قوانین سفر با اتوبوس

← پرسش های متداول

ما به متداول ترین سوالات شما درباره خرید بلیط و قوانین سفر با اتوبوس پاسخ داده ایم.

آیا برای سوارشدن به اتوبوس، چاپ بلیط اینترنتی الزامیه؟

خیر، به همراه داشتن شماره بلیط و رسید اینترنتی کفایت میکنه. توجه داشته باشید ابتدا باید از طریق باجه شرکت مسافربری مبدا ، بلیط تون رو چاپ کنید.

برای استرداد آنلاین بلیط اتوبوس، چقدر وقت دارم؟

تا یک ساعت مونده به حرکت اتوبوس، شما میتونید بلیط خودتون رو از طریق پایانه استرداد کنید و بعد ازحرکت، باید با شرکت مسافربری تماس بگیرید و 50 درصد هزینه بلیط رو دریافت کنید.

از اعتبار حسابم هنگام خرید بلیط نمیتونم استفاده کنم.

برای خرید آنلاین بلیط اتوبوس با اعتبار سایت، ابتدا باید مبلغ اعتبار رو به اندازه قیمت بلیط برسونید و سپس عملیات خرید رو انجام بدید. در این حالت دیگه به درگاه بانک متصل نمیشید و مبلغ بلیط از اعتبار حسابتون کم میشه.

شماره خرید بلیط رو ندارم، باید چیکار کنم؟
وارد صفحه استعلام بلیط اتوبوس بشید و تاریخ بلیط رو انتخاب کنید؛ کد خرید براتون نمایش داده میشه.
اگر دچار مشکل شدم، چه راه دیگه ای جز تماس با پشتیبانی هست؟

میتونید از طریق اینستاگرام پایانه مشکل تون رو با ما درمیون بزارید. اطلاعات بیشتر رو در صفحه ارتباط با پشتیبانی بخونید.

میخوام اعتبار حسابم به کارت بانکیم واریز بشه.

از طریق فرم تماس با ما در وبسایت پایانه، شماره همراه، حساب کاربری و شماره کارت به نام صاحب حساب رو ارسال کنید، وجه اعتبار طی 72 ساعت به حساب  بانکی تون واریز میشه.

شناسه و گذرواژه ام رو فراموش کردم، چیکار کنم؟

در صفحه ورود به حساب کاربری، گزینه گذرواژه رو فراموش کردم انتخاب کنید. سپس ایمیل یا شماره تماس حساب کاربری رو ثبت کنید. شناسه و گذرواژه برای شما ارسال میشه.

برای کنسل کردن بلیط اتوبوس در وبسایت پایانه باید چیکار کنم؟

کافیه شماره خرید رو در صفحه استرداد بلیط وارد کنید. میتونید راهنمای استرداد بلیط از طریق وبسایت پایانه رو مطالعه کنید.

چطور مطمئن بشم خرید بلیط اتوبوس با موفقیت انجام شده؟

بعد از خرید موفق، شماره بلیط رو در سایت دریافت میکنید . شماره بلیط از طریق پیامک هم براتون ارسال میشه. در غیر این صورت مشکلی به وجود اومده و باید با پشتیبانی پایانه تماس بگیرید.

بعد از پرداخت هزینه بلیط، با خطا مواجه شدم، چیکار کنم؟

ابتدا از قسمت استعلام بلیط اتوبوس، تاریخ خرید بلیط (تاریخ اقدام به خرید نه تاریخ حرکت) رو در بازه زمانی مشخص کنید و بلیط رو استعلام بگیرید. درصورتی که اطلاعات بلیط رو در جدول استعلام نمایش میده، بلیط شما صادر شده و مشکلی نداره.

 

در غیر این صورت، صندلی رزرو شده تا 15 دقیقه ی دیگه آزاد میشه و میتونید مجددا برای خرید اقدام کنید.

 

در صورتی که وجه از حساب شما کم شد و بلیط صادر نشد، مبلغ بعد از دوساعت به حسابتون واریز میشه، اگر واریز نشد، با پشتیبانی پایانه تماس بگیرید.

هزینه از حسابم کسر شده ولی شماره بلیط دریافت نکردم، چیکار کنم؟

پس از گذشت حداکثر دوساعت، به حسابتون واریز میشه، در صورت عدم واریز وجه (در ساعات اداری بانک و روزهای غیرتعطیل) با پشتیبانی پایانه تماس بگیرید.

← قوانین سفر با اتوبوس

بهتره قبل از سفر با اتوبوس، قوانین رو به طور کامل بدونید.

قیمت بلیط بچه ها و بزرگسالان با هم فرق داره؟

برای کودکان زیر دوسال که بغل مادر هستند، نیازی به خرید بلیط اتوبوس نیست. ولی برای کودکان بالای دوسال باید بلیط خریداری بشه که قیمتش با بلیط بزرگسالان برابره. و لازمه بدونید بیمه، کودکان زیر دوسال رو هم بدون خرید بلیط پوشش میده.

چه مدت قبل از حرکت اتوبوس در ترمینال حضور داشته باشم؟

بهتره کمی زودتر از حرکت اتوبوس (حداکثر سی دقیقه)  در ترمینال حضور داشته باشید.

اگه بلیط بخرم ولی سوار اتوبوس نشم، میتونم پولم رو پس بگیرم؟

بله. شما میتونید بلیط تون رو بعد از حرکت اتوبوس هم استرداد کنید و براساس قانون استرداد، پنجاه درصد مبلغ رو پس بگیرید. برای اطلاع از جزئیات و قوانین استرداد به صفحه کنسلی بلیط اتوبوس مراجعه کنید.

همراه داشتن سگ و گربه در سفر با اتوبوس امکان پذیره؟

خیر، متاسفانه این کار خلاف قانونه! جزئیات بیشتر رو در این مقاله بخونید.

برای سوار شدن به اتوبوس، چقدر بار میتونم همراهم داشته باشم؟

میزان بار مجاز هر مسافر 20 کیلوگرمه، البته بعضی از  تعاونی ها با دریافت هزینه بار، اجازه حمل بار بیشتری بهتون میدن.