راهنمای مسیر رشت به قزوین

مسیر رشت تا قزوین (با اتوبوس)
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1402/12/21
تاریخ انتشار: 1402/11/26
زمان مطالعه: 5 دقیقه


خانه » راهنمای سفر » راهنمای مسیر رشت به قزوین

شروع سفر از رشت به قزوین، مسیری در میان فرهنگ و طبیعت است. این راه که فاصله‌ای بیش از 2 ساعت دارد، مسافر را از طبیعتی بکر و دیدنی، به یک شهر تاریخی و کهن می‌رساند. در این مطلب شما را برای آشنایی با مسیر رشت به قزوین، جاده‌های این مسیر، مناظری که دست نخورده به‌جا مانده و تجربه‌‌های جاده‌ای که شمال و مرکز ایران را به هم وصل می‌کند، می‌پردازیم. تا انتهای مطلب با پایانه همراه باشید تا اطلاعات کافی در مورد سفر از رشت به قزوین را به دست بیاورید. 

انتخاب راه جاده ای مناسب برای مسیر رشت به قزوین 

انتخاب جاده‌ای مناسب برای طی مسیر رشت تا قزوین، اهمیتی ویژه دارد، زیرا مسیرهای متعددی پیش روی مسافران قرار دارد و هرکدام ویژگی‌ها و چشم‌اندازهای منحصر به‌فردی دارند.

چندین مسیر برای رسیدن از رشت به قزوین وجود دارد که شامل جاده‌ها و بزرگراه‌های مختلفی است. توجه به جنبه‌هایی چون “زمان سفر، ایمنی، امکانات راهی، مناظر طبیعی و البته هزینه‌ها” اهمیت دارد. در اینجا به بررسی اصلی‌ترین مسیرهای موجود می‌پردازیم:

1. مسیر آزادراه رشت – قزوین

رایج‌ترین مسیر رشت به قزوین، سفر از طریق آزادراه رشت – قزوین است که به دلیل راحت بودن دسترسی و کیفیت خوب، تبدیل به اولین انتخاب برای بسیاری از مسافران شده است. این آزادراه که در 2 باند و با امکانات رفاهی مناسب وجود دارد، سفری نسبتاً سریع و راحت را تضمین می‌کند و معمولاً حدود 3 تا 4 ساعت زمان می‌برد. مسافر در این مسیر می‌تواند از مناظری خیره‌کننده از جمله جلگه‌های حاصلخیز و تپه‌ماهورهای زیبا لذت ببرد.

2. مسیر جاده‌ای معمولی از جاده قدیم رشت – قزوین

یک گزینه دیگر برای مسافرانی که قصد دارند کمی متفاوت لذت ببرند، جاده قدیم رشت به قزوین است. این مسیر که عمدتاً از بین جنگل‌ها و مناظر طبیعی زیبایی عبور می‌کند، می‌تواند فرصتی برای آشنایی با روستاهای دیدنی و نواحی کشاورزی اطراف را برای شما فراهم می‌کند. البته این مسیر به لحاظ زمانی کمی طولانی‌تر است و ممکن است بین 4 تا 5 ساعت زمان ببرد.

3. مسیر ترکیبی از جاده‌های فرعی و کوهستانی

یک انتخاب ماجراجویانه‌تر، طی کردن راه‌های فرعی و کوهستانی در مسیر رشت به قزوین است. گرچه کمی وقت‌گیر و دشوارتر است، اما تجربه‌های منحصر به فردی از دیدنی‌های کمتر شناخته شده را برایتان رقم می‌زند. در این مسیر، می‌توانید از آبشارها، دشت‌های سبز و روستاهای کوهپایه‌ای دیدن کنید.

مطالعه بیشتر: انتخاب راه جاده‌ای برای مسیر شیراز به رشت

نکات مهم در انتخاب راه جاده ای در مسیر رشت به قزوین

انتخاب راه جاده‌ای مناسب مسیر رشت به قزوین به عوامل مختلف بستگی دارد. برای کسانی که به دنبال سرعت و راحتی هستند، آزادراه گزینه مناسبی است. جاده قدیم و مسیرهای کوهستانی به کسی که مایل به استفاده از فرصت سفر برای کشف و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی و تجربه‌های محلی است، پیشنهاد می‌شود. به همین دلیل، تعیین هدف از سفر و اولویت‌های شخصی شما مهم‌ترین عامل در انتخاب راه و مسیرتان خواهد بود.

فاصله رشت تا قزوین با اتوبوس

فاصله رشت تا قزوین

انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای مسیر رشت به قزوین 

برای انتخاب وسیله نقلیه مناسب برای سفر از رشت به قزوین، باید توجه کنیم که چهار وسیله نقلیه اصلی برای این سفر، یعنی اتومبیل شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما وجود دارند. برخی نکاتی که می‌توانید برای انتخاب وسیله نقلیه مناسب مد نظر داشته باشید عبارت‌اند از:

  • مدت زمان سفر 
  •  هزینه‌ها
  •  انعطاف‌پذیری
  • راحتی
  •  شرایط جوی

هر یک از این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا وسیله نقلیه‌ای را انتخاب کنید که بهترین گزینه برای سفرتان باشد.

فاصله رشت تا قزوین با وسیله نقلیه متفاوت

قرار دادن دو نقطه رشت و قزوین در دو سرِ یک خط، فقط بخشی از ماجرای انتخاب وسیله نقلیه برای طی کردن این مسیر است. فاصله بین این دو شهر زیبا و تاریخی، تقریبا 180 کیلومتر است و انتخاب هر  وسایل نقلیه، احساس متفاوتی از سفر از رشت به قزوین را برای شما به وجود می‌آورد. 

مسیر رشت تا قزوین با خودروی شخصی 

سفر با خودروی شخصی، معمولاً کمترین زمان را برای سفر از رشت تا قزوین برایتان دارد و به صورت میانگین، ۴ ساعت زمان می‌برد. خودروی شخصی امکان استقلال کامل در انتخاب زمان حرکت و توقف‌های دلخواه را به شما می‌دهد. عبور از مناطق دیدنی مانند دیلمان و سنگر در صورت انتخاب مسیرهای فرعی، می‌تواند به تجربه‌ای بی‌تکرار تبدیل شود.

سفر از رشت به قزوین با اتوبوس 

سفر با اتوبوس یکی از مطمئن‌ترین و اقتصادی‌ترین روش‌های رسیدن به قزوین است که معمولاً در حدود 4 تا 5 ساعت طول می‌کشد. اتوبوس‌های متنوعی برای انتخاب وجود دارند، از سرویس‌های عادی گرفته تا VIP که راحتی بیشتری را ارائه می‌دهند و شما می‌توانید بلیط اتوبوس رشت به قزوین را به راحتی با وارد شدن به وبسایت پایانه برای خود رزرو کنید. 

استفاده از تاکسی اینترنتی برای سفر از رشت به قزوین 

اگر به دنبال راحتی هستید و دلتان می‌خواهد زودتر به مقصد برسید، استفاده از تاکسی‌های اینترنتی یا سرویس‌های اشتراک‌گذاری سواری نیز گزینه‌های سریع و منعطفی هستند. البته هزینه بیشتری نسبت به اتوبوس دارند اما زودتر به مقصد می‌رسید. 

طی کردن مسیر رشت به قزوین با قطار

به علت اینکه قطار مستقیمی بین رشت و قزوین وجود ندارد، برای انتخاب این گزینه باید در یک ایستگاه میانی مانند تهران، قطار خود را عوض کنید. سفر با قطار می‌تواند طولانی‌تر از سایر وسایل نقلیه باشد، ولی  راحتی قطار می‌تواند تا حد زیادی جبران‌کننده زمان اضافی باشد.

سفر از رشت به قزوین با موتورسیکلت یا دوچرخه

برای علاقه‌مندان به ماجراجویی، سفر با موتورسیکلت یا حتی دوچرخه، رقم زدن خاطرات هیجان‌انگیز و داستان‌هایی است که در هیچ کتاب راهنمای سفری نوشته نشده است. این نوع سفر نیازمند آمادگی جسمانی بالا و تجهیزات مناسب است که ممکن است مدت زیادی طول بکشد.

فاصله رشت تا قزوین دقیقا چند کیلومتر است و چقدر زمان می‌برد؟

مسافت مسیر رشت به قزوین 172 کیلومتر است که 2 ساعت و 13 دقیقه طول می‌کشد آن را طی کنید.

خرید بلیط اتوبوس برای مسیر رشت به قزوین

طی کردن مسیر رشت به قزوین و گذشتن  از جاده‌های سرسبز شمال به دشت‌های وسیع مرکزی ایران، ماجرایی جذاب برای هر مسافری است. این سفر با یک کلیک در پایانه امکان‌پذیر است.

در وب‌سایت و اپلیکیشن پایانه، خرید بلیط اتوبوس از رشت به قزوین، بسیار ساده و سریع است که بدون دردسرهای معمول خرید حضوری، انجام می‌شود. شما حتی بدون نیاز به ترک خانه یا محل کارتان، با چند کلیک ساده، بلیط مورد نظرتان را می‌توانید تهیه کنید. 

چطور بلیط اتوبوس رشت-قزوین را رزرو کنیم؟ 

برای خرید بلیط اتوبوس مسیر رشت به قزوین، وارد پایانه شوید، مقصد و مبدا خود را انتخاب کنید و در میان گزینه‌های مختلفی که از نظر ساعت حرکت، تعداد صندلی‌های باقی‌مانده و نوع خدمات متغیر هستند، سفر دلخواهتان را پیدا کنید.

چه بخواهید از شلوغی و هیاهوی بازار بلیط‌فروشی‌ها در امان بمانید، و یا قصد داشته باشید قبل از بقیه مسافران بلیط مورد نظرتان را رزرو کنید، “پایانه” راهگشای نیازهای شماست. پرداخت آنلاین، ارائه صورت‌حساب الکترونیکی و ارسال بلیط به موبایل، همگی‌ باعث از تجربه خرید آسان و مدرن می‌شوند.

خرید بلیط اتوبوس رشت به قزوین

لیست سرویس‌های اتوبوس رشت به قزوین را در سایت پایانه مشاهده کنید.

خرید بلیط اتوبوس قزوین به رشت

لیست سرویس‌های اتوبوس قزوین به رشت را در سایت پایانه مشاهده کنید.
5/5 - (3 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا