معرفی ترمینال های مسافربری شیراز

پایانه مسافربری شیراز اهواز
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1403/01/08
تاریخ انتشار: 1401/06/01
زمان مطالعه: 3 دقیقه
خانه » راهنمای سفر » معرفی ترمینال های مسافربری شیراز

زمانی که نام شهر شیراز می آید ناخودآگاه ذهنمان به سمت تاریخ، فرهنگ و زیبایی می رود. وجود جاذبه های فرهنگی و تاریخی از جمله تخت جمشید، آرامگاه حافظ و سعدی، باغ ارم و… این شهر را به یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی ایران بدل کرده است. شیراز مرکز استان فارس و یکی از کلان شهر های ایران است که سالانه گردشگران زیادی را از داخل و خارج از کشور به سمت خود می کشاند. علاوه بر این، به دلیل موقعیت جغرافیایی این شهر در نیمه جنوبی کشور، جزو شهرهای پرتردد این منطقه به حساب می آید. گردشگرپذیری و تردد بالای این شهر، باعث شد مانند شهر تهران، پایانه های مسافربری در نقاط مختلف شیراز نیز احداث شود.

ترمینال های شیراز هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند و در قسمت های مختلف شهر قرار گرفته‌اند. در ادامه با ما همراه باشید تا پایانه های مسافربری شیراز را با هم بررسی کنیم.

ترمینال های مسافربری شیراز:

  • ترمینال مسافربری کاراندیش
  • پایانه (ترمینال) مدرس
  • پایانه (ترمینال) مسافربری امیرکبیر
  • ترمینال شهید طباطبایی
  • پایانه علی ابن حمزه

ترمینال های شیراز کجاست؟ (آدرس و شماره تلفن)

پایانه مسافربری کاراندیش

پایانه کار اندیش از بزرگ ترین و پرتردد ترین پایانه های مسافربری شیراز است. این پایانه در سال 1366 با مساحتی در حدود 15 هکتار تاسیس شد. سرویس های اتوبوس از این ترمینال به اکثر شهرهای ایران موجود است. پایانه کاراندیش در قسمت شرقی شهر شیراز و نزدیک به شهر واقع است. بنابراین دسترسی به آن تقریبا آسان است و با وسایل حمل و نقل عمومی نسبتا راحت می توانید به این پایانه برسید.

پایانه کاراندیش چه امکانات رفاهی دارد؟

ترمینال کاراندیش امکانات رفاهی مناسب و جالبی از قبیل: آرایشگاه، انبار امانات، رستوران، فست فود، کافی شاپ، اتاق استراحت رانندگان، پارکینگ و نمازخانه دارد.

آدرس و شماره تلفن ترمینال کاراندیش

نشانی: شیراز، خیابان ساحلی شرقی، بلوار شهید کاراندیش، پایانه اتوبوسرانی شهید کاراندیش

تلفن تماس: ۰۷۱۳۷۳۲۷۶۵۰

بیشتر بخوانید: معرفی پایانه های مسافربری تبریز

پایانه مسافربری مدرس

از دومین پایانه های اتوبوس رانی شیراز می توان به مدرس اشاره کرد. پایانه مسافربری مدرس با 2.5 هکتار مساحت، از مهم ترین پایانه های مسافربری شیراز و دومین ترمینال این شهر از نظر وسعت است. پایانه مدرس در سال 1375 در قسمت جنوبی شهر شیراز افتتاح شد. سرویس های اتوبوس این پایانه بیشتر برای مناطق جنوب و شرق استان فارس و شهرهای نزدیک به شیراز است. یکی از ویژگی های خوب ترمینال مدرس، دسترسی آسان به آن است.

ترمینال های مسافربری شیراز
سفر با اتوبوس به شیراز

آدرس و شماره تماس ترمینال مدرس شیراز

نشانی: شیراز، بلوار شهید مدرس، ترمینال اتوبوسرانی مدرس (کاوه)

تلفن تماس: ۰۷۱۳۷۲۶۹۸۸۸

بیشتر بخوانید: سیر تکامل اتوبوس های بین شهری

پایانه مسافربری امیرکبیر

سومین پایانه مسافربری مهم از پایانه های شیراز، امیر کبیر است. این پایانه اتوبوس رانی در قسمت غربی شهر شیراز واقع شده است. سرویس های اتوبوس برای داخل استان فارس و شهرهای جنوبی کشور از جمله بوشهر، آبادان و اهواز وجود دارد. مساحت این پایانه مسافربری حدود دو هکتار است. همچنین این پایانه دارای فروشگاه صنایع دستی، کافه تریا، فروشگاه مواد غذایی، نمازخانه و پارکینگ است.

آدرس و شماره تماس ترمینال مسافربری امیرکبیر شیراز:

آدرس: شیراز، بلوار امیرکبیر، خیابان توانیر، پایانه اتوبوسرانی امیرکبیر

شماره تماس: ۰۷۱۳۸۳۳۵۴۷۰

علاوه بر پایانه های ذکر شده، شیراز دارای دو پایانه دیگر به نام های شهید طباطبایی و علی ابن حمزه نیز هست که مساحت هر کدام از آن ها حدودا یک هکتار است. از این پایانه ها بیشتر برای شهرهای نزدیک به شیراز سرویس موجود است. پایانه شهید طباطبایی در قسمت غربی و پایانه علی ابن حمزه رو به روی پایانه کاراندیش قرار دارد.

فاصله شیراز تا تهران با اتوبوس چقدر است؟

فاصله شیراز و تهران حدودا 930 کیلومتر است که تقریبا 10 ساعت زمان می برد. بیش از حرکت و سفر پیشنهاد می کنیم حتما نکات سفر با اتوبوس را در بلاگ پایانه مطالعه کنید.

خرید بلیط اتوبوس ترمینال های شیراز

لیست سرویس‌های اتوبوس ترمینال های شیراز را در سایت پایانه مشاهده کنید.
5/5 - (4 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا