیر است؟
خیر، متاسفانه این کار خلاف قانون میباشد! جزئیات بیشتر را در این مقاله بخوانید.