تفاوت های اتوبوس های VIP و معمولی.

بهترین اتوبوس vip
نویسنده: payaneh
تاریخ آخرین بروزرسانی: 1402/10/28
تاریخ انتشار: 1399/11/14
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بهترین اتوبوس برای سفر کدام است؟ اتوبوس vip، نیمه vip یا معمولی؟

حدودا 15 سال پیش، زمانی که میخواستیم با اتوبوس به مسافرت برویم، به صورت حضوری چند ساعت قبل از حرکت به ترمینال میرفتیم و بین شرکت های مسافربری میگشتیم تا نزدیک ترین ساعت حرکت به مقصد موردنظرمان را پیدا کنیم. نیم ساعت معطلی برایمان خوش آیند بود و مدل اتوبوس اهمیتی برایمان نداشت. البته مسئول تعاونی هم اطلاعات دقیق و کاملی نمیداد. در هر پایانه ای، خبری از اتوبوس های vip نبود. حتی پیش می آمد که با اتوبوس های خیلی قدیمی مواجه میشدیم و کل مسیر را به سختی میگذراندیم.

اما امروزه مسائل بسیار تغییر کرده است. زمانی که شما در وبسایت فروش آنلاین بلیط، مبدا و مقصد موردنظرتان را انتخاب میکنید با لیستی از سرویس ها مواجه میشوید که هرکدام امکانات خاص خودشان را دارند. اولین تفاوتی که در سرویس ها مشاهده میکنید، قیمت آنهاست.

اتوبوس های vip که قیمت بالاتری دارند فقط 25 صندلی دارند و صندلی های آنها تخت شو میباشد.

اگر در لیست سرویس ها به کلمه ی VIP 2+1 برخورد کردید، منظور همان اتوبوس VIP 25 نفره است که هرکدام از صندلی ها مانیتور مجزای خود را دارند. زاویه صندلی ها تا 145 درجه به سمت عقب خم میشوند و صندلی ها در دو ردیف تکی و دوتایی قرار گرفتند. از دیگر امکانات این اتوبوس ها، وجود پریز برق، تهویه هوای بسیار مناسب و سیستم صوتی قوی است که میتواند در طول مسیر قابل توجه باشد.

اتوبوس های نیمه VIP بین 26 تا 32 صندلی دارند.

فاصله صندلی ها در اتوبوس های نیمه VIP کم تر است بنابراین صندلی ها کامل تخت نمیشوند. با این حال فضای مسافر در اتوبوس های نیمه VIP از اتوبوس های معمولی بیشتر است. و این اتوبوس ها فاقد مانیتور مجزا هستند.

ارزان ترین بلیط ها مربوط به اتوبوس های معمولی هستند که 40 تا 44 نفر ظرفیت دارند.

داستان برای اتوبوس های معمولی متفاوت است، صندلی ها در دو ردیف دوتایی چیده شده اند و فاصله صندلی ها از یکدیگر کم است. صندلی اتوبوس های معمولی تخت نمیشوند. در این اتوبوس ها دو نمایشگر عمومی، یکی جلو و دیگری در عقب اتوبوس تعبیه شده است. 

پیشنهاد ما برای سفرهای کوتاه و روزانه اتوبوس های معمولی هستند که قیمت مناسبی دارند و برای سفرهای طولانی و شبانه، اتوبوس های VIP میتواند بهترین گزینه برای شما باشد. در این مقاله هم به سوال بهترین صندلی اتوبوس کجاست؟ به طور مفصل پاسخ دادیم.

4.8/5 - (5 votes)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا