در انبار پایانه های مسافربری چه می گذرد؟

انبارداری ترمینال گرگان
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1403/01/28
تاریخ انتشار: 1401/12/13
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه » قوانین سفر » قوانین سفر با اتوبوس » در انبار پایانه های مسافربری چه می گذرد؟

تا به حال در شرایط اضطراری قرار گرفتید؟ شرایطی که نیاز باشد بسته‌ای را خیلی سریع به دست کسی برسانید؟ بهترین راهی که به ذهن‌تان رسید چه بود؟ جابجایی و ارسال بار با اتوبوس یکی از سریع ترین راه ها برای ارسال بسته و تحویل در کوتاه ترین زمان است،

برای ارسال بار با اتوبوس باید چیکار کرد؟

یکی از خدماتی که شرکت های مسافربری ارائه می‌کنند خدمات ارسال بار است. می‌توانید هر وسیله‌ای را (که در گروه موارد ممنوعه حمل با اتوبوس نباشد) تا سقف 40 کیلوگرم با اتوبوس جا به جا کنید. 

برای این منظور باید محموله خود را به قسمت انبار شرکت های مسافربری برسانید.

بیشتر بدانید: مقدار بار مجاز هر مسافر در سفر با اتوبوس چند کیلوگرم است؟

شیوه ارسال بار به طور معمول:

زمانی که بار خود را تحویل انبار پایانه دهید، بارنامه شده و با اولین سرویس به شهر مقصد ارسال می‌شود. پس از رسیدن به مقصد، تا گیرنده‌ای که اسم و مشخصاتش روی بار خورده است آن را تحویل بگیرد، بار در انبار پایانه مقصد می‌ماند. اما آیا می‌دانید کدام شرکت های مسافربری در کدام پایانه ها انبار دارند؟

چه شرکت هایی در کدام پایانه های مسافربری انبار دارند؟

تقریبا همه شرکت های مسافربری بزرگ در ترمینال ها دارای انبار هستند. برخی از شرکت های باربری هم که فقط خدمات جابجایی بار را انجام می‌دهند در پایانه های مسافربری دارای دفتر هستند و بارهای مردم را تحویل می‌گیرند. این شرکت ها معمولا بار های خود را به وسیله شرکت های مسافربری جا به جا می کنند و اگر در شهر مقصد دارای دفتر نباشند، بار خود را در انبار شرکت مسافربری نگه می‌دارند تا گیرنده بار آن را تحویل بگیرد.

برای مثال: باربری وطن در پایانه جنوب تهران دارای دفتر است. می توانید برای ارسال بار با اتوبوس از این شرکت باربری کمک بگیرید. این شرکت مرسولات خود را با شرکت های مسافربری مختلف جا به جا می کند و مرسولات را در انبار شرکت مسافربری در مقصد مورد نظر نگه‌داری می‌کند.

بیشتر بخوانید: آیا حمل حیوانات خانگی با اتوبوس مجاز است؟

آیا شرکت ها هزینه انبارداری دریافت می کنند؟

عموما بارهایی که به پایانه های مسافربری ارسال می کنید، مدت زیادی در انبار پایانه ها نمی مانند. به همین دلیل هزینه انبارداری در پایانه مبدا دریافت نمی شود. فقط در صورتی هزینه انبارداری در پایانه مقصد از شما دریافت می‌شود که بسته یا بار مدتی در انبار بماند و برای تحویل گرفتن آن دیرتر مراجعه کنید.

برای دریافت هزینه انبارداری معمولا تعرفه خاصی وجود ندارد و این موضوع یک امر توافقی بین شرکت مسافربری و صاحب بار است که باید بین خودشان حل کنند.

به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم حتما برای مبلغ پرداختی نهایی از ابتدا به توافق برسید.

برای تحویل بار باید حتما خودمان به انبار ترمینال ها مراجعه کنیم؟

شاید فاصله زیاد شما با پایانه مسافربری باعث شود قید ارسال بار با اتوبوس را بزنید. اما باید بدانید که “برای تحویل بار به شرکت مسافربری لازم نیست حتما خودتان مراجعه کنید”. می توانید با قرار دادن مشخصات مبدا و مقصد بر روی بار، بسته را به پیک تحویل دهید. یادتان باشد بگویید بار را به کدام شرکت مسافربری یا باربری تحویل دهد.

برای پرداخت هزینه بار هم دو راه دارید! یا می توانید خودتان از مبدا این هزینه را پرداخت کنید و یا پرداخت را به شخصی که در مقصد بار را از شرکت تحویل می‌گیرد واگذار کنید.

چه بارهایی را می توانیم با اتوبوس ارسال کنیم؟

ارسال بار با اتوبوس تابع همان قوانینی است که بر ارسال بار با پست و تیپاکس وجود دارد.

  • مسلما شما هیچ کلای قاچاق و ممنوعه ای را نمی توانید با اتوبوس ارسال کنید.
  • همچنین مواد غذایی فاسد شدنی و بد بو را هم نمی توانید با اتوبوس بفرستید.
  • اقلامی نظیر پول نقد، چک، اسناد مهم و … که مسئولیت سنگینی دارند را نیز نمی توانید با اتوبوس ارسال کنید.
  • مسئولیت گم شدن یا کم شدن این اقلام به عهده شماست و شرکت مسافربری هیچ مسئولیتی در قبال آن متحمل نمی شود.

در مقاله “اشیای ممنوعه در اتوبوس” بیشتر توضیح دادیم.

 

مطالعه بیشتر مقالات بلاگ پایانه

مقالات مرتبط اتوبوسی را در مجله پایانه مطالعه کنید.
5/5 - (1 vote)

1 در مورد “در انبار پایانه های مسافربری چه می گذرد؟”

  1. درود یرشما..کاش چند مچرد دیگه رو هم اضافه میکردید در صفحه مثال هرینه هرکیلو بار چنده یااینکه ترمینال شهید کلانتری به کدوم شهرها ارسال محموله ویا اتوبوس داره.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا